۷۴۶۰۲۹
۲۵ نظر
۵۰۰۴
۲۵ نظر
۵۰۰۴
پ

قاسمی: فرزندان ظریف، تابعیت خارجی ندارند

بهرام قاسمی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه می گوید: به سبب آشنایی و همکاری نزدیک با دکتر ظریف با ضرس قاطع می‌گویم که فرزندان وی در ایران زندگی و کار می‌کنند و تابعیت خارجی ندارند.

خبرگزاری میزان؛ با بهرام قاسمی؛ سخنگوی وزارت امور خارجه گفتگویی انجام داده است.

قاسمی: فرزندان ظریف، تابعیت خارجی ندارند

اهم اظهارات سخنگوی وزارت خارجه به شرح زیر است:

* به سبب آشنایی و همکاری نزدیک با دکتر ظریف با ضرس قاطع می‌گویم که فرزندان وی در ایران زندگی و کار می‌کنند و تابعیت خارجی ندارند. در مورد دیگران نیز من صلاحیت قضایی و امنیتی برای اظهارنظر ندارم.

* در خبر‌ها آمده بود مبنی بر اینکه در خلال مذاکرات برجام، تفاهمی ناظر بر اخذ ۲۵۰۰ مجوز اقامت میان ایران و آمریکا منعقد شد، دروغ محض بود و شدیدا آنرا رد می‌کنم.

* منبع شایعاتی از قبیل موضوع تابعیت فرزندان مسئولان، سایت‌های معاند هستند و هیچ منبع موثقی این موضوع را اعلام نکرده است. من بدون آنکه بخواهم کسی و یا گروهی را تطهیر کنم تاکید دارم که چنین آماری از فرزندان مسئولان ایرانی ساکن آمریکا اصلا با واقعیت تطبیق ندارد و این قبیل خبرسازی‌ها و دروغ پردازی‌ها را باید در چارچوب همان جنگ روانی تفسیر کرد.

* هیچگونه مذاکره‌ای از سوی تیم مذاکره کننده هسته‌ای در رابطه با موضوع فوق‌الذکر و سایر موضوعات مشابه با آن در خلال مذاکرات منتهی به برجام صورت نگرفت و اصولا چنین موضوعی هیچ ارتباطی نه با برجام داشت و نه در دستور کار بود و نه به هیئت مذاکره کننده ربطی داشت. همانطور که آقای ظریف در این رابطه گفتند اگر کسانی که مدعی‌اند، چنین امکاناتی بدست آورده‌اند، باید پاسخگو باشند چرا که تیم مذاکره کننده هسته‌ای و دولت به هیچ وجه به دنبال چنین موضوعاتی نبوده است.

* روسیه به عنوان یک همسایه و به عنوان یک قدرت منطقه‌ای برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به خصوص آنکه تهران و مسکو در برخی موضوعات مرتبط با مسائل منطقه‌ای دارای اشتراک نظر هستند؛ بنابراین با توجه به نوع همکاری‌ها و تعاملی که طی سالیان اخیر در وادی عمل میان ایران و روسیه تجربه شده، اهمیت رابطه با مسکو برای ما بیشتر شده است.

* در مورد سفر اخیر دکتر ولایتی به روسیه لازم می‌دانم یک توضیح جامع ارائه کنم و آن را در قالب یک برنامه مدون از پیش تعیین شده تلقی می نمایم. پس از خروج غیر قانونی آمریکا از برجام تصمیم گرفته شد که با توجه به ویژگی و مزیت چندجانبه بودن توافق مزبور و اتکاء آن به قطعنامه ۲۲۳۱، یک دیپلماسی فعال و چندجانبه در سطح جهان توسط وزارت امور خارجه دنبال شود؛ لذا در وهله اول مقرر شد تعدادی از سفرای ما در برخی از کشور‌های محل ماموریت خود طی تماسی با عالی‌ترین مقام آن کشور‌ها، پیام رئیس جمهور ایران را به روسای آن کشور‌ها منتقل کنند. همچنین فرستادگان ویژه‌ای از میان مقامات وزارت امور خارجه و دیگر مقامات کشور به تعدادی از کشور‌ها اعزام شدند تا پیام رئیس جمهور را به مقامات آن کشور‌ها ابلاغ کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      اخي،الهي،جيگرمون سوخت

    • محمدرضا بختیار

      به نظرم این دیدگاه اشتباه هستش که اعضای خانواده های مسئول صرفا باید تابعیت ایرانی داشته باشند و در هیچ کجای قوانین چنین قانونی وجود ندارد من شخصی افکار و عقاید خودم با پدرم در تضاد هستش حال اینکه افراد مسئول هم از چنین فرآیندی نمی توانند مستثنی باشند و فکر نکنم کسی هم با چنین نظری مخالف باشد ولی نکته اصلی در این است که انتظار می رود از افراد مسئول که دم از ایرانی و ایران می زنند به بهانه های واهی اقدام به خروج ارز ملی و با استفاده از لابی استفاده از ارز دولتی در جهت مصارف شخصی و خانوادگی استفاده نکنند و اگر مصرانه به انگ زدن به کشوری هستند پس بر اساس چه منطقی همان کشور را برای زندگی و یا ادامه تحصیل اعضای خانواده خود در نظر گرفته اند و آیا مسئولین با بینش آینده نگری کشور ثالث را به بهانه ادامه تحصیل اعضای خانواده خود در نظر گرفته اند یا با بینش استفاده از راهکارهای قوانین مهاجرتی در مواقع و اوضاع بحرانی در جهت اخذ ویزا و تابعیت و پناهندگی!!!!!

    • بدون نام

      تا بوده همین بوده: اول انکار می کنند بعد همیشه راست از آب درمیاد

      پاسخ ها

      • رضا ملی

        به روباه گفتند شاهدت کیه؟؟؟؟

    • رفیعی

      خب خدا کنه که این طور بشه بعدا ادمین چرا مجله رامیزنی مطلب میخونی بک باید بزنی عقب بری قبلا اینجوری نبود درکامپیوتر درست میشه؟

    • هوشیار

      من که دیگه کلا به حرفهای هیچکدامتان اعتقاد و اعتماد ندارم.دروغ میگید مثل آب خوردن

    • بدون نام

      خودتی

      پاسخ ها

      • میثم

        واقعاً خودشه ..
        .. اشتباه فکر کردند ..

    • بهلول

      باور نمیکنم. تا بوده چنین بوده. همه حانماز آب میکشند

    • بدون نام

      بقیه چی؟؟ از طرف اونا هم میگید.

    • بدون نام

      پس باچی دارن آمریکا زندگی میکنن نکنه برگ سفارش آقای روحانی دستشونه

    • بدون نام

      آمریکا احتمالأ گرین کارت یا کارت سبز برای آنان صادر کرده است. گرین کارت یعنی اجازه اقامت و کار و تحصیل در امریکا. این یک مجوز قانونی به حساب می آید. دارنده گرین کارت لزومأ نباید در آمریکا زندگی کند. شاید بعد از ترامپ قوانین تغییر کرده است. اما سیتیزنی یا شهروندی و داشتن پاسپورت امریکایی. این مستلزم حداقل ده سال زندگی در امریکا میباشد. ودادن این حق و پاسپورت به طور غیر قانونی به اشخاص جرم جنایی در امریکا به حساب میاید. اما مشکل مردم با اینطور حکومت کردن ها نا شفافی و دروغگویی انان است.

    • مریم ستایش

      دروغ.. اصلاً دروغ نمیگید فرمایش کاملا درست شکی در آن نیست

    • بینام

      خودتی چرا دو روغ میگی جات توجهنم قاسمی بگو خبرندارم

    • بدون نام

      اقاي قاسمي کار شما تکذيب کردن است کار ديکري بلد نيستن

    • س

      ای دروغ که گفتی راسته؟!

    • نیسان

      مگر زن دوم ظریف خارجیه؟

    • کامبیر

      تو کهراست میگی!

    • بدون نام

      اتفاقا ظریف خانوادگی تابعیت خارجی دارند

    • بدون نام

      توگفتی ماباور کردیم

    • بدون نام

      اینونگی چی بگی واقعا که

    • شهرام

      حقایق همیشه نهفته در دل همین شایعات است

    • بهروز

      ما که کشورمون رو دوست داریم وباید جسم مان به خاک همین کشور تبدیل بشه حالا اونای که تابعیت کشور دیگه رو دارن باید اجازه دفن شون رو هم تو ایران ندن که وقتی که فوت کردن توهمون کشور خاک بشن نه اینکه مثل خیلا موقع مرگ یادشون بیاد ایرانی بودن

    • حقیقت

      دیگه مردم زمان قدیم نیستن که هرحرفی قبول کنن مردم واقع بین شدن

    • satanicheel

      احتمالا این دوهزار پونصدگرین کارت واسه من صادرشده خودم خبرندارم توامریکا با دلارای ملت خوش گذرونی میکنم.جمع کن بابا یه مشت دروغگو مردم به خاک سیاه نشوندید امریکا وانگلیس جیزه ولی واسه بچه ها وخونواده خودشون خوبه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج