۷۳۹۹۱۵
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

خریداران خرد سکه نگران اخذ مالیات هستند

خبرها حاکی از آن است که سازمان امور مالیاتی به زودی از پیش‌خریداران سکه از بانک مرکزی ، مالیات اخذ خواهد کرد و اسامی افراد نیز از سوی بانک مرکزی روانه باب همایون شده است.

خبرگزاری مهر: خبرها حاکی از آن است که سازمان امور مالیاتی به زودی از پیش‌خریداران سکه از بانک مرکزی ، مالیات اخذ خواهد کرد و اسامی افراد نیز از سوی بانک مرکزی روانه باب همایون شده است.

دولت اجرای طرح پیش‌فروش سکه و حراج‌ها را به منظور کنترل نقدینگی و پاسخگویی به تقاضای متقاضیان مطابق معمول سنوات گذشته اجرایی کرد و مطابق با آن تصمیم گرفت تا بدون اعمال محدودیت برای خریداران، به هر فردی، هر میزانی که تقاضا دارد سکه تحویل دهد. این در حالی است که همان زمانی که طرح پیش فروش سکه و حراج‌ها از سوی دولت پیاده‌سازی شد، هیچ قرار و قانونی مبنی بر اینکه سقفی برای فروش‌ها گذاشته شده و یا خریدهای مازاد مشمول مالیات شود، تعیین نشده بود.

اما اکنون سازمان امور مالیاتی می‌گوید که قرار است از خریداران سکه که تعداد خرید بالایی داشته‌اند، مالیات اخذ کند؛ موضوعی که بیشتر خریداران، دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی ایجاد کرده است. سیدکامل تقوی‌نژاد، رئیس کل سازمان امور مالیاتی در این زمینه گفته است: بخش عمده‌ای از اطلاعات خریداران کلان سکه، از طریق مراجع ذیربط، هفته گذشته در اختیار کارگروه ویژه قرار گرفته و در مکاتبه با بانک مرکزی، اطلاعات کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی را در دست داریم تا مالیات علی الحساب را امسال از این افراد دریافت کنیم.

وی در خصوص مجازات پیش بینی شده برای فرار مالیاتی نیز گفته بود که دو نوع مجازات مالی و قضایی در قانون پیش بینی شده که اختفا یا عدم تمکین اطلاعات منجر به اعمال جریمه های مالی افراد تا سطح مدیران می‌شود.

اما گفته‌های سیدکامل تقوی‌نژاد در شرایطی است که در طرح فروش سکه از سوی بانک مرکزی که در روزهای بحرانی و حباب‌ساز بازار سکه عملیاتی شد، هیچ صحبتی از اخذ مالیات از خریداران سکه به میان نیامده بود و اکنون انتشار این اخبار، خریداران را شوکه کرده است.

ح. م از خریداران سکه‌های پیش‌فروشی گفت: اگر کسی هزاران هزار سکه می‌خرد به طور قطع باید مشمول پرداخت مالیات شود، اما اگر فردی تعداد کمی سکه خریداری کرده است، نباید به نحوی مشمول مالیات شود که نه تنها سودی از خرید خود نکند بلکه دچار ضرر و زیان هم بشود؛ بویژه که خریداران خرد به دولت اعتماد کرده و منابع مالی خود را در مسیر شفاف و صحیح در اختیار بانک مرکزی قرار داده اند و تنها قصدشان، حفظ ارزش پول شان بوده و بدنبال سوداگری نبوده اند.

سلمان. ج دیگر خریدار سکه پیش فروشی گفت: ما به دولت اعتماد کرده ایم و با توجه به اینکه حداقل تعداد پیش فروش سکه، صد عدد بوده است، صدتا سکه خریده ایم؛ اما اکنون مشخص نیست که فردی که به صورت شفاف عمل کرده و وارد بازار سوداگری نشده است، چرا باید مالیات بپردازد.

این خریدار سکه خواستار ایجاد تمایز بین سوداگران و سرمایه‌گذاران شفاف شد و گفت: بانک مرکزی باید اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب کرده و شرایطی را فراهم نماید که اگر طرح دیگری برای کنترل بازار داشت، حتما همراهی مردم را داشته باشد.

وی ادامه داد: باید بین کسی که صد سکه خریده با کسی که ۷۰۰ یا هزار سکه و بیشتر خریده، تفاوت وجود داشته باشد و مالیات به گونه ای نباشد که خریداران ضرر کنند.

خانم دیگری هم که با همراهی اقوامش مشترکا ۲۰۰ عدد سکه بهار آزادی پیش خرید کرده است، به خبرنگار مهر گفت: وضع مالیات بر سکه های پیش خرید شده، عملا باعث افت قیمت سکه در بازار می شود؛ همین افت قیمت، سرمایه گذاری ما را دچار افت می کند و سازمان امور مالیاتی باید در وضع مالیات ، همه اینها را مدنظر قرار دهد؛ یعنی سرجمع مالیات نباید به گونه ای باشد که خریداران سکه عملا دچار ضرر و زیان شوند و بعد از آن ، دولت دوباره به فکر جبران ضرر و زیان آنها بیفتد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسین

      مگر در قانون مالیات خرید سکه وجود دارد کدام ماده قانون مالیاتهای مستقیم است ذکر بفرمایید تا مردم مطلع شوند

      پاسخ ها

      • رضا

        در کدام قانون نوشته شده شما اجازه داری روی سکه خریداری شده با قیمت 1 100 مبلغ 1900 سود کنی ? اگر قانونیه باید قانون گذارش تنبیه بشه اگه غیر قانونیه اون که سو استفاده میکنه باید تنبیه بشه داداش اینجا سرگردنه ست همون گردنه ایی که شما میخواستی خون مردمو شیشه کنی نوشه جونت مالیات رو بده تا بدانی همیشه خر خرما....

    • بدون نام

      اتفاقا باید مالیات گرفته شود . تا برای هر طرحی بعضی ها هجوم نیاورند که باعث چالشها ی اقتصادی و بحران شوند. قرار نیست که خودمان قبر واحد ریال را بکنیم. و برای ۸۰درصد عامه ملت گرفتاری ایجاد کنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به افراد خاص گمان نکنم میلیاردی ها آزادند این چندین سال گواه هست

    • صادق

      مسوولین کشور ما بارها اعلام کردند که از حریم خصوصی افراد حفاظت میشود ولی متأسفانه می بینیم که اطلاعات افراد به راحتی به بیرون درج می شود
      وقتی این موارد شنیده میشود با چه اعتمادی می‌شود از پیام رسان های داخلی استفاده کرد یا اینکه به بانک مرکزی اعتماد کرد
      بعضی ها دوست دارند ملت در فقر مطلق باشد تا چند روزی بیشتر حکومت کنند اگر ببینند جایی ملت به نان و نوایی میرسد شروع می کنند به جو سازی
      بعضی از مدیران باید درک کنند که پست و مقامشان بصورت مستقیم یا غیرمستقیم مدیون رای ملت هستند
      لذا این چند روزی که بر مسند قدرت هستند عادلانه برخورد کنند

    • بدون نام

      اقا یکی بیاد تکلیف ما رو روشن کنه. یه بار میگن فقط پنج تا سکه میدن بقیه پولتون رو میدن میگن برو به سلامت. بعد یه خبر دیگه میاد که میگه میدن ولی باید اول مالیات بدی. من که موقع ثبت نام توی فرم ثبت نام اسمی از مالیات ندیدم. بعد میگن توی بورس قابل معامله است بیاید اوراق بگیرید. اقا یکی به ما بگه چه خبره. من کلا چهل میلیون داشتم دادمش سکه بیاید منو به عنوان مفسد اقتصادی اعدام کنید تا اقتصاد کشور اروم بشه. اسمم هست جیم ر. خوراک تیتر درشته. خوش به حال ثبت نامی تیرماه حداقل تا ده روز دیگه یا میدنشون یا نمیدنشون خیالشون راحت میشه. من باید تا مهر صبر کنم هر روز هم یه خبر میشنوی. ای کسی که میگی اینا رانت خوارن تو دمای 50درجه زیر افتاب جوشکاری کردی یا نه؟ با 34سال سن مجرد موندی یا نه؟ ...........

    • بدون نام

      درزمان پیش خریدسکه قیمت سکه دربازارآزاد ۱/۶۰۰بود که تنها ۲۰۰تومن با قیمت دولتی تفاوت داشت حالا که اختلاف به بالای یک میلیون رسیده بانک دبه درآورده اگه قیمت پایین می آمدبازهم اینطوری بانامردی زیرقراردادخودشون میزد؟واقعا به شمانباید اعتمادکرد این که بانک مرکزی وملی باشه چه انتظاری ازبانکهای خصوصی میره؟

    • بدون نام

      دیگه به این دولت نمی شه اعتماد کرد

    • بدون نام

      عده ای نادان ازخدابی خبرچه بروزاین مملکت اوردند باغصب مال مردم شروع کردندوباتاراح همه چیز کشورادامه دادندالان این سکه که دربانک مرکزی مانده تقسیم کنندوبروندبهششششت ازخاک نگذشتند به شهادت جنوب خلیج فارس راستی چراعربهاخلیج فارس رانمی خرندتاراحت اسمش راعوض کنند

    • بدون نام

      2
      یعنی دولت میتونه در یک دوره سه ماهه یعنی از بهمن سال قبل که قیمت سکه در بازار 1500 بوده.مردمو تشویق به پیش خرید سکه بکنه.بارها هم اعلام کنه که قطعی و بدون هیچ مالیاتی هست.اعلام کنه اگه مالیاتی هم وضع بشه بانک مرکزی خودش پرداخت میکنه .بعد 10900 میلیارد تومان نقدینگی از طرح یکماه تا دو سال از مردم جمع کنه.بعد موقع تحویل اعلام کنه شرایط حساس شده.عادی نیست.مالیات میگیریم.همشو نمیدیم.10تا بیشتر نمیدیم.اشتباه شده.بانک مرکزی اشتباهیه.هرکی خریده اخلالگرو سوداگره.جمع کنید این بساط دروغ وتزویرو.بترسید از بی اعتمادی مردم .که امام مرحوم به عنوان ولی نعمت از مردم یاد میکند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج