۷۴۴۵
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

انتقاد جالب ثروتمند آمریکایی از دولت

يكي از ثروتمندان آمريكاي در مقاله‌اي در روزنامه نيويورك تايمز از دولت آمريكا به دليل عدم گرفتن ماليات زياد از ثروتمندان انتقاد كرد و از ثروتمندان خواست برای کاهش کسری بودجه آمریکا مالیات بیشتری بپردازند.

يكي از ثروتمندان آمريكاي در مقاله‌اي در روزنامه نيويورك تايمز از دولت آمريكا به دليل عدم گرفتن ماليات زياد از ثروتمندان انتقاد كرد و از ثروتمندان خواست برای کاهش کسری بودجه آمریکا مالیات بیشتری بپردازند.

به نقل از روزنامه نيويورك تايمز، "وارن بافت" يكي سرمايه گذاران و ثروتمندان مشهور در آمريكا است كه مدیر اجرايي شركت بزرگ Berkshire Hathaway می باشد. برخی از نشریات معتبر اقتصادی جهان از وی به عنوان یکی از موفق‌ترین سرمایه گذاران در جهان یاد کرده‌اند. او در سال ۲۰۰۸ ثروتمندترین فرد جهان لقب گرفت و در سال جاری میلادی نیز جزو چند ثروتمند برتر جهان است.

وی در اين مقاله نوشت: پیشتر مقامات ارشد آمریکا برای حل‌وفصل بحران کسری بودجه خواستار این شده بودند که همه قشرها در جامعه آمریکا فداکاری کنند اما در این راستا فوق ثروتمندان در آمریکا فراموش شده‌اند. در حالیکه فقرا و طبقه متوسط برای ما در افغانستان می جنگند، فوق ثروتمندان در آمریکا همچنان از امتیاز کاهش مالیات‌ها برخوردارند. برخی از ما مدیرانی هستیم که روزانه درآمد هنگفتی از کارهایمان بدست می آوریم اما به ما اجازه داده می شود تا به سرمایه‌هایمان اضافه کنیم و در عین حال از امتیازهای عدم پرداخت مالیات بهره‌مند شویم.

این سرمایه گذار بزرگ آمریکایی در ادامه این مطلب خود نوشت: سال گذشته برگه مالیاتی من بیش از شش میلیون دلار بود. پول زیادی به نظر مي‌آيد اما این مالیات تنها ۱۷.۴ درصد از درآمد مشمول مالیات من بود که در مقایسه با درآمد ۲۰ نفری که در دفتر من کار می کنند، مالیات کمتری است.

مالیات این افراد بیش ۳۳ تا ۴۱ درصد بوده است که به طور میانگین ۳۶ درصد می شود. سال گذشته حدود ۸۰ درصد از درآمدهای دولت از مالیاتهای درآمدهای شخصی افراد و ماليات از درآمدهای حقوق‌بگیران بود این در حالی است که ثروتمندان فقط ۱۵ درصد از درآمدهای شخصی خود را به عنوان مالیات پرداخت کردند اما شرایط طبقه متوسط متفاوت بود و آنها به تناسب حقوقشان مالیات‌های بیشتری از ما ثروتمندان پرداخت کردند. در دهه ۸۰ و ۹۰ نرخ مالیات بسیار بیشتر بود و مالیات‌هایی که من می دادم در حد متوسط بود. در آن زمان نرخ مالیات افزایش می‌یافت و می‌توانستم به دلیل افزایش نرخ مالیات سرمایه گذاری را رها کنم اما این کار را نکردم و برای ۶۰ سال به سرمایه‌گذاری ادامه دادم.

در این مقاله وارن بافت آمده است: به خوبی می دانم که اکثر فوق ثروتمندان در آمریکا بسیار افراد محترم و معقولی هستند. آنها آمریکا را دوست دارند و از اینکه آمریکا به آنها فرصت داده تا به این سرمایه‌های فراوان برسند، قدردان این کشور هستند.

بسیاری از این ثروتمندان بیشتر سرمایه‌های خود را در کارهای خیر هزینه کرده‌اند. زمانیکه به این ثروتمندان گفته شود مالیات بیشتری بپردازند در حالی که بسیاری از شهروندانشان با مشکلات اقتصادی زیادی در جامعه آمریکا روبرو هستند، ناراحت نمی شوند و با این درخواست مخالف نخواهند کرد. حدود ۱۲ تن از اعضای کنگره امریکا قصد دارند با طرحی کسری بودجه را طی ۱۰ سال تا حداقل ۱.۵ تریلیون دلار کاهش دهند. این موضوعی حیاتی به شمار می رود. ثروتمندان آمریکا باید شرایط مردم و کشور را درک کنند. دولت نیز در مورد اینکه همه قشرهای جامعه در موضوع کسری بودجه باید کمک کنند، می بایست جدی عمل کند.

منبع: الف

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

انتقاد جالب ثروتمند آمریکایی از دولت


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امیر

      با سلام و با تشکر از مطالب جالبتون
      اعداد اعشاری که در مطالبتون درج میکنید به نظر میرسه دارای مشکله. یعنی اینکه بعد از گذاشتن / جای عدد صحیح و اعشاری عوض میشه و مثلا 2.9 به صورت 9.2 درج میشه. اینو از اون جایی میگم که تو مطالبتون به مواردی برخوردم که منطقی به نظر نمیرسیده. مثلا نوشته بودین که این فرد ثروت خود را از 3.5 میلیون دلار به 2.6 میلیون دلار افزایش داد که درست نیست و احتمالا منظور از 5.3 به 6.2 بوده. اگه برای نمایش اعداد اعشاری به جای / از . استفاده کنین فکر میکنم مشکل حل بشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج