۷۴۳۰۵۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

بهترین خرید‌های تابستانی؛ از نکونام تا سیدجلال

نقل و انتقالات لیگ هجدهم با خریدهای گرانقیمت سپاهان آغاز شد، با خریدهای شبانه استقلال ادامه پیدا کرد و حالا با بمب‌های پرسپولیس اوج گرفته است.

وبسایت نود: نقل و انتقالات لیگ هجدهم با خریدهای گرانقیمت سپاهان آغاز شد، با خریدهای شبانه استقلال ادامه پیدا کرد و حالا با بمب‌های پرسپولیس اوج گرفته است. در سال‌های اخیر، سهم پرسپولیس از نقل و انتقالات موفق لیگ بیشتر از بقیه تیم‌ها بوده و قبل از آن، استقلال بهترین نتیجه را از خریدهای نقل و انتقالات داشت.

فصل پیش هم البته استقلالی‌ها کنار خریدهای ناموفقی مثل جباری، بیت سعید و شهباززاده، توانستند جپاروف را سرانجام به تیم‌شان برگردانند و نیم فصل، با مامه تیام قراردادی ارزشمند ببندند. یک سال قبل از آن، پرسپولیس با گرفتن بیرانوند، امیری و حسینی در ابتدای فصل و سروش رفیعی در نیم فصل، موفق‌ترین تیم لیگ برتر شده بود. مرور بهترین نقل و انتقالات ۷ سال اخیر لیگ برتر، نشان می‌دهد چه تیمی توانسته از خریدهایش بهترین استفاده را ببرد.

لیگ هفدهم

پرسپولیس موفق برانکو، خریدهای زیادی نداشت و در عوض استقلال با توپ پر وارد بازار شد. بین خریدهای استقلال، سرور جپاروف یکی از بهترین خریدهای لیگ برتر بود و مامه تیام در نیم فصل، بهترین شکار سال‌های اخیر این تیم شد. شجاع خلیل‌زاده هم به درد پرسپولیس خورد و نقش مهمی در موفقیت این تیم بازی کرد. در کنار آن‌ها، خریدهای خارجی صنعت نفت و به صورت خاص کرار جاسم، بهترین خریدهای لیگ برتر بودند.

لیگ شانزدهم

پرسپولیس با خریدهای خوبش، بعد از سال‌ها به قهرمانی رسید. سیدجلال، بیرانوند و امیری خریدهای موفقی بودند و از بین آن‌ها می‌توان جلال حسینی را بهترین خرید پرسپولیس و لیگ برتر دانست. رفتن ساسان انصاری به فولاد و کاوه رضایی به استقلال هم دیگر ترانسفرهای مهم و موفق لیگ بودند. پرسپولیس نیم فصل با ورود سروش رفیعی، موفق‌ترین انتقال زمستانی را هم داشت.

لیگ پانزدهم

خریدهای استقلال خوزستان، این تیم را قهرمان لیگ برتر کردند. فرناندو ده‌خسوس و حسن بیت سعید، بهترین آن‌ها بودند. پرسپولیس با ورود مسلمان و کامیابی‌نیا، خط هافبک قدرتمندی ساخت و گسترش فولاد هم با داریوش شجاعیان، یک پدیده به فوتبال ایران معرفی کرد. با این حال، قهرمانی استقلال خوزستان و خط دفاع فوق العاده آن‌ها باعث شد خسوس، بیشتر از بقیه خریدها مورد توجه قرار بگیرد.

لیگ چهاردهم

بدون تردید ترانسفر ادینیو از مس کرمان به تراکتورسازی، مهمترین نقل و انتقال فوتبال ایران در لیگ چهاردهم بود. ادینیو آقای گل شد و تراکتورسازی را هم تا یک قدمی قهرمانی جلو برد. پرسپولیس با یک خرید کم سر و صدا به نام مهدی طارمی، بهترین خریدش را انجام داد. چهره ناشناخته‌ای که بهترین بازیکن فصل پرسپولیس شد. استقلال هم امید ابراهیمی را خرید که خیلی سریع جا افتاد و هنوز، ژنرال خط هافبک آن‌هاست.

لیگ سیزدهم

در فصل کم هیجان نقل و انتقالات، تراکتورسازی آقای گل سابق لیگ را خرید و کریم انصاری‌فرد با پیراهن این تیم هم عنوان آقای گلی را بدست آورد. انصاری‌فرد، نمایش خوبی در تراکتورسازی داشت. محمدرضا خلعتبری هم بمب نسبتا موفق پرسپولیسی‌ها بود و نفت تهران با خرید وحید امیری، صاحب یک پدیده جدید در فوتبال ایران شد.

لیگ دوازدهم

حضور جواد نکونام در استقلال، همه نقل و انتقالات آن فصل را تحت تاثیر قرار داد. نمایش خوب نکونام در استقلال با قهرمانی آن‌ها همراه شد. پرسپولیسی‌ها هم با خرید جلال حسینی یک خرید بزرگ و موفق داشتند. یکی از غافلگیرکننده‌ترین خریدهای موفق لیگ هم قاسم دهنوی بود که توانست یک فصل رویایی را در تراکتورسازی پشت سر بگذارد.

لیگ یازدهم

در سال سیاه پرسپولیس، علی کریمی بهترین بازیکن این تیم و یکی از بهترین خریدهای لیگ برتر بود. با این حال می‌تواند بهترین خرید فصل را از بین مهدی رحمتی و آندرانیک تیموریان انتخاب کرد. دو چهره بزرگ استقلال، که تیم را تا نزدیکی قهرمانی هم جلو بردند. حاج‌صفی هم در آن فصل، جزو معدود سربازهای موفقی بود که به تراکتورسازی رفتند و محبوب شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج