۷۴۲۰۴۶
۱۹ نظر
۵۰۱۶
۱۹ نظر
۵۰۱۶
پ

نماینده تهران: نتیجه رفتارمان درباره حجاب چه بود؟

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران گفت: امروز به دلیل برخوردهای آمریکا ما به وحدت نیاز داریم اما از سوی دیگر در خیابانها می بینیم با دختران ما گاهی وقت ها چه رفتاری می شود. اصلاح‌طلب ها مشوق ترویج بی حجابی نیستند اما آیا این برخوردی که در طول ۴۰ سال اخیر داشتیم عامل ترویج حجاب بوده است یا برعکس آن عمل کرده؟ یک‌بار از خودمان بپرسیم نتیجه و خروجی این رفتار چه بوده است؟

خبرآنلاین: عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران درباره سخنان اخیر رییس جمهور مبنی بر ضرورت وحدت همه قوا گفت: هر کاری منجمله وحدت ملی نیاز به زیرساخت دارد. باید ببینیم جناح های مختلف چه مشترکاتی دارند و این مشترکات را تقویت کنند و عواملی که باعث تفرقه میان آنها شده است را کمرنگ کنند.

او ادامه داد: به نظر من اول باید خودی و ناخودی را از بین ببریم و همه را خودی بدانیم اگر دولت را منتخب مردم و مورد تائید رهبر می دانیم دیگر نباید کسی یا گروهی، دولت را غیرخودی بدانند این درحالی است که ما می بینیم از زمانی که احمدی نژاد رفت و دولت روحانی آمد به علت اینکه جناح راست و طیف تندرو از ایشان حمایت نکردند اکثر امامان جمعه در این مراسم عبادی دولت را زدند. اگر این نهادها و گروهها همه خود را زیر پرچم ولایت بدانند این خودی ها و غیر خودی ها کنار گذاشته می شود.

هاشم زایی همچنین گفت: باید میان انتقاد و تخریب تفاوت قائل شد. ما امروز با مشکلات اقتصادی روبه رو هستیم و ظاهرا هم اقتصاد باید دست دولت باشد اما همین الان اگر تقسیم بندی کنیم مشخص خواهد شد قدرت اقتصادی دولت بیشتر است یا دیگران اعم از صندوق های قرض الحسنه یا ارگان‌هایی که در کار اقتصادی وارد شده اند حتی برخی خارج از وظایف خود وارد کار اقتصادی شدند.

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با اشاره به احکام سنگین دانشجویان معترض گفت: ما معتقدیم برای نیل به وحدت باید برخورد سهل گیرانه‌تری با دانشجویان و سایر معترضین داشت.

او به موضوع حصر به عنوان یکی از مسائل اختلاف زا اشاره کرد و گفت: همه ایران را دوست دارند و به قانون اساسی اعتقاد دارند ولی رسیدن به وحدت و سخن واحد گفتن نیاز به زیر ساخت دارد. لذا این موضوعاتی که جناح ها بر سر آن اختلاف دارند اگر مطرح و رفع شود وحدت هم محقق می شود.

این نماینده تهران با اشاره به محدودیت ها برای برخی افراد از جمله سید محمد خاتمی گفت: محدودیت هایی که برای افرادی ایجاد می شود اینها اختلاف برانگیز است چرا با افرادی که در جامعه محبوبیت دارند اینگونه برخورد می کنیم؟ اینها همه محل اختلاف است و باید در جایی این اختلافات مرتفع شود. لذا ما در اصول نه تنها با هم مشکلی نداریم بلکه همه اصولگراییم اما در شیوه‌های رفتاری اختلاف نظر داریم که باید آنها را اصلاح کنیم تا مقدمات وحدت ملی فراهم شود.

هاشم زایی به برخی موارد اختلاف زا در حوزه مسائل اجتماعی اشاره کرد و در ادامه افزود: وقتی فشارهای خارجی زیاد می شود باید حداقل در داخل به ویژه در مسائل اجتماعی یک انسجام ایجاد کنیم. امروز به دلیل برخوردهای آمریکا ما به وحدت نیاز داریم اما از سوی دیگر در خیابانها می بینیم با دختران ما گاهی وقت ها چه رفتاری می شود. اصلاح‌طلب ها مشوق ترویج بی حجابی نیستند اما آیا این برخوردی که در طول ۴۰ سال اخیر داشتیم عامل ترویج حجاب بوده است یا برعکس آن عمل کرده؟ یک‌بار از خودمان بپرسیم نتیجه و خروجی این رفتار چه بوده است؟ بررسی کنید اگر خوب بوده است و این رفتار توانسته زنان ما را بیشتر محجبه کند ادامه دهید اما اگر خروجی اش این نیست باید از یک رفتار اشتباه برگشت و آن را اصلاح کرد.

او با بیان اینکه شاید با انتشار این حرف‌ها برخی بگویند ما ضروریات دین را کنار گذاشته ایم افزود: اما اینگونه نیست. ما می گوییم رفتارمان را باید اصلاح کنیم . مگر ما در زمان انقلاب در کنار زنان بی حجاب با رژیم شاه مبارزه نمی کردیم؟ چطور آن زمان نظرمان این نبود که باید زن بی حجاب دستگیر شود و شلاق بخورد؟ چطور در زمان مبارزه مطلوب بود و امروز ایراد دارد؟ من هم وقتی زن با حجاب می بینیم احساس غرور و افتخار می کنم اما این دلیل نمی شود که با ایجاد این همه گشت و ایجاد حساسیت بر سر حجاب و غافل شدن از امور دیگر موافق باشم. یادمان باشد ما با این رفتارها ایجاد عقده کرده ایم لذا این شیوه های رفتار است که ایجاد اختلاف می کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دیر به فکر افتادین

    • joker

      درود بر تو

    • ز.ف

      درسته گرونی داره بیداد میکنه اما این بدحجابی داره دنیا رو گند میکشونه.

    • بدون نام

      دیگر دیر شده است مگر واقعا کاری انجام دهید

    • omid

      آقای نماینده اگر دین نداری کمی فقط کمی وجدان داشته باش تو با قانون کشور نماینده شدی و حالا ضد همان قوانین عمل می کنی.........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هر قانونی محترم نیست.

    • بدون نام

      نتیجه رفتار یا عدم رفتار؟ یا نتیجه بی تفاوتی؟

    • parisa.a

      عه وا هع این حرفا رو یه مسئول داره میزنه؟
      چع لارج بابا‌ *—*

    • رضا

      موافقم.واقعا چرا اینگونه شد.مگر در اکثر کشورهای اسلامی مسئله حجاب حل نشده در اردن،ترکیه،مصر،حتی سوریه وهکذا...چرا از کاسه آش داغتر شدیم چه بر سر‌ما آمد....به نظر برداشت صحیحی از اسلام نداشتیم همه را با یک چوب راندیم...به مردم خود ظلم کردیم خدا ما را ببخشد...

      پاسخ ها

      • علی کرمانشاه

        مگر شما فیلمهای داخل فضای مجازی را نمیبینید و یا روزنامه نمیخوانید وقتی با این وضعیت زنده در خیابانها راه می‌افتند به تاثیری که روی جوانان میگذارند و باعث میشوند روزانه ده ها نفر دختر ربوده و به آنها تجاوز شود و اعتماس و گریه وزاری آنها را مقابل دوربین فیلمبردار نمیبینید که چگونه التماس میکنند که به آنها دست نزنند ولی به گوش دزدان ناموس نمیرود واز جنایت خود فیلم میگیرندو مدتها از آنها اخاذی و استفاده جنسی میکنند کدامیک از این دختران چادری هستند حتی فرد متجاو هم میداند باید بسراغ کدام دختر و زن برود اگر خانم ها با پوشش مناسب بدون چادر هم باشد کسی طمع به شرف او نمیکند چون سیگنال نمی‌فرستد پس مقصر نوع پوشش است که بعضی از خانمها برای بی‌سیرت کردن خود و نهایتا در صورت کشف و شاکی بودن جوان مردم را به چوبه دار می‌آویزد

    • امین

      به جای این که به مسایل حاشیه ای مثل حجاب بپردازین به اقتصاد،بیکاری ،گرانی، قیمت بالای مسکن و ....بپردازین.اینا همش ردگمکنیه که ملتو از مسایل اصلی منحرف کنین

    • بدون نام

      هیچ برادرمن فقط مردهای ما حریص تر و تمام فکرو ذهن جامعه ما به دنبال جنس مخالف هر چقدر چشم ها سیر باشه ناپاکی چشم ودهان کمتر خواهد شد

    • میرحسین موسوی

      درود به شرفت قربون آدم چیز فهم ...

    • بدون نام

      هیس. نماینده فریاد نمیزند

    • بدون نام

      این حرف ها دیگه فایده ندارد

    • بدون نام

      این رفتارهای زشتی که با مردم میکنند یه روز باید همرو جواب بدن

    • رضامتال

      حجاب ولش کنید
      بگید نتیجه دکل نفت،خاوری،بابک زنجانی، پول صندوق ذخیره فرهنگیان،پدیده شاندیز،تامین اجتماعی، اختلاس شرکت نفت و چندتا بانک.... چی شد
      اینا مشخص بود حجاب خودش حل میشد

    • امید

      طزف مطالبات حزبی خودشو مطرح می کنه میگه اینا را حل کنید وحدت ایجاد می شه!!!!! ؛ یکی نیست بگه شما کی فهم و درد دین داشتید؟ دین؛ خودی را از غیر خودی جدا کرده و مومن را از کافر و منافق جدا کرده، اخلاق هم صاحب فضیلت را از صاحب رذیلت جدا کرده، عقل هم فرد امین را از خائن جدا کرده، شما با چه منطقی می گویی خودی از غیر خودی جدا نیست؟ بقیه حرفهاتم مثل همینه!!!!

    • علی کرمانشاه

      5000 آقازاده در امریکا در حال عیاشی و وطن فروشی با ثروت غارت کرده مردم هستند که 180میلیارد دلار این حضرات توسط خزانه داری امریکا بلوکه شده و به گفته امریکا تا سه‌ماه دیگر همه را دیپرت میکنه قبل از اینکه امریکا آنها را دیپورت کنه شما نماینده ها بجای انحراف افکار عمومی این آقازاده ها و باباهای بی‌غیرت آنها را به مردم معرفی کنید و این حجم پول نقد فقط بدون اموال ومسکن را چگونه و از کدام شرکت و یا پورسانت خارجی دریافت کرده اند واقعا اگر شرف دارند خودشون را گور و گم میکنند و یا خودکشی که خود را درمقابل مردم نبینند.دزدان غارتگر و وطن فروش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج