۷۴۵۹۳۷
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ترکیه: دولت ایران اجازه فعالیت به «گولن» را نداد

سفیر ترکیه در تهران با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد کودتای ناموفق در این کشور در ژوییه سال ۲۰۱۶ میلادی تاکید کرد : هیچ شکی نداریم که در پشت این کودتا، فتح‌الله گولن و سازمان متبوعش حضور داشته‌اند.

خبرگزاری ایسنا: سفیر ترکیه در تهران با اشاره به فرا رسیدن دومین سالگرد کودتای ناموفق در این کشور در ژوییه سال ۲۰۱۶ میلادی تاکید کرد : هیچ شکی نداریم که در پشت این کودتا، فتح‌الله گولن و سازمان متبوعش حضور داشته‌اند.

رضا هاکان تکین در یک نشست مطبوعاتی که به همین مناسبت در سفارت این کشور در تهران برگزار شده بود، گفت: سازمان فتح الله گولن در ۱۶۰ کشور فعالیت دارد و تلاش دارد که تفکرات و دیدگاه های خود را در نقاط مختلف جهان گسترش دهد.

وی با بیان این که در پی این کودتای ناموفق ۲۵۱نفر کشته و ۲۲۰۰نفر در ترکیه مجروح شدند، تصریح کرد: با فعالیت های ترکیه ، ماهیت واقعی این سازمان برای بسیاری از کشورها مشخص و شفاف شده است .

وی در این نشست از حمایت دولت ایران از دولت ترکیه در شب کودتا تشکر کرد و گفت: این رویکرد ، رویکرد بسیار ارزشمندی برای ما است.

وی ادامه داد: دولت تهران هیچ گاه اجازه نداده که سازمان فتح الله گولن در ایران فعالیت کند . البته برخی از افراد وابسته به این سازمان ، تلاش کرده اند که به شکل فردی در ایران فعالیت کنند و مابرای جلوگیری از این موضوع با دولت ایران همکاری‌های داشته ایم.

سفیر ترکیه در تهران در این ارتباط افزود: چرا که سازمان فتح الله گولن ، سازمانی پنهان کاری است و تلاش می کند چهره خود را پنهان کند.

وی با اشاره به تحریم ها علیه ایران درباره سیاست کشورش در این زمینه گفت:ما تحریم‌های یک جانبه را مشروع و مفید نمیدانیم و سیاست ترکیه در این زمینه آشکار و مشخص است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسخره بازی در نیارید تحریمم دور میزنید درست حسابی دور بزنید آمرکا نفهمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ان دلارها به ترکیه بصورت قاچاق شد چه کارس کردین حدا رساند سرمایه ملت ایران بود توسط شما مصادره شد

    • بدون نام

      امیدواریم دولت وملت ترکیه صداقت وبرادری اسلامی را از جمهوری اسلامی ایران یاد بگیرند وخنجرزنی ازپشت با مارا مانند تجهیزاولیه داعش که اساس تشکیلش نابودی راه اهل بیت واسلام ناب درسالهای اخیروحمایت از آشغالهای پسمان پهلوی درطول چهار دهه گذشته ودپوی عوامل کثیف منافقین بوده ،چه آشکار وچه پنهان ترک بکند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج