۷۳۹۸۹۴
۶ نظر
۵۰۱۰
۶ نظر
۵۰۱۰
پ

نیاز آب مردم خرمشهر با تانکر تأمین نمی‌شود

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: مساله شوری آب برخی شهرهای خوزستان جدی است، در مناطقی مانند شادگان، آبادان و خرمشهر شوری آب در حدشوری آب دریاست و انتقال آب با تانکر نیز نیاز مردم را تأمین نمی کند و افراد مجبور به خرید آب معدنی برای شرب هستند.

خبرگزاری ایرنا: نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: مساله شوری آب برخی شهرهای خوزستان جدی است، در مناطقی مانند شادگان، آبادان و خرمشهر شوری آب در حدشوری آب دریاست و انتقال آب با تانکر نیز نیاز مردم را تأمین نمی کند و افراد مجبور به خرید آب معدنی برای شرب هستند.

عدنان محمدنصاری افزود: شوری بیش از حد آب لوله کشی در خوزستان موجب شده است تا مردم برای مصارف شست و شو و استحمام نیز نتوانند از آن استفاده کنند و در حال حاضر هم در بخش مرکزی و اروندکنار و آبادان آب با تانکر توزیع می شود.

وی ادامه داد: شوری بیش از حد آب موجب شده که تصفیه خانه ها رو به تعطیل بروند و در حال حاضر شهروندان آب شرب را با خرید آب معدنی تامین می کنند.

محمدنصاری ادامه داد: بیشتر تصفیه خانه ها غیر فعال هستند و شوری بیش از حد آب موجب شده است که دیگر تصفیه خانه ها قادر به فعالیت نباشند و نیاز مردم با توزیع آب از طریق تانکرها تامین نمی شود.

نماینده خوزستان در شورای عالی استان ها با اشاره به اینکه آبادان و خرمشهر مانند شبه جزیره است و سدهای بسته شده در این مناطق موجب شده است که آب بیش از حد شور شود و تصفیه خانه های موجود قادر به تصفیه آب با کیفیت نباشند و چاره آن هم راه اندازی تصفیه خانه های بزرگ و صنعتی است.

وی اعلام کرد: یکی دیگر از راهکارهای رفع مشکل آب شرب خوزستان احداث سد بر روی رودهای کارون و بهمن شیر است تا آب شیرین وارد دریا نشود و در این زمینه هم پیش از این مطالعاتی انجام شده که امیدواریم عملیاتی شود.

نماینده استان خوزستان در شورای عالی استان ها گفت: برای تامین آب مورد نیاز در بخش کشاورزی و دامداری نیز در استان خوزستان با مشکل مواجه هستیم و با وضعیت موجود دام ها در حال تلف شدن و زمین ها در حال تبدیل شدن به شوره زار هستند.

مشکل توزیع آب داریم

محمدنصاری اعلام کرد: علاوه بر مشکل شوری آب شرب در بخش توزیع نیز با مشکل مواجه هستیم و توزیع نادرست توسط تانکر موجب می شود که مردم برای دریافت آب مورد نیاز با هم درگیر شود.

وی افزود: در حال حاضر دهیاران، شوراهای اسلامی شهر و روستا برای توزیع درست آب مورد نیاز مردم بسیج شده اند، اما تا کنون نتیجه مطلوب را در برنداشته است. هنوز شاهد کاهش مشکل آب شرب خوزستان نیستیم و مردم منتظر حل مساله هستند.

انتقال آب به بصره را تایید نمی کنیم

وی در پاسخ به سوالی درباره شایعه انتقال آب کارون به بصره نیز گفت: این خبر در شبکه های اجتماعی منتشر شده است اما در حال حاضر این شایعه را تأیید نمی کنیم البته اگر صحت داشته باشد مردم آن را از طریق نمایندگان خوزستان در مجلس پیگیری خواهند کرد.

وی از دولت و مسئولان ذیربط مانند وزارت نیرو و مدیران کل استان خوزستان خواست به فکرمردم مرزدار که در هشت سال دفاع مقدس از مرزهای میهن اسلامی دفاع کردند، باشند و رفع مشکلات آب شرب خوزستان را در اولویت قرار دهند و تا دیر نشده از شوره زار شدن زمین های کشاورزی و مهاجرت مردم جلوگیری کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردجنوبی

      ما آب زیاد داریم ولی مسئولین زحمت نمیکشن تصفیش کنن

    • بی نام

      پس انتقال آب به بصره رو تایید نمیکنی و مطمن نیستی ...یعنی در حال انتقاله .

    • بدون نام

      موضوع انتقال آب به بصره رو(در حال حاضر)تأیید نمیکنین؟؟!!!!یعنی بعدأ تأیید خواهید کرد؟؟؟؟!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخ

    • بدون نام

      تنها خونین شهر نیست که کل اب ایران را باید با تانکر تامین کنه

    • بدون نام

      ... اب مردم و نفرستید کویت

    • روزی که خودم را نشناختم

      روری از عملیات برمی گشتم خسته و کوفته ، یکی از رزمنده ها به من گفت آقا سید وایستا تا از تو عکس بگیرم ، درخواست رزمنده را با افتخار اجابت کرده و آن رزمنده با دوربین خودم ار من عکس گرفت . فیلم را به عکاسی دادم و بعد از مدتی رفتم عکسها را گرفتم. به اولین عکس که نگاه کردم دیدم عکس من نیست . موضوع را به عکاسی گفتم و عکاس بعد از کنترل فبض گفت لطفا عکسهای بعدی را نگاه کن و من همین کار را کردم و دیدم بله عکسهای من هست . ولی آن عکس اول کی بود ؟ چند دقیقه به آن عکس نگاه کردم تازه متوجه شدم خودم هستم . بعدا متوجه شدم چرا آن رزمنده درخواست کرده بود از من عکس بگیرد . یک قیافه سرتا پا خاکی خاکی که خودم هم خودم را نشناختم . منتی نبود وظیفم بود .ولی آیا فقط ملت وظیفه دارند ؟ وظیفه شما مسئولین چی هست ؟ مردم آبادن و خرمشهر مردمانی نجیب هستند و والله گناه دارند . بابا فقط آب می خواهند ، آب ، آب ، آب
      ببخشید سرتان را درد آوردم
      رزمنده 25 کربلا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج