۷۴۰۵۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

توصیه نقدی به مخالفان «مرگ بر آمریکا»

نقدی گفت: آنها که تلاش دارند شعار مرگ بر آمریکا را از مردم ما محروم کنند باید از سرنوشت شاه عبرت بگیرند این کار در دوران پهلوی هم تجربه شد او تلاش کرد مردم را به سویی هدایت کنند تا در مقابل استکبار قرار نگیرند و البته شکست خورد.

خبرگزاری مهر: چهارمین نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس با حضور سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مصلای امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.

در این مراسم پس از خیر مقدم گویی سردار کاظمینی فرمانده سپاه محمدرسول الله تهران، سردار نقدی در سخنانی با اشاره به این موضوع که دفاع مقدس پرافتخارترین برگ تاریخ ایران و حتی دنیا به شمار می‌رود اظهار داشت: در هیچ کجای تاریخ به یاد نداریم که ملتی به تنهایی در مقابل تمامی ابرقدرت ها ایستاده باشد و سربلند بیرون آمده باشد این اتفاقی منحصر به فرد برای ایران اسلامی است که خالق آن مردمی هستند که امام راحل در وصفشان فرمود شهادت می‌دهم این مردم از مردمان حجاز در عصر پیامبر (ص) و مردمان کوفه در عصر علی (ع) بالاترند.

وی ادامه داد: آنچه که امروز در قالب نمایشگاه و تحت عنوان شش هزار عنوان کتاب شاهد آن هستیم تنها یک قطره کوچک از دریای معارف دفاع مقدس است که می تواند تمام آزادی خواهان دنیا را قرن ها سیراب کند. این گنجینه را هر اندازه استخراج کنیم، نه تنها کم نمی شود که بیشتر تر هم می شود.

نقدی، ادامه داد: هر نویسنده ای که قلمی دارد و توانایی به چرخش درآوردنش برای ادبیات دفاع مقدس را ندارد کارش ناقص است، هر شاعری هم که نتواند برای موضوع دفاع مقدس شعری بگوید، شاعری ناقص است همچنین این موضوع در مورد هر هنرمند، فیلمساز، نمایشنامه نویس و ناشر هم صدق می کند. همه ما باید به میدان بیاییم و تلاش کنیم تا این گنجینه استخراج شود و برای نسل های بعد باقی بماند.

وی گفت: از میان هزاران عنوان کتابی که هر سال در کشور منتشر می شود تنها آثار دفاع مقدس این جایگاه را دارند که مفتخر به یادداشت نویسی مقام عظمای ولایت شوند و من به همین خاطر از همه ناشران و نویسندگانی که با عشق و سوز در این راه کار می کنند و سختی را تحمل می کنند تشکر می کنم.

نقدی در بخش دیگری از سخنانش گفت: البته در تهران در طول سال نمایشگاه کتاب زیاد برگزار می شود و به همین خاطر عزیزان ما ترجیح دادند نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس از مراکز استانها آغاز به کار کند. با این حال استقبال عجیب امروز مردم از نمایشگاه نشان داد که این موضوع چندان هم در تهران بزرگ واقعیت ندارد و استقبال از نمایشگاه در روز اول به نظر من بسیار شورانگیز بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: هر چند ثبت آثار دفاع مقدس قدمی بزرگ و ارزشمند در مسیر نشر آن است اما این حرکت ما را از عمل به آنچه که شهدا از ما خواسته اند مستغنی نمی کند. انقلاب ما برای محو ظلم از تمام عالم شکل گرفت و بنا بر نص صریح قانون اساسی هدفش دفاع از مستضعفین در تمام گیتی است. همه آناه که امروز نامشان را در کتابها می خوانیم راهشان نیمه تمام است و ملت ایران ملتی نیست که راه شهدا را نیمه تمام بگذارد و تا محو کامل استکبار در عالم از پا نخواهد نشست که این پیام امام و شهدا است و باید عملی شود.

وی ادامه داد: ما در سخت ترین شرایطی که از هر طرف تحت محاصره بودیم و از همه جهت در معرض تحریم ها و در زیر باران بمب و موشک راه و رسم ایستادگی و پیروزی را با دست خالی به همگان یاد دادیم و امروز وقت آن است تا بار دیگر نشان دهیم که شاگردان خوب مکتب شهداییم لذا اگر همه عالم هم جمع شوند تا ما را از مسیر حق دور کنند یک قدم هم عقب نمی رویم.

نقدی افزود: امروز عده ای خودباخته و افراط و تفریط گرا وقاحت را به جایی رساندند که به ملت ایران توهین و با دروغ و فریب از آنها می خواهند شعارشان را در مرگ خواهی برای استکبار و آمریکا کنار بگذارند. آنها که تلاش دارند شعار مرگ بر آمریکا را از مردم ما محروم کنند باید از سرنوشت شاه عبرت بگیرند این کار در دوران پهلوی هم تجربه شد او تلاش کرد مردم را به سویی هدایت کنند تا در مقابل استکبار قرار نگیرند و البته شکست خورد.

وی تاکید کرد: آنها که بخواهند پا جای آنها بگذارند بدانند که ملت ما هم جا پای شهدا می گذارند و تا پرچم لا اله الا الله محمد رسول الله را در تمام عالم به اهتزاز در نیاورند از پا نخواهند نشست. تا ظلم هست مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دانیال

      از قدیم میگن با حلوا حلوا گفتن دهن شیرین نمیشه . و فقط ضعف میاره . حالا با مرگ بر مرگ بر هم کسی کشته نمی شه و فقط تشنج ایجاد می کنه ( کمی روشن فکر باشیم تمدن ما 5000 سالست )

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج