۷۴۰۸۵۴
۷۲ نظر
۱۹۰۴۰
۷۲ نظر
۱۹۰۴۰
پ

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

مطالعات اخیر نشان داده که زنان حتی بعد از سن ۳۵ سالگی نیز می‌توانند براحتی بچه دار شوند بدون این که مشکلی برای خود یا فرزندشان پیش بیاید. به همین دلیل در سال‌های اخیر شاهد بوده ایم که بسیاری از زنان سلبریتی حتی بعد از سن ۴۰ سالگی نیز بچه دار شده اند و جالب‌تر این که این موضوع تقریباً به یک ترند جدید در دنیای هالیوود تبدیل شده است.

برترین ها: برای دهه ها به زنان گفته شده است که بارداری بعد از سن ۳۵ سالگی خطرناک است و این موضوع باعث شده که زنها همیشه از شرایط خود ناراضی بوده و دایماً در دوراهی بین انتخاب شغل یا مادر شدن بوده اند. خطر بچه دار شدن بعد از سن ۳۵ سالگی موضوعی بوده که بسیاری از زنان سعی کرده اند خود را دچار آن نسازند و ترجیح داده اند که زندگی خود را برای بچه دار شدن به خطر نیندازند.

اما مطالعات اخیر نشان داده که زنان حتی بعد از سن ۳۵ سالگی نیز می توانند براحتی بچه دار شوند بدون این که مشکلی برای خود یا فرزندشان پیش بیاید. به همین دلیل در سال های اخیر شاهد بوده ایم که بسیاری از زنان سلبریتی حتی بعد از سن ۴۰ سالگی نیز بچه دار شده اند و جالب تر این که این موضوع تقریباً به یک ترند جدید در دنیای هالیوود تبدیل شده است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی از این مادران سلبریتی که در سنین بالا نیز بچه دار شدند آشنا کنیم.

16- جنت جکسون

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

جنت جکسون زمانی که اعلام کرد در سن 49 سالگی باردار شده است بسیاری از طرفدارانش را در سراسر دنیا شوکه کرد و در نهایت یکسال بعد و در سن 50 سالگی وضع حمل نمود. وی با کنسل کردن تور جهانی خود همه را به صورت ناخواسته از حاملگی و زایمان خود مطلع کرد زیرا او هیچگاه تورهایش را کنسل نمی کرد. سپس جکسون رفته رفته از بیرون رفتن و حضور در برابر چشم عموم نیز دست کشید و سپس در پیامی در رسانه های اجتماعی چنین نوشت:" من و همسرم می خواهیم خانواده ای تشکیل دهیم. از این روی می خواهم تورم را عقب بیندازم. لطفاً سعی کنید این موضوع را درک کنید زیرا مهم است که الان این کار را انجام دهم زیرا به گفته پزشکان باید استراحت کنم اما شما را فراموش نکرده ام. به محض اینکه بتوانم تورم را ادامه خواهم داد". سپس جکسون در ماه آوریل سال گذشته با بچه ای در درون کالسکه ظاهر شد. پسرش، عیسی، در ماه ژانویه بدنیا آمده بود و کمی بعد جکسون جدایی اش را از همسر خود اعلام کرد. وی تاکنون درباره پسر خود سخنی نگفته است.

۱۵- کلی پرستون

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

کلی پرستون، همسر جان تراولتا، در سن ۴۸ سالگی یک فرزند پسر به نام بنجامین به دنیا آورد. زایمان او بدون مشکل انجام گرفته و تمام دوران بارداری نیز مانند یک معجزه بدون کوچکترین اتفاقی سپری شد. یک سال قبل بود که پرستون و تراولتا فرزندشان، جت، را بعد از یک حمله عصبی شدید از دست داده بودند. آن ها یک دختر نیز به نام ایلا بلو دارند. پرستون در مصاحبه ای در این مورد چنین گفت:" داشتن بچه در چنین سنی واقعاً حیرت انگیز است. هیچ شکی در این موضوع نداشتم. باردار بودن را دوست دارم و نزدیکی که هنگام داشتن آن ها در شکمم به آن ها حس می کنم را نیز دوست دارم. وقتی که فهمیدم باردار هستم شوکه شدم. رختخواب را ترک کردم و بعد برگشتم و جانی را از خواب بیدار کردم. هر دوی ما شروع به گریه کردن کردیم. اتفاق حیرت انگیزی بود".

14- جینا دیویس

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

جینا دیویس 3 فرزند دارد و همگی آن ها بعد از سن 40 سالگی مادرشان به دنیا آمده اند. در سال 2002 ودر سن 46 سالگی، دیویس دخترش ، آلیزه را بدنیا آورد و سپس در 48 سالگی دوقلوهایش، کیان و کاییس را بدنیا آورد. به گفته پدرش او در اولین بارداری خود دچار کوچک ترین مشکلی نشد. دیویس خود نیز این گفته را تایید کرده و اعلام کرده است که روزی 4 و نیم ساعت نیز در دوران بارداری کار می کرده است. وی که در مورد زندگی شخصی خود بسیار تودار و محتاط است در مورد بدنیا آمدن دخترش بسیار با شور و حرارت مشتاقانه ای صحبت می کند. وی گفته که دیر مادر شدن هم برای خود او و هم بچه هایش سودمند بوده است. وی در این باره چنین گفته است:" من 100 درصد مطمئنم که الان نسبت به 5 سال پیش مادر بسیار بهتری هستم یا حتی 10 یا 20 سال پیش. اگر زودتر بچه دار می شدم بدون شک براحتی جزو آن مادرانی می شدم که بیش از حد خود را مشغول مادری کرده و سعی می کردم زندگیم را از طریق فرزندانم پیش ببرم. من در بهترین زمان ممکن با بهترین شخص ممکن بچه دار شدم".

۱۳- راشل ویز

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

در آوریل سال ۲۰۱۸ راشل ویز اعلام کرد که او و همسرش، دانیل کریگ انتظار اولین فرزندشان را می کشند. این بازیگر اکنون ۴۸ سال سن دارد و این اولین فرزند وی با کریگ خواهد بود. البته او از ازدواج قبلی خود با دارن آرونوفسکی دارای یک پسر ۱۱ ساله است از این رو ۱۱ سال از اولین بچه دار شدن او می گذرد. وی در مورد بارداری خود چنین گفته است:"به مدت حدود ۴ ماه حس می کردم می خواهم از همه چیز فرار کنم اما اکنون دیگر لحظات خوب فرا رسیده است. بزودی وضع حمل خواهم کرد و من و دانیل بسیار خوشحال هستیم. بزودی یک بچه کوچک به ما اضافه خواهد شد. برای دیدن او به شدت بیقرار هستیم. دختر یا پسر بودن او یک راز است". ویز در اواخر ماه آگوست یا اوایل سپتامبر وضع حمل خواهد کرد و تا آن زمان کریگ فیلم برداری فیلم جدید جیمز باند را به اتمام رسانده است.

12- هالی هانتر

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

هالی هانتر حدوداً 50 ساله (دقیقاَ 47 سال) بود که اعلام کرد یک دوقلوی پسر را در شکم خود دارد. وی در نهایت در سن 48 سالگی وضع حمل کرده و بسیاری را حیرت زده کرد هرچند انتقاداتی نیز از تصمیم وی وجود داشت. برای این بازیگر برنده جایزه اسکار و شوهرش، گوردون مک دونالد، این اولین تجربه پدر و مادر شدن است از این رو می توان امیدوار بود که اهمیتی به گفته های دیگران نمی دهند. هانتر دوقلوهای خود را در ژانویه 2006 بدنیا آورد و از آن زمان تاکنون در مورد پسران و زندگی شخصی اش بسیار کم حرف بوده است.

۱۱- ایمان

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

ایمان یک سوپر مدل معروف است از این رو باورکردنی نیست که وی حتی بعد از ۴۰ سالگی نیز فیزیک بی نقص خود را حفظ کرده است. جالب تر این که وی در سن ۴۵ سالگی از همسرش دیوید بوی باردار شد و در مورد بارداری خود چنین گفت:" مردم در مورد معجزه تولد صحبت می کنند، نه باردار شدن معجزه است. من از روش لقاح مصنوعی استفاده کردم اما اتفاقی نیفتاد. از این رو به فکر پذیرفتن فرزند خوانده افتادم و سپس باردار شدم. این اتفاق یک معجزه واقعی بود". البته الکساندر اولین فرزند ایمان نیست . وی در دهه ۷۰ با یک بازیکن بسکتبال به نام اسپنسر هیوود ازدواج کرده و از او یک دختر به نام زلیخا نیز دارد.

10- آلیسا میلانو

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

در سال 2013، آلیسا میلانو دومین فرزندش را به دنیا آورد. وی در آن زمان 41 سال داشت. وی و همسرش، دیوید بوگلیاری از بچه دار شدن در چنین سنی پیشمان نیستند. میلانو در مصاحبه ای در این باب چنین گفت:" من از اینکه این همه مدت برای مادر شدن صبر کردم خوشحالم. من روزهای نهار خوردن به عنوان یک خانم مجرد و روزهای خرید کردن آزادانه ام را گذرانده ام. این بار البته صبح ها کمی ناراحتی داشتم اما این شرایط درست در هفته 12اُم بارداری از بین رفت".

۹- ایوا مندز

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

وقتی که ایوا مندز و رایان گاسلینگ با هم ازدواج کردند بسیاری از این اتفاق شگفت زده شدند. شاید دختران زیادی آرزو داشتند جای مندز باشند اما او بود که توانسته بود دل گاسلینگ را برباید. اکنون این دو دارای دو فرزند هستند که هر دو بعد از سن ۴۰ سالگی مندز به دنیا آمده اند. وی اولین فرزندش را در سن ۴۰ سالگی و دومی را نیز در سن ۴۲ سالگی بدنیا آورد. فرزندان او هر دو دختر بوده و مندز چنان آن ها را از رسانه ها دور نگه داشته که حتی طرفدارانشان نیز نام آن ها را نمی دانند. او حتی بارداری خود را به اطلاع رسانه ها نرساند و اکنون نیز به ندرت در مورد دخترانش حرف می زند. مندز که اکنون ۴۴ ساله شده و تنها چیزی که از صحبت های او در مورد دخترهایش مشخص شده این است که اسم میانی هر دو دختر او آمادا است.

8- ماریا کری

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

ماریا کری و همسر سابقش، نیک کنون، در سال 2011 صاحب دوقلو شدند که در آن زمان کری 42 سال داشت. این دو کودک به دلیل اسم های خاصی که داشتند بیش از پیش مشهور شدند: موروکان و مونرو که با نام های اختصاری روک و رو شناخته می شوند. ماریا کری اعتراف کرده که برای بهبود شرایط باروری خود هورمون درمانی کرده و دلیل آن را داشتن سابقه سقط جنین عنوان کرده است. علاوه بر این وی تصدیق کرده که طب سوزنی نیز در حامله شدن او نقش داشته است و ادعا کرده که این دو تنها فرزندان وی خواهند بود. در مصاحبه ای در سال 2016، کری اینگونه گفته است:" این دو بچه های من هستند. فکر می کنم وقتی که سگمان را نوازش می کنم آن ها احساس شدید حسادت بکنند". البته بعد از جدایی از نیک کنون هنوز مشخص نشده که آیا وی رابطه عاطفی با مرد دیگری برقرار کرده یا خیر.

۷- مریل استریپ

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

مریل استریپ همیشه نقش مادران خوب را بازی کرده است اما در واقع وی مادر ۴ فرزند است. آخرین فرزند او زمانی بدنیا آمد که استریپ ۴۱ سال داشت. در مصاحبه ای که این بازیگر برنده جایزه اسکار در سال ۲۰۰۸ داشت در مورد خانواده و بچه هایش چنین گفت:" مادر شدن، ازدواج. این یک کار تعادلی است. به خصوص زمانی که کاری داری و فکر می کنی این کار مثمر ثمر خواهد بود. این یک چالش است اما از نوع خوبش. نصیحت کردن چیزی است ک من در مورد فرزندانم انجام می دهم و نه گوش دادن. نصیحت کردن و دستور دادن".

6- سلین دیون

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

بعد از چندین تلاش ناموفق در زمینه لقاح مصنوعی در سن 42 سالگی، سلین دیون در نهایت باردار شد و دوقلو بدنیا آورد. او و شوهر فقیدش، رنی آنجیل، از قبل نیز یک پسر داشتند. سلین دیون از زمان مرگ همسرش در سال 2016 به دلیل بیماری سرطان، بیش از پیش مواظب دوقلوهایش است. وی در ماصحبه هایش گفته که تمامی فرزندانش را به روش لقاح مصنوعی باردار شده و بارداری برایش با مشکلات زیادی همراه بوده است. وی گفته که از موفقیت در دنیای موسیقی بعد از 30 سال تلاش خوشحال است اما خوشحالی و شادی را تنها در وجود فرزندانش می بیند و از نظر او هیچ چیزی با مادر شدن قابل مقایسه نیست. وی گفته که البته دوست دارد یک دختر نیز داشته باشد هرچند این خواسته کمی خودخواهانه است.

۵- سلما هایک

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

در سال ۲۰۰۷، سلما هایک در سن ۴۱ سالگی باردار شد. سال بعد بود که او و همسرش فرانسیس هنری پینول صاحب یک دختر به نام والنتینا شدند. هایک در مصاحبه یا اپرا وینفری در این باره چنین گفته است:" کمی اعصاب خردکن است که این همه مدت صبر کنی اما این بهترین زمان برای داشتن بچه است زیرا قبلاً کارهای بسیاری در زندگیت انجام داده ای. تنها باید او را از سیستم خودت بیرون ببری و می توانی به عنوان یک مادر حس راحتی داشته باشی. اگر ۲۳ ساله باشی این موضوع را نمی دانی زیرا فکر می کنی که کارهای بسیار دیگری باید انجام دهی اما اگر از قبل آن کارها را انجام داده باشی دیگر می توانی تنها روی این موضوع تمرکز کنی و از هر لحظه آن لذت ببری".

4- گوون استفانی

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

گوون استفانی در دهه 30 زندگی خود دو بار بچه دار شد و اعتراف کرده که فکر می کرده دیگر هیچگاه بچه دار نخواهد شد. اما استفانی زمانی که 44 سال داشت بار دیگر باردار شد و این برخلاف موضوعی بود که قبلاً به فرزندان خود گفته بود. وی در مصاحبه ای گفت که پسر بزرگش بارها به او گفته که برای داشتن یک برادر یا خواهر کوچکتر دعا کرده است و این اتفاق در نهایت در سال 2014 رخ داد. البته وی قبلاً برای داشتن سومین فرزند تلاش کرده بود اما این اتفاق دو سال بعد رخ داد.

۳- هالی بری

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

هالی بری از قبل یک فرزند از شوهر سابقش داشت و تصمیمی برای بچه دار شدن دوباره نداشت. درگیری او با شوهر سابقش برای بدست آوردن حضانت دخترشان مشکلات بسیاری برای او به وجود آورد و رسانه ها نیز به طور کامل این درگیری را پوشش دادند. وقتی که بری با الیویه مارتینز وارد رابطه شده و موضوع بین آن ها جدی شد، بری در نهایت در سن ۴۶ سالگی و در سال ۲۰۱۳ باردار شد. وی در مصاحبه ای اعلام کرد که از این موضوع شوکه شده است:" راستش را بگویم باور نمی کردم که بارداری در سن من امکانپذیر باشد. می دانید من راه خودم را می رفتم. من در شرف یائسگی بودم و این اتفاق بسیار جالب بود. منظورم این است که فکر نمی کردم بار دیگر بچه دار شدن برایم امکان پذیر باشد و فکر می کردم که دیگر هیچوقت نباید ازدواج کنم. از این رو یاد گرفتم که هرگز نگویم هرگز.نحله یک سال و نیم برای یک بچه و تختخواب تاشو او دعا کرد و در نهایت به هر دو رسید".

2- سوزان ساراندون

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

سوزان ساراندون در سنین 42 و 45 سالگی دو پسر از همسرش تیم رابینز به دنیا آورد. وی در مصاحبه ای در سال 2014 در این باره چنین گفت:" باردار شدن من برایم چنان اتفاق عجیب و غریبی بود که با خودم فکر کردم که نباید این موضوع را نادیده بگیرم. از این رو از جا پریدم و با خودم فکر کردم که این اتفاق کی افتاده است". ساراندون در سن 67 سالگی مادربزرگ شد و اکنون از نظر او مادر بودن حس بسیار بزرگ و دوست داشتنی است. وی می گوید که پس از بدنیا آمدن نوه اش نیز حسی شبیه به دوران بارداری خود دارد.

۱- بریجیت نیلسن

چهره‌هایی که پس از ۴۰ سالگی باردار شدند

بریجیت نیلسن ۵۴ سال دارد و باردار است و بله درست خوانده اید. این بازیگر و مدل مشهور اخیراً تصویری از خود را در حال مالیدن شکم برآمده اش در اینستاگرام منتشر کرده است. این پنجمین فرزند نیسلن و اولین فرزند او با همسرش ماتیا دسی، در طول زندگی ۱۰ ساله مشترکشان است. وی از رابطه زناشویی قبلی خود و از سن ۲۳ تا ۳۴ سالگی ۴ فرزند پسر به دنیا آورد. نیلسن هنوز در مورد زمان زایمان کردن صحبتی نکرده و در این مدت نیز مصاحبه ای نداشته است اما به نظر می رسد که از این اتفاق بسیار خوشحال و هیجان زده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بی نام

      دکترهای ایران، زنان رومیترسانندکه درسن بالاباردارنشوندومتاسفانه آدم روناامیدمیکنند.مگرچه اشکالی داردچرامازنهانبایدباردارشویم گناه بعضی اززنانی که درسن بالا قسمتشان به ازدواج میشود چرابایدبانگاههای عجیب مردم کوته فکرومتاسفانه برخی ازپزشکان مغرورروبروشوند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجا جهان سومه و فرهنگ خیلی پایینه؛ ولی ما نباید تسلیم فرهنگ پایین جامعه شیم؛ باید سعی کنیم عوضش کنیم. خانمای غربی به راحتی در سنین بالای ۴۰ و ۴۵ بچه دار میشن و مشکلی هم پیش نمیاد

      • بدون نام

        اونا با امار و ارقام و علم و ريسك اين موضوع با شما حرف ميزنن واقعيت اينه كه ريسك انواع ناهنجاريا در بچه هاي والدين مسنتر بيشتره ولي به هرحال خيلي از مواقع هم مشكلي پيش نمياد و بچه سالم خواهد بود

      • بدون نام

        این افراد به دلیل اینکه درآمد خوبی دارن بارداریشون تحت کنترل بهترین پزشکاست و مطمئنا با کمترین مشکل بچشونو به دنیا میارن
        این موضوع شامل حال همه خانم ها نمیشه
        بارداری در سن بالا ممکنه خیلی از بیماری ها رو هم برای بچه و هم برای مادر به وجود بیاره پس لطفا ندونسته قضاوت نکنین

      • محمدجواد

        اختلاف سنیه اذیت میکنه,پزشکام احتمالاتو میگن و نع بیشتر

      • بدون نام

        عزیزم بحث ترسوندن نیست همه اینا یه احتمالا و اینکه بارداری بالای ۳۵ سال خطرناکه از نظر ابتلای نوزاد به بیماری سندروم داون هست که هر چه سن مادر بیشتر بشه این خطر بیشتر میشه البته بازم میگم اینا احتمالا و حتما ممکنه کسی تو سن بالابچه های خیلی سالمی رو باردار شه

      • بدون نام

        خانم عزیز اگر فرزند کسی مبتلا به بیماری های کروموزومی مثل سندروم دان شد بازهم همینگونه سخن میگویید.اصن میدونید با بالا رفتن سن امکان به دنیا آمدن فرزند مبتلا به سندرم دان چند ده برابر میشود! مشکل کشورها ی جهان سوم اینه که رهبرشون میگه پیش به سوی جمعیت صد وبیست میلیونی و مردمشم چندتا احمق هالیوودی رو الگو قرار میدن.

      • بدون نام

        تو فامیل ما بارداری بالای 40 سال زیاد داشتیم و حتی یک مورد هم نقص پیش نیومده. فکر کنم زمینه ژنتیکی مهمتره

      • بدون نام

        همه چی برمیگرده به این طرز فکر لعنتی !! اگر زن در 40 سالگی فکر کنه پیر شده خوب پس حقش است که پیر بشه !...اما اگر فکرش خوب باشه ،در سن 40 تازه احساس جوانی ونشاط خواهد کرد............تمام این فکرها را همین اقایون عقب مانده در زنها تزریق میکنند چرا که همیشه در فکر استعمار بدنی زنان هستند. .

      • بدون نام

        دکترهای ایران خیلی عقب مونده و امل تشریف دارند. حتی به زنهای بالای پنجاه سال توصیه می کنند روابط جنسی نداشته باشند یا یکی از زنان فامیل من که در چهل و چهار سالگی قصد داشت برای اولین بار زادواج کنه و رابطه جنسی داشته باشه رو دکتر ترسونده بود که نباید! البته ازدواج کرد و خیلی هم خوب شد و بچه دار هم شد

    • سحر

      اره دیگه پولدار وضع خوبن بچه هم بیارن پرستار دارن راحتن دیگه زندگیشون شیرینه بعد من بد بخاطر بچه خونه نشینم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب بچه دار نشو وضعیت اقتصادی افتضاحه وضعیت جامعه هم که خودتون میبیتید واقعا بچه میارید که چیو ثابت کنید چه افتخاری بیافرینید

      • بدون نام

        کسی که تصمیم میگیره مادر بشه باید فکر همه چیزشو بکنه اونایی که بچه داری براشون سخته خب ازدواج نکنن

    • بدون نام

      به نظر من خانم ها اگر شرایط روحی و جسمی مناسبی داشته باشن تو هر سنی میتونن بچه دار بشن ولی متاسفانه خانم های ایرانی یه کم که سنشون بالا میره فکر میکنن همه چی تموم شده و بقیه عمرشون رو با ناامیدی و عدم اعتماد به نفس سپری میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به خاطر فشارهای جامعه و کمبود اعتماد به نفس خانوم هاست

      • بدون نام

        الان زمان قدیم نیست که فرد بخاطر کارهای سخت بدنی در سن 40 سالگی از رده خارج بشه! ودر واقع 40 سالگی الان مثل 25 سالگی قدیمه . خیلی ها در این سن هنوز اوج جوانیشون هست .

    • بدون نام

      من خودم در سن ۴۵ سالگی اولین بچه مو با زایمان طبیعی به دنیا آوردم.
      به صورت کاملا طبیعی هم بچه دار شدم بدون دخالت هیچ دارو وروشی
      تازه سن بالا هم ازدواج کردم بچه م الان دو سالشه کاملا سالم.خانمهای ایرانی اصلا نا امید نشید این فرهنگ غلطه و دروغهای پزشکهاست که میگه تا سی سالگی بچه دار بشید.اینا همش حرفه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا؟ دمت گرم خدا به خودت و خونواده ت سلامتي بده

      • بی نام

        خدابهتون سلامتی بده که همیشه باسرفرزندتون باشین.میشه بپرسم که چه کارهایی قبلش انجام دادین من واقعا میترسم ،الان 37سالمه و همش دکتر بهم میگه اگه دیربچه داربشی ممکن سالم نباشه همش دارم بااین ترس زندگی میکنم همش میگم مگه خود من از این زندگی با این شرایط سخت چی فهمیدم که یه موجوی رو بیارم بدون آینده همه میگن بیار خودش یزرگ میشه مگه میشه آخه اینجوری فکرکرد ترس این موضوع زندگی مو خیلی غمگین کرده شما قبلش کاری انجام دادین؟

    • بدون نام

      چرابه اینهانگفتن فرزندکمترزندگی بهتردستهای پشت پردمیخواهن نسل ایران وایرانی اصیل وخوب ازبین ببرن به هوش به گوش باشین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینهایی که شما دیدید ،نه غصه اب دارن و نه ریزگرد و نه تحریم و نه ترس از جنگ قریب الوقوع. بچه دار نشدن نسل ایرانی ریشه در اینده مبهم داره و نه به ظن شما، دست های پشت پرده.

      • بدون نام

        واقعا شما شرایط زتدگی این افراد رو با زندگی در این جامعه با اینهمه مشکل برابر میدونی؟!!! فقط یک نمونه خشکسالی!

    • بدون نام

      جنت جکسون مسلمون شده؟ چقدر پوشیده ست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیر. یه بار چنین لباسی پوشیده؛ اونا هر نوع لباسی رو میپوشن اگه عشقشون بکشه؛ از لباس پوشیده بگیر تا لباسای کاملا بدن نما

      • بدون نام

        با شوهرش که بود گاهی محجبه بود چون شوهرش عرب بود

    • یه بوم و دو هوا

      بعضیاشون حدودای ۵۹ سادگی بچه دار شدند همه هم اومدن کامنت میذارن که به به و چه خوب! اونوقت چقدر بهاره رهنما رو مسخره کردند و فحشش دادند که توو سن ۴۵ دوباره ازدواج کرده بعضیا هم می گفتن چون محاله بتونه دیگه توو این سن بچه دار بشه بیخود ازدواج کرد و...واقعا که مردمب هستیم با استانداردهای چندگانه

      پاسخ ها

      • سارا

        مردم فقط لباسشون عوض شده ولی همون عتیقه هایین که بودن همین بهاره رهنما چقدر هربار عکس میذاره تو همین برترینها هم مسخرش میکنن ولی کسی درمورد ازدواج مجدد بابک جهانبخش و خیلی مرد های دیگه چیزی نمیگه چون فکر میکنن اونا حق دارن

      • بدون نام

        چه ربطی داره؟آدمایی که الان اینجا به به و چه خوب گفتن به احتمال زیاد اکثرشون برای ازدواج بهاره رهنما هم تبریک گفتن و خوشحال شدن.

        اون آٔدمای بی فرهنگی که به رهنما حرفای چرند میزدن فازشون کلا فرق داره

      • يه بوم و دو هوا

        تصحبح ميشه: حدوداي ٥٠ سالگي

    • مهسا

      من با مادرم حدود چهل سال اختلاف سنی دارم دو برادر بزرگتر دارم که هر دو عینک نمی زنند ولی من عینک ته استکانی میزنم همیشه ارزو می کردم ایکاش مادرم جوانتر بود تا من سالم بودم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مهسا جان اینهمه آدم با بیماریای مختلف مادرزادی تو کشورمون وجود دارن که ۹۰ درصدشون مادرای خیلی جوان هم داشتن! این یه فکر کاملا غیرعلمیه که مشکلت رو به سن مادرت ربط میدی عزیز(هزار تا احتمال وجود داره که سن مادرت هم فقط یکی از اونهاست)

      • بدون نام

        ضعف چشم ژنتیکیه و ربطی به سن بالای مادر نداره .در بیماریها سن و سال بالای پدر هم می تونه نقش داشته باشه و بهتره مدام کاسه کوزه رو سر زنها نشکنید!

    • بدون نام

      کاش مام تو خارج بودیم اونوقت مجبور نبودیم فرهنگ و افکار عقب مونده ی عده رو ب زور قبول کنیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان هم اگه شجاع باشیم مجبور نیستیم

    • بدون نام

      سن بچه دار شدن در خرج کشور پایین قبل از سی معمولا این واقعیت که سن در انواع سندرومها تاثیر داره مثل اوتیسم و بیش فعالی و کم هوشی ثابت شده پس برای زنانی که فقط برای اثبات توانایی بچه دار شدن در سن بالا اقدام میکنند متاسفم چون خودشون و جامعه رو با مشکلات بیشتری دچار میکنند بچه داری توی این سن نه تو رو جوانتر میکنه و نه یائسگی عقب میندازه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا انقدر بی فرهنگانه به موضوع نگاه میکنید؟
        اونی که تو این سنین بچه دار میشه نه میخواد یایسگیش رو عقب بندازه نه میخواد خودش رو جوانتر کنه؛ فقط در اون زمان تصمیم میگیره بچه داشته باشه؛همین!

      • بدون نام

        اولا که سن بالای پدر هم می تونه باعث ایجاد نقص و بیماری بیشه .دوما بچه دار شدن در سن بالای سی و حتی چهل باعث میشه که مادر با بچه اش مثل عروسکش رفتار نکنه چون رشد شخصیتی پیدا کرده.یائسگی هم چیز بدی نیست و زنها سالیان طولانی بعد از یائسگی می تونن زندگی کنند و از رابطه جنسی و عاطفی شون لذت ببرند

      • بدون نام

        البته خلی سخته فرهنگهای قبایل بدوی رو از بین بردن .خیلی ها در ایران در چند نسل اخیرشون شهرنشین بودند ولی هنوز عقاید قبیله خودشون رو با خودشون حمل می کنند!!

      • بدون نام

        متاسفم که ژنها عمر کمتر جنسی دارند این اثبات میکند که مرد میتونه دوبار زن بگیره ! من خودم زنم یائسه شده ام و هیچ نیازی ندارم ...!

      • بدون نام

        سلام
        بهترین سن بچه دار شدن هم برای آقا و هم خانم بین 20-30 سال هست.
        بالای 30 سال اسپرمهای آقایون هم کاهش و هم دچار نقص می شه.
        مشکلات ژنتیکی فقط با افزایش سن خانم احتمالش بالا نمی ره
        احتمال اوتیسم و ... با افزایش سن پدر و سندرم داون احتمالش با افزایش سن مادر بالا می ره
        جالبه که اکثرا به مشکلات ناشی از افزایش سن پدر اشاره نمی شه و فقط خانمها اونهم تو شرایطی که حق انتخابشون کمتره انتقاد می شوند
        جالبه واقعا

    • بدون نام

      خیلی مطلب امیدوار کننده ای بود, سخته که واسه ازدواج و بچه دار شدن بهت اولتیماتوم بدن بگن حتما تا این سن باید اینکارارو انجام بدی و بعدش دیگه نمیشه و دیر شده خب شرایط آدما با هم فرق داره خیلیا نمیتونن تو دوره ۲۰ زندگیشون به اینکارا برسن

    • بدون نام

      ايرانيا كلا تاريخ مصرفشون خيلي زود مي گذره در مورد زنا اوضاع بدتره باز مردا تا سنين بالاتري مي تونن اميد به ازدواج و بچه داري داشته باشند هرچند اونا هم اوضاعشون خوب نيست خودم از يه مشاور عزيز كه دم از معنا درماني و ... شنيدم كه مردي كه سي سالگي رو رد كرد ديگه ازدواج نمي كنه!!!!!

    • بدون نام

      سلام به خانم هایکه می خوان بچه داربشن هنوز هم دیر نیست از خدا می خواهم خداوند بچه صالح وسالم به همه انهایی که دوست دارن بچه دار بشن بده بچه هم یک روزی انشالله قسمت همه دوستداران بشود امین

    • بدون نام

      البته ادم باید به نوزادی که قرار به دنیا بیاد هم فکر کنه به اینکه اون نوزادم حق داشتن یه خانواده جوون رو داره مثلا خانومی که تو ۴۵ سالگی بچه دار بشه وقتی بچه اش بشه ده دوازده سالش مادرش حدود ۶۰ سالشه اون مادر ایا میتونه نیازای بچه رو برطرف کنه باهاش حرف بزنه بازی کنه اصلا با این همه اختلاف سنی میتونه درکش کنه
      امیدوارم خدابه همه زنان سرزمینم افتخار مادر بودن رو بده و کسی حسرت به دل نمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره چرا نتونم.این دیدگاه سنتی وخرافی رو به زن دور بینداز.چرا فکر میکنی یه زن شصت ساله مثل مادربزرگ خدابیامرزت تارک دنیا بشه وبره
        . یه گوشه منتظر مردن باشه من الان خانمهای ۵۰ ساله رو میبینم واقعا تعجب میکنم همه جوون وشاداب مونده ن وبیست سال از سنشون جوونتر نشون میدن.فقط یه جیز رو بدون توقرن بیست ویکم زن دیگه تاریخ مثرف نداره

      • بدون نام

        عزیز من نگاه کن به خود ماها و اکثریت جامعه که مادرای جوان داشتیم ؛ مادران پر از اشتباهات تربیتی بزرگ! که با وجود اختلاف سنی کم درک کمی از بچه هاشون داشتن! همین الان هم مادران کم سن معمولا اشتباهاشون در تربیت بچه ها خیلی بیشتره. شخصا حرف شما رو زیاد قبول ندارم

      • بدون نام

        چرا نتونه ؟/ اتفاقا این مادر صبر وحوصله بیشتری داره وبا کمترین فشار عصبیاش سر بچه داد نمیزنه

      • بدون نام

        اولا که زنهای جدید به نسبت نسلهای قدیم دیرتر شکسته میشن چون در سنین پایین بچه دار نمیشن و تغذیه و امکانات بهتری داشتند.دوما مادر قرار نیست هم بازی بچه باشه که جوون باشه در گذشته و امروز خیلی از پدرها فاصله سنی بالایی با بچه هاشون داشتند پس برای مادرها هم می تونه چنین باشه

      • بدون نام

        بهتره مادر یک انسان با تجربه باشه تا دختربچه ای بی تجربه و بی حوصله که فکر کنه با بچه داری جوونیش رو حروم میکنه

    • m.gh

      من ۱۷ ساله مادر شدم الان پسرم ۱۱ ساله شده دیگه میترسم ،میگم از ما گذشت دیگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برای سطح فکری پایینی که داری برات متاسفم!!

    • یلدا

      مادر یکی از دوستای من توی چهل و هفت سالگی دوستمو بدنیا آورده،همون موقع همه توی فامیل و آشنا کلی بهش چیز گفتن که چرا حامله شدی،حتی دختر بزرگش براش وقت میگیره که بره بچه رو بندازه ولی مادر دوستم زیر بار نمیره الان همون دوست من دانشجوی پزشکی دانشگاه تهرانه و کلی توی درس و کارش پیشرفت کرده،کسی رم میشناسم که توی بیست سالگی با انواع و اقسام مراقبت ها و زیر نظر بهترین پزشک یه بچه ناقص بدنیا آورد،والا بخدا اینا همش حرفه،به من که کاملا ثابت شده،ما خانومها خودمون باید اعتماد به نفسمونو حفظ کنیم و چشم و گوشمونو روی حرفهای مزخرف و بیفایده مردم ببندیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • رزیتا

      تو خانواده ما اکثرا تو سن 38 و 39 بچه دار شدن که اتفاقا بچه آخر باهوش تر از بقیه بوده منم امسال بچه دومم به دنیا اومد و چهل سالمه پسرمم خیلی باهوشه خداروشکر

    • بدون نام

      اینا با ما فرق می کنن تخمکشونو تو جوونی فریز می کنن متاسفانه تو ایران به علت باکرگی دختران این مسئله ممکن نیست و دختران مجرد تا ازدواج نکنن نمیتونن اینکارو بکنن که شاید سن بالا ازدواج کنن که اون موقع دیر شده

    • بدون نام

      این مطلب فقط درمورد ستاره های خارجیه وصرفا جهت اطلاع است ،خارجیا کلا با بچه مشکلی ندارن و۴،۵تا رو راحت میارن براشون سن وسال فرقی نمیکنه این فقط ما ایرانیا هستیم که بازیچه قرار گرفتیم یبار میکن بچه بیارین یبار میگن نیارین...خدا خودش یه چیزی میدونست که طبیعت وبدن زن رو یجور قرار داده که تا ۵۰ سالگی هم بارداری صورت میگیره

    • بدون نام

      اینا همشون ستاره و مشهورن و برای نگهداری و مراقبت از بچه در اون سنین زحمت زیادی متحمل نمیشن ، نه مثل من ایرانی که باید تمام کارای خونه و آشپزی و مهمونداری رو هم انجام بدم و رسیدگی 24 ساعته ی بچه هم با خودم باشه و در حسرت 2 ساعت خواب باشم
      در 39 سالگی بخاطر فشار عصبی ناشی از کار خونه ، رسیدگی به نوزادی بدقلق و بیخوابی ها دچار سردرد مداوم و بعد سکته مغزی شدم و حالا بعد ده سال همچنان درگیر عوارض و مشکلات جدی هستم که بدتر میشه و بهتر نشده
      البته با مرد خودخواه حتی یه بچه داشتن هم خطایی بزرگه

      پس این نسخه ها برای همون از ما بهترون خوبه و بس

    • m

      بچه ها من تو سن سی و نه سالگی ازدواج کردم چند ماه دیگه الان چهل ساله میشم
      یعنی حق مادر شدن ندارم فقط چون بنابه دلایلی ازواجم عقب افتاده ؟

    • فاطی

      سلام دوستان من چون خودم ۴۳ سالمه میخوام بچه بیارم به نظرم میشه ولی با نظر پزشک

    • بدون نام

      دوستان من در سن ۴۲ سالگی به بچه ی سومم ناخاسته باردار شدم خدا یه پس بهم داده اگه بدونین زندگیمو چقدر تغییر داده
      فکرشو بکنین با بچه ی اولم ۲۰ سال تفاوفت سنی دارن
      ورزش و تغدلیه ی سالم و دل جوان
      امیدتون به خدا
      الان علم پیشرفت کرده و هیچ بچه ی سندرمی تو کشور به دنبا نمیاد انواع و اقسام ازمایش هارو در دوران بارداری میدیم خیالتون راحت باشه

      پاسخ ها

      • بی نام

        واقعا راست میگین من بعد 14 سال انتظار با همسرم ازدواج کردم الان 36 سالمه و همش دکتر بهم میگه اگه بچه دار نشی ممکن بچه ات سالم نباشه خیلی میترسم و همش میگم توی این شرایط که آینده خودم معلوم نیست چجوری یه موجودی به این دنیا بیارم به امید اینکه خودش بزرگ میشه انقدر آدمو میترسونن همش دارم روزارو با ناراحتی سپری میکنم البته همسرم میگه هرچیزی سروقتش اتفاق میفته ولی هربار که میرم دکتر یه مدت طولانی افسردگی میگیرم حرف فامیل و دوست که یه موضوع دیگه هستش،خدابه خانوادتون سلامتی بده واقعا مشکلی نداشتین ؟

    • بدون نام

      متاسفانه سن ازدواج به هر دلیلی بالا رفته و حق زنان هست که مادر بشن باید به دنبال راهکارهای باشیم که در سنین بالا هم این حق از ما گرفته نشه ما هم زنیم و ارزوی همه ی ما یانه که یک روز مادر بشیم خدا به همه ی زنانی که می خواهن مادر بشه کمک کنه تا بچه های سالمی داشته باشن

    • مهشید

      بی خیال در هر سنی هستید ولو 60سالگی بیاور

    • بدون نام

      من سه دختر دارم دوست دارم یه پسر هم داشته باشم باید چکار کرد

    • بدون نام

      مادر بزرگ من عمو کوچیکمو تو سن ۴۲ سالگی به دنبا اورد از همه بچه هاش زیباتر با هوش تر زرنگ تر و موفق تر هستش .

    • زهرا

      من قصد دارم تو سن ۴۲سالگی بچه بیارم چون هیلی پسر دوست دارم ویه دختر ۲۰ سالم دارم الانم ۴۰ سالمه دقیق اما شرایط مالی خوبی ندارم وهمسرم معتاد وبی فکره واصلا نمیتونه زندگیمون اداره کنه مستاجرم اما خیلی حسرت یه پسرو دارم تا الانم خودم کار کردم زندگیمو با بدبختی گذروندم اما بازم دلم میهواد یه بچه بیارم امیدم به خداست این دوسالم به کوب کار میکنم تا پول داشته باشم خرج کنم ک یه بچه دیگه بیارم خدای منم بزرگه

    • میم

      سلام .بنده هم معتقدم هر زمانی هر زنی خواست میتونه باردار بشه زمان و مکان نداره.امید وارم خدا به زنی بچه سالم و صالح عنایت فر ماید.

    • ع. الف

      ببخشید من سی سال ازدواج کردم همین ۴۱سل
      ش تا کنون باردار ن
      شده ولی دوماه انسانهای بارداری دارد تهوع ویار آیا ممکن است باردار شود هنوز هیچ آزمایشی نداده ونمیخواد آزمایش هم بره

    • ماريا

      اگه تغذيه خوب باشه وآرامش فكري داشته باشيد ميتونين بارداري بدون خطر داشته باشين وبچتون هم سالم باشه ،اختلاف سني مادربزرگ من با خالم ٥٥ بود خالم كاملا سالم و باهوشه الانم خودش مادربزرگ شده ،نگرانى به خودتون راه نديد.

    • بدون نام

      دیدم بعضیهاپست گذاشتن که ریسک سندرم داون و... زیادمیشه بله ومامیدونیم که زیادمیشه وباازمایشات درابتدای بارداری مشخص میشه کروموزومهادرستن یانه ماکه 50سال پیش زندگی نمیکنیم ادمای50سال پیش بچه هاشونوتو14،15سالگی به دنیامیاوردن وکمترازاون سن هم ازدواج میکردن همه چیزتغییرکرده

    • لیلا

      من پسرم را در سن سی و دو سالگی بدنیا اوردم اختلال یادگیری داره و در درس خوندنش دائم باید بهش کمک کنم ولی دخترم را در سن سی و شش سالگی خیلی هم باهوشه ودر مدرسه تیزهوشان درس میخونه درسته که بالا رفتن سن احتمال بعضی مشکلات بیشتر میشه ولی نه اینقدر که در ایران تبلیغات منفی شده قدیما که مادر بزرگهامون تا سنین بالا هم بچه دار میشدند و سالم هم بودند

      پاسخ ها

      • ثنا

        زن 40 ساله الان مث زن 20 ساله قدیمه . پس تا سن 60 سالگی هم بچه دار شدن مشکلی نداره . الان با پیشرفت علم و انواع آزمایشات قبل و حین بارداری بچه مشکل دار متولد نمیشه . تغذیه قبل و حین بارداری هم خیلی مهمه . پیگیری مکرر پیش پزشک .
        هرشخصی برای خودش زندگی کنه فرهنگ کشورمون بعضی چیزای غلط رو داره . بعضی از پزشکا هم سن بالا رو خطر ناک میدونن . اما با این همه پیشرفت علمی همه چیز ممکنه . مهم این هستش که هدفت تو هر سنی بچه دار شدن باشه حتی سن بالا . خواستن توانستن است البته اول از هر چیز بچه رو خدا به بنده میده . اگه بخوای و برای وجود داشتنش تلاش کنی . من 42 سالمه دو تا بچه دارم بچه سوم میخوام . و امیدم به خداست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج