۷۴۰۶۴۹
۳ نظر
۵۰۱۱
۳ نظر
۵۰۱۱
پ

پیام سفر استراتژیک روحانی به سوئیس و اتریش

مرتضی مکی در روزنامه اعتماد نوشت: سفر رییس‌جمهور روحانی به کشور‌های سوییس و اتریش یک پیام مثبت جدی دارد که نشان می‌دهد امریکایی‌ها نمی‌توانند سیاست یکجانبه‌گرایانه و قلدر‌مآبانه خود را پیش ببرند و خواسته‌های خود را به نزدیک‌ترین متحدان خود در اروپا تحمیل کنند.

مرتضي مكي در روزنامه اعتماد نوشت: سفر رييس‌جمهور روحاني به كشورهاي سوييس و اتريش در شرايطي كه جمهوري اسلامي تحت شديدترين هجمه‌هاي سياسي و تبليغاتي دولت امريكا قرار دارد، از جهت اينكه دولت‌هاي اروپايي رويكردهاي متفاوتي از امريكا در قبال جمهوري اسلامي ايران اتخاذ كردند و حداقل در حرف تلاش‌شان براي حفظ برجام بودند و به دنبال راهكارهايي هستند كه بتوانند روابط خود با جمهوري اسلامي را در سطوح تجاري و اقتصادي حفظ كنند، از اين جهت يك پيام سياسي مهم براي امريكا و كل جهان است و نشان مي‌دهد جمهوري اسلامي ايران همچنان پيگير سياست خارجي چند‌جانبه‌گرايانه خود در عرصه بين‌الملل است و همان‌گونه كه در برجام نشان داد در اجراي آن به دنبال انجام تعهدات خود است و ...

اگر بخواهيم به دنبال راهكاري براي خنثي كردن تحريم‌هاي ثانويه امريكا نيز باشيم و دريچه‌هايي باز شود كه تعاملات بانكي خود با اروپا را نيز حفظ كنيم، بنابراين همكاري‌هاي با سوييس مي‌تواند گشايش‌هايي را ايجاد كند. اتريش نيز روابط ديرينه‌اي با جمهوري اسلامي دارد و ما كمترين فراز و نشيب را در روابط خود با اين كشور داشتيم و حتي در دوران تحريم يك توافقنامه همكاري ميان ايران و اتريش نيز به امضا رسيد هرچند به صورت جدي اتفاقي رخ نداد، اما همين كه در دوران تحريم كشوري اروپايي چنين توافقي را در تهران امضا مي‌كند مي‌تواند يك مانور سياسي تبليغاتي باشد.

ما همچنين در داخل كشور نيز بايد دست به يكسري تغييرات جدي در عرصه اقتصادي و تجاري بزنيم تا بتوانيم به شكلي جديد با اروپايي‌ها تعامل داشته باشيم و ضمن اينكه سياست اقتصادي و تجاري ايران نيز بايد يك سياست چند‌جانبه‌گرايانه باشد و نبايد ارتباطات تنها محدود به چين، روسيه يا اتحاديه اروپا باشد. اين سياست چند‌جانبه‌گرايانه بايد با همه طرف‌هاي تجاري در سطوح بالا حفظ شود تا بتوان از فرصت‌هاي موجود حداكثر بهره‌برداري را در راستاي خنثي كردن تحريم‌هاي امريكا انجام داد.

اين سفر يك پيام مثبت جدي دارد كه نشان مي‌دهد امريكايي‌ها نمي‌توانند سياست يكجانبه‌گرايانه و قلدر‌مآبانه خود را پيش ببرند و خواسته‌هاي خود را به نزديك‌ترين متحدان خود در اروپا تحميل كنند. اكنون شاهد آن هستيم با توجه به حجم تبليغات و تهديداتي كه عليه ايران از سوي امريكا مطرح است، بازهم روابط ايران و اروپايي‌ها حفظ شده است و از اين جهت مي‌تواند انزوا و تنهايي خود را در اتحاديه اروپا بيشتر نمايان كند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سگ زرد وشغال علیرغم تفاوت ظاهری اهداف شان یکی است واین خوشبینی نشان عدم شناخت کافی از طراحیهای دشمنان مکار ایران اسلامی است ودل بستگی به حل مشکلات با نگاه به بیرون . که این عین حماقت علیرغم تجربیات هزینه ساز وخسارت بار در همین نزدیکی است و عبرت اموزی نیست .

    • بدون نام

      اروپا بهتر از کمونیست است کم کم به سوی غرب گرایش خواهیم داشت .
      اصلا چرا صد در صدر ارتباط با دنیا را قطع نمی کنید .
      نه علمی نه در هیچ معامله وارد نشوید .
      و صد در صد هر چه بکاریم درو کنیم .

    • بدون نام

      دمت گرم حسنی افرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج