۷۴۲۹۷۹
۷ نظر
۵۰۱۵
۷ نظر
۵۰۱۵
پ

کشاورز: وصف کیفری برای سلطان سکه وجود ندارد

یک وکیل دادگستری با اشاره به بازداشت فردی موسوم به «سلطان سکه» گفت: اگر مشخص شود که فروش این سکه‌ها از طریق بانک به این فرد یا افراد نظیر او به نوعی توام با حیله، تزویر و محروم کردن دیگران و احیانا دریافت رشوه و مواردی از این قبیل بوده است در صورت اثبات این قضایا قابل پیگیری و تعقیب کیفری خواهد بود و در غیر این صورت چیزی برای تعقیب کیفری وجود ندارد.

خبرگزاری ایسنا: یک وکیل دادگستری با اشاره به بازداشت فردی موسوم به «سلطان سکه» گفت: اگر مشخص شود که فروش این سکه‌ها از طریق بانک به این فرد یا افراد نظیر او به نوعی توام با حیله، تزویر و محروم کردن دیگران و احیانا دریافت رشوه و مواردی از این قبیل بوده است در صورت اثبات این قضایا قابل پیگیری و تعقیب کیفری خواهد بود و در غیر این صورت چیزی برای تعقیب کیفری وجود ندارد.

بهمن کشاورز در خصوص دستگیری فرد منتسب به «سلطان طلا» که گفته می‌شود در سال ۹۶ حدود ۲ تن سکه تمام بهار آزادی را از بازار جمع آوری کرده است، اظهار کرد: گفتنی است که اولا به موجب قانون اساسی هر فردی مالک مایملک مشروع خویش است، ثانیا آن‌گونه که در آغاز قانون مبارزه با پولشویی آمده است همه معاملات صحیح و خالی از اشکال محسوب می‌شوند مگر این‌که خلاف این معنا ثابت شود. ثالثا چه بخواهیم و چه نخواهیم نظام اقتصادی کشور ما مبتنی بر سرمایه‌داری است و در این نظام محدودیتی برای دارایی‌های اشخاص وجود ندارد و تنها محدودیت در این مورد این است که باید مالیات و حقوق دولتی و دیوانی را بپردازد.

این حقوق‌دان عنوان کرد: با این مقدمات وقتی به متن قانون مجازات اخلال گران در نظام اقتصادی کشور و قانون مبارزه با پولشویی که از قوانین مرتبط با این قضیه هستند مراجعه می‌کنیم، موردی که مطرح شده است را با هیچ یک از ضوابط آن‌ها منطبق نمی‌یابیم. به عبارت دیگر گمان نمی‌رود وصف کیفری برای اقدام کسی که ظرف یک یا دو سال - و یا حتی کمتر- سکه طلا به مقدار زیاد خریداری و انبار کرده وجود داشته باشد.

وی گفت: واقعیت این است وقتی به دلایلی که مردم عادی، تجار و صاحبان سرمایه قادر به اثرگذاری بر آن‌ها نیستند ارزش پول ملی در سراشیبی قرار می‌گیرد عجیب نیست اگر صاحبان سرمایه کوچک، یا بزرگ یا خیلی بزرگ در صدد یافتن امکان و راه حلی برای حفظ ارزش نقدینگی خود برآیند. البته به مصداق هرکه بامش بیش برفش بیشتر، سرمایه دار بزرگ لاجرم ۲ تن سکه و احتمالا چند میلیارد ارز در این راستا تهیه می‌کند و سرمایه داران کوچک و مردم عادی نیز به فراخور آن اقدامات مشابهی را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشخص شود که فروش این سکه‌ها از طریق بانک به این فرد یا افراد نظیر او به نوعی توام با حیله، تزویر و محروم کردن دیگران و احیانا دریافت رشوه و مواردی از این قبیل بوده است در صورت اثبات این قضایا قابل پیگیری و تعقیب کیفری خواهد بود. در غیر این صورت چیزی برای تعقیب کیفری وجود ندارد. بدیهی است که معاملاتی از این قبیل همانند اختلاس‌های بزرگ ناچارا توجه جامعه را جلب خواهد کرد، اما در صورتی که عدم مشروعیت وجوه مصروفه برای تهیه این سکه‌ها ثابت نشود نفس عمل جرم نخواهد بود.

این وکیل دادگستری، گفت: بگذریم از این‌که گمان می‌رود افراد و اشخاصی صاحب ثروت‌هایی به مراتب بیش از این‌ها هستند که یا کسی نمی‌داند و یا کسی متعرض‌شان نمی‌شود. گمان می‌رود باید فرمایش منتسب به امیرالمومنین علی (ع) را که فرمودند: "ندیدم کاخ بلندی را که در کنار آن حقوق از بین رفته‌ای نباشد" به فراموشی سپرد؛ زیرا در عین اینکه این فرمایش حقیقت و واقعیت دارد به نظر نمی‌رسد کسی به فکر تعدیل و ترمیم آثار وضعیت‌های این‌گونه باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی منجر به فاجعه اقتصادی بشه چی؟! لابد شما هم آره؟!!!

    • مجید

      احتمالامیخواهدخودش راثابت کندتاخانواده سلطان بیایندجهت وکالت سراغش>>مردحسابی دزدی ودزدکه شاخ ودم ندارد.تاامثال من وشماهاباشیم"بااین طرزفکر:ایران وایرانی یعنی فردنه اجتماع وکشور:::ببخشیدیعنی جنگل وقانون جنگل..

    • ........

      تو وضعیت الان باید مجازات داشته باشد

    • مصطفی

      اینجوری که بوش میاد مجازات که نمیشه هیچ تازه ازش معذرت خواهی هم میکنن

    • بینام ایرانی

      حرف شما منطقی است اما از کجا آورده است مهم است

    • امینی

      الان دولت که 4200 تومان دلار به واردات ماشین واجناس غیر ضرور به افراد می دهد یعنی سکه طلا را به قیمت 1300000 تومان نقدی تقدیم می کند ولی از انطرف عده ای پیش فرورش قانونی بانک را زیر سئوال می برند باید دلارهای 4200 تومانی به خزانه برگردد نه اینکه سکه پیش فروش چون دلار ها فورا از کشور به صورت قانونی خارج می شود ولی سکه در خانه ها مانده در نهایت به بازا سرازیر می شود ودر گردش می افتد واگر هم اوراق سکه در بورس زودتر تحویل معا مله شود حتما سکه ها در بانک مرکزی می ماند نمونه ان را در سکه رفاه می توان دید

    • وانک لاعلاخلق عظیم

      سلطان سکه سلطان شکر سلطان دولار اینا اسم ندارن نباید به ملت معرفی بشن یا خودی هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج