۷۴۱۶۹۷
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

ستاره ها علیه دانلود غیرقانونی

روز سه شنبه نشست عوامل سریال «ساخت ایران ۲» به کارگردانی برزو نیک نژاد برگزار شد؛ نشستی که به جلوگیری از دانلودهای غیرقانونی و حمایت از بخش خصوصی در تولید سریال اختصاص داشت.

ایسنا: روز سه شنبه نشست عوامل سریال «ساخت ایران ۲» به کارگردانی برزو نیک نژاد برگزار شد؛ نشستی که به جلوگیری از دانلودهای غیرقانونی و حمایت از بخش خصوصی در تولید سریال اختصاص داشت. ستاره های این سریال شامل امین حیایی، محسن کیایی، مهران احمدی، سارا بهرامی، امیرحسین رستمی به همراه کارگردان، تهیه کنندگان و تینا پاکروان به عنوان عضو مهمان، در این نشست حاضر بودند. در ادامه مهم ترین حرف های عوامل «ساخت ایران ۲» را می خوانید:

ستاره ها علیه دانلود غیرقانونی

۲۰۰ هزار دانلود قانونی و ۱.۵ میلیون غیرقانونی

منصور سهراب پور، تهیه کننده: باید از دانلودهای غیرقانونی جلوگیری شود، شرایط تولید سریال با نوسانات بازار ارز سخت شد اما ما مجاب به گران کردن نبودیم که البته این موضوع اصلاً دلخواه خودمان نیز نبود. به هر حال روند تولید سریال همانند چهار ماه پیش با وجود تفاوت هایی که در بازار اقتصادی ایجاد شده بود، ادامه یافت و هیچ حمایتی نیز از سوی وزارت ارشاد از ما صورت نگرفت. به دلیل ضعف قانون و ضعف مسئولان ارشاد از بخش خصوصی حمایت نمی شود، تمام تلاشمان این بود که کار شیرینی تحویل مخاطبان بدهیم اما متأسفانه به دلیل بی قانونی و حمایت نکردن مدیران شعارگو و بی توجهی آن ها به بخش خصوصی ما زیر فشار تولید قرار گرفتیم... نزدیک به یک میلیون و 400 هزار دانلود غیرقانونی از این سریال صورت گرفته است. این درحالی است که تنها 200 هزار نسخه فروش قانونی داشته است و اگر این فروش بخواهد به نقطه ای برسد که ما هیچ ضرر مالی نداشته باشیم باید 150 هزار نسخه دیگر به فروش برسد. ما تلاش کردیم در سکوت به کارمان ادامه دهیم اما دیگر ادامه مسیر برایمان سخت شده است.

مشکل پخش غیرقانونی از ماهواره

برزو نیک نژاد، کارگردان: با ادامه این روند صنعت تولید سریال در بخش خصوصی برچیده می شود. سریال «ساخت ایران 2» کاری پرهزینه و پربازیگر است و با این شرایط ادامه دادن آن بسیار سخت است. زمانی که تبلیغات فیلم سینمایی «زاپاس» در حد 2دقیقه از ماهواره پخش شد ما مجبور شدیم بارها در این باره توضیح بدهیم ولی الان کل سریال «ساخت ایران 2» بارها از شبکه های ماهواره پخش می شود و کسی هم کاری نمی کند.

دانلود غیرقانونی دزدی است

مهران احمدی، بازیگر: می خواهم امروز از نظام اجتماعی پراشکالی حرف بزنم که خودم هم عضو آن هستم. از ماست که بر ماست. معتقدم هر مشکلی که با آن مواجه هستیم به نوعی به خود ما بازمی گردد... دانلودهای غیرقانونی دزدی است. کسانی که دانلود غیرقانونی می کنند در حق کسانی ظلم می کنند که همه زندگی شان را برای این کار گذاشتند. ما باید خودمان به داد خودمان برسیم چرا که هیچ کسی به داد ما نخواهد رسید.

شوخی شوخی دانلود می کنیم، جدی جدی بیکار می شوند

محسن کیایی، بازیگر: جالب است بدانید که خیلی ها می دانند که دانلودهای غیرقانونی کار خوبی نیست ولی هم این کار را انجام می دهند و هم اطلاع رسانی می کنند، این موضوع دردناک است... متأسفانه ما شوخی شوخی دانلود می کنیم ولی جدی جدی یک سری آدم بیکاری می شوند و افرادی ضررهای سنگین می کنند، ما می توانیم در کنار هم مشکلات جامعه را حل کنیم.

نان حرام زندگی همه را تحت الشعاع قرار می دهد

سارا بهرامی، بازیگر: ما به این جا آمدیم تا بگوییم دانلودهای غیرقانونی دزدی است و نان حرام زندگی همه ما را تحت الشعاع قرار می دهد. فرهنگ از ضروری ترین بخش های زندگی است و شاید اگر امروز به این جا رسیده ایم به این دلیل است که سبد فرهنگی مان در این سال ها خالی بوده است... دزدی نکردن و امانت دار بودن وظیفه هر انسانی است.

«شهرزاد» با حمایت ادامه یافت

تینا پاکروان، مهمان جلسه: من به عنوان یک عضو از جامعه تهیه کنندگان در این جا حضور دارم تا از تهیه کنندگانی که سرمایه شان را در این عرصه متمرکز می کنند حمایت کنم. اگر این دوستان در ایران فعالیت می کنند و سرمایه هایشان را به دلار و سکه تبدیل نمی کنند به دلیل سرگرم کردن مخاطبان است و این موضوع بسیار قابل تقدیر است. اگر یک دهم از حجم دانلودهای غیرقانونی برگردانده شود سرمایه تولیدکنندگان این مجموعه نیز بازگردانده می شود. الان تمام دنیا به سمت سریال سازی های ویدئویی و اینترنتی رفته اند و ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم در ایران رایگان سریال ویدئویی ببینیم. اگر سریال «شهرزاد» به فصل های دوم و سوم رسید به دلیل حمایت مخاطبان بود پس باید از صنعت سریال سازی در شبکه نمایش خانگی حمایت کنیم تا ادامه دار شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرام

      ماشاالله دوستان خیلی خوب میزنن ولی ای کاش اعتراف میکردند که آیا نشده تا به حال حتی یه آهنگ دانلود کنند ؟ اگه بگن نه دروغ محضه . مگه میشه . رطب خورده نمینونه دیگران را منع رطب کنه . یکی نیست به کارگردان بگه رو چه حسابی بازیگران گرانقیمت بکار بگیری اونم در قالب یه سناریوی حجو و چرت . مگه فصل اولش چه تحفه ای بود که دومیش رو کلید زدی که حالا از مردم طلبکاری . عجیبه واقعا . همه چی فیلتر شده باید به دست مردم برسه . همه بزرگان دانلود کنن مهم نیست ولی مردم باید تاوان بدن . بسه بابا دیگه . مردم شماهارو به اینجا رسوندن که حالا همتون شدین نطاق و سخنور . یادتون رفته با شلوار های پاچه گشاد و صد پیله میومدین جلوی دوربین . چی شده حالا هوا ورتون داشته که طلبکارین .

      پاسخ ها

      • محسن وات

        چه ربطی داره وقتی غیر قانونی دانلود میکنی به فکر خودت باش اون دنیا باید جواب بدی هرکسی رو تو گور خودش میخوابونند

    • حرف تو حرف

      من فیلم دانلود نمی کنم ولی خوبه بازیگران هم طعم نداری و ورشکستی را بچشند. زندگی لوکس مسافرت های انچنانی. ماشین های انچنانی ولی کمک کردن به همنوع ندار خود هیچ خوبه از بازیگران دیگر کشور ها یاد بگیرند

      پاسخ ها

      • محسن وات

        اقا این ورکستی نیست خب دو روز دیگه همین فیلم ها رو هم درست نمی کنند .......وای براین مردم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج