جاباما
۷۴۱۱۸۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان

سیدمحمد بطحایی در روزنامه ایران نوشت: امسال ساماندهی اوقات فراغت در ۵ محور مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور و شادی‌بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغالزایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت تدوین شده است و تعداد آن از ۲۲ هزار پایگاه در سال گذشته، به ۳۲ هزار پایگاه رسیده است.

سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در روزنامه ایران نوشت: حجم وسیع و گسترده برنامه درسی رسمی در طول سال تحصیلی همواره موجب گلایه مربیان پرورشی است چرا که مجال اجرای فعالیت‌های تربیتی را سلب می‌کند. در این اثنا، برنامه‌های فشرده درسی و انبوه امتحانات و... آغاز دوره تابستان و تعطیل شدن کلاس‌های درس رسمی بهترین فرصت برای جبران مافات را فراهم می‌کند.

آغاز فرآیندی جدید از یاددهی و یادگیری که ضرورت آن اگر بیشتر از برنامه رسمی نباشد، کمتر نخواهد بود.

روز شنبه در کانون فرهنگی پرورشی سلمان فارسی در منطقه ۱۰ تهران مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تابستانی آموزش و پرورش برگزار شد. این مراسم نمادین، فارغ از محل آن که در یک منطقه مرکزی شهر - و نه سالن‌های زیبای شمال شهر- برگزار شد، یک نکته مهم و ارزشمند داشت؛ همگرایی تمامی تشکل‌های دانش‌آموزی و جلوگیری از اجرای برنامه‌ها به‌صورت جزیره‌ای و من بسیار خوشحالم که در سال ۹۷ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، بسیج دانش‌آموزی، جمعیت جوانان هلال احمر، سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی با همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کنار هم و باهم برای سازماندهی این برنامه‌ها فعالیت می‌کنند.

امسال ساماندهی اوقات فراغت در ۵ محور مهارت‌های ارتباطی معرفتی، هویتی و بصیرتی، مهارت‌های فرهنگی، هنری و فعالیت‌های نشاط‌آور و شادی‌بخش، مهارت‌های حرفه‌ای، مهارت‌های اقتصادی و اشتغالزایی و مهارت‌های ورزشی و سلامت تدوین شده است و تعداد آن از ۲۲ هزار پایگاه در سال گذشته، به ۳۲ هزار پایگاه رسیده است.

انس و الفت با مدرسه و همدلی بین دانش‌آموزان و تمرین مهارت کارگروهی و جمعی از جمله اهداف پرورشی است که فرصت پرداختن مفصل به آن در تابستان است زیرا مدرسه محل زندگی دوم دانش‌آموز است و باید به سمتی برویم که حضور در مدرسه با احساس شادمانی برای فرزندانمان همراه باشد.

همه ما خوب می‌دانیم که با رها شدن بچه‌ها در کوچه و خیابان و سرگردانی در پارک‌ها و محیط‌های عمومی غیر ایمن در کنار نبود امکانات تفریحی و سرگرمی و ده‌ها عامل دیگر نه تنها حدود ۴ ماه از بهترین ایام عمر کودکان و نوجوانان ما را به بطالت می‌گذراند بلکه زمینه‌های بسیار خطرآفرینی را برای ابتلا به آسیب‌های اجتماعی فراهم می‌آورد.

خانواده‌ها نیز باید با هوشمندی و مسئولیت‌پذیری برای تعطیلات تابستانی فرزندانشان برنامه‌ریزی کنند اما نه آنچنان پر حجم که لذت بازی و تعطیلات از کودکان گرفته شود و نه بی‌هدف و بدون برنامه.

تابستان برای وزارت آموزش و پرورش نیز دوران متفاوتی است. دوران برنامه‌ریزی برای سال تحصیلی آینده و بررسی سال تحصیلی گذشته، تلاش برای رفع کاستی‌ها و اجرای برنامه‌های جدید و حرکت به سمت تحول نظام آموزشی.

در ایام پیش رو سعی می‌کنم گزارش کاملی از وضعیت سال تحصیلی گذشته و سپس برنامه‌های سال تحصیلی آتی را از طریق رسانه‌های جمعی به اطلاع هموطنان عزیزم برسانم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج