۷۴۰۸۱۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

پشت پرده کنسرت کولی‌های قلابی و خواننده ترک

مدیرکل دفتر موسیقی گفت: ترویج موسیقی پاپ ترک در دستور کار نیست.

خبرگزاری مهر: علی ترابی مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات جدید دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه صدور مجوز توضیح داد: باید این را پذیرفت که وقتی حجم تقاضا بالا می رود سرعت پاسخگویی نیز کاهش پیدا می کند، اگر چه به همین نسبت خروجی نیز افزایش می کند.

پشت پرده کنسرت کولی‌های قلابی و خواننده ترک

منظور شما از ممنوع الکار ابدی چیست؟

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به پرسش درباره «ممنوع الکارهای ابدی» توضیح داد: من واقعا نمی دانم منظور شما از ممنوع الکار ابدی چیست؟ تعداد زیادی از هنرمندان ممنوعیتشان در سال های اخیر برطرف شده و برای تعدادی هم هنوز این اتفاق نیفتاده است. این افراد عمدتا کسانی هستند که در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور کارهای زیادی را ارایه دادند که امیدوارم بتوانیم با حمایت و همراهی نهادهای خارج از وزارت ارشاد مشکلاتمان را تا حدود زیادی رفع کنیم.

ترویج موسیقی پاپ ترک در دستور کار نیست

وی در جواب به سوال یکی دیگر از خبرنگاران درباره حاشیه های پیش آمده برای حضور الیاس یالتین تاش خواننده معروف ترکیه ای در ایران برای برگزاری کنسرت بیان کرد: درخواستی که از سوی برگزارکنندگان کنسرت یالتین تاش به دفتر موسیقی ارسال شده بود، مربوط به اجرای تهران بود که با آن موافقت نشد. برای برگزاری کنسرت این خواننده در کیش با سازمان منطقه آزاد ارتباط گرفتند که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی همه اختیارات مربوط به به این مناطق بر عهده سازمان منطقه آزاد است. دفتر موسیقی وزارت ارشاد پس از بررسی تقاضا برای برگزاری کنسرت در تهران مخالفت خود را اعلام کرد اما درباره منطقه آزاد از ما استعلامی نشده بود.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد اظهار کرد: سیاست‌های فرهنگی ما با ترویج موسیقی پاپ ترک سازگاری ندارد زیرا بازار فرهنگی ما به اندازه کافی از ثبات برخوردار نبوده و تعادلی بین داد و ستد فرهنگی برقرار نیست. من معتقدم در چنین فضایی نمی توانیم بدون فکر کردن یک باره فضا را باز کنیم و اگر هم باز کردیم نمی‌توانیم این موضوع را محدود به یک گروه یا یک شرکت کنیم به همین جهت لازم است در طول زمان بیشتر باید روی چنین موضوعاتی فکر کرد.

وی درباره موضوعات مشابهی چون نحوه حضور گروهی موسوم به چیپیسی کینگز (کولی‌های اسپانیایی) در ایران برای برگزاری کنسرت و احتمال قلابی بودن این مجموعه موسیقایی تصریح کرد: دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره قلابی بودن یا نبودن گروه هیچ ورودی ندارد. ما به اصالت جیپسی‌کینگز بودن مجوز ندادیم بلکه آنها نمونه موسیقی ارایه داده و مجوز گرفتند. البته موسیقی آنها بافتی از موسیقی فولکلور آن منطقه است و ما احساس می‌کنیم آن موسیقی چیزی نیست که جریان موسیقی ما را تحت‌الشعاع قرار بدهد.

واکنش به فهرست هنرمندانی که نیازی به دریافت مجوز ندارند

ترابی در بخش دیگری از صحبت های خود در واکنش به انتشار اظهاراتی مبنی بر اینکه فهرستی از هنرمندان حوزه موسیقی وجود دارد که نیازی به دریافت مجوز از دفتر موسیقی ندارند، گفت: من بارها مواردی درباره آن لیست در دوره‌های مختلف شنیدم اما در عمل فهرست خاصی به عنوان مستند به دست من نرسیده است. البته وقتی اثر آهنگساز یا یک گروه، دو مرتبه در شورای موسیقی دفتر در حوزه کلاسیک، نواحی و سنتی بررسی شده باشد، بار سوم به شورا نخواهد رفت و فقط شعر آن اثر بررسی می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج