۷۴۷۰
۱ نظر
۵۰۲۵
۱ نظر
۵۰۲۵
پ

داغلار قیزی ریحان!

چکونه کودکان خود را سبزی‌ خور کنید

به خاطر داشته باشید که این شروع یک جنگ نیست. به طورکلی در هر زمینه ای نباید با کودکان با دعوا و قیل و قال رفتار کنید، بلکه باید با تکنیک‌های خاصی آن را تشویق به انجام کار درست بکنید. اینجا آن کار درست، خوردن انواع سبزیجات است. چیزی که در رشد آنها بسیارموثرخواهد بود.

چکونه کودکان خود را سبزی‌ خور کنید


چکونه کودکان خود را سبزی‌ خور کنید

بارها و بارها شنیده‌ایم که سبزی و میوه‌جات یکی از اصلی‌ترین موادغذایی هستند که به سلامت بدن کمک می‌کنند. این گروه، سرشار از آنتی‌اکسیدان و فیبرهایی هستند که خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها را کاهش می‌دهند.

در اثر تکرار این حرف‌ها بالاخره بزرگترها گوش دادند و مصرف میوه و سبزی را در وعده‌های اصلی غذای روزانه خود قرار دادند، اما کوچولوها هنوز نمی‌دانند مصرف این میوه و سبزی چقدر برایشان مفید است و اکثر اوقات از خوردن آنها امتناع می‌کنند، پس باید خوردن سبزی و میوه را به کودک خود یاد بدهید. پس از تکنیک‌های زیر استفاده کنید. راه حل هایی ساده که به سلامت کودک شما کاملا مربوط اند. خواندن این مقاله کاربردی را از دست ندهید.


آنها را به فضای آشپزخانه وارد کنید

هنگام خرید موادغذایی، فرزندان را همراه خود به سبزی فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها ببرید و از آنها بخواهید برخی از این مواد را بردارد. برای آنها این امکان را فراهم کنید که سبزی یا میوه‌ها را بشوید، پوست بکند و آنها را خرد کند.

به آنها نحوه پخت را آموزش دهید و کمکشان کنید تا خود را در آشپزخانه و کنار شما مفید احساس کند ... سبزی و میوه‌ها را به آنها بدهید و از آنها بخواهید بوی آنها را استشمام کند. وقتی هنگام آماده‌سازی غذا و پخت آن کنار شما باشند، حساسیت و لجبازیشان نسبت به مصرف کمتر خواهد شد. حس مفید و موثر بودن علاقه آنها بر خوردن را تشدید می‌کند.


در پخت غذای مورد علاقه آنها از سبزیجات استفاده کنید

اگر فرزند شما عاشق پیتزا است، پیتزا را برای او تهیه کنید، اما کمی پودر سبزیجات در ظرفی ریخته و از او بخواهید به عنوان چاشنی به پیتزای خود اضافه کند. البته برخی کودکان دوست ندارند غذای خود را با چیزی مخلوط کنند و غذا را همانطور که هست کامل می‌دانند. اما برخی دیگر دوست دارند، غذاهای جدید و روش‌های جدید را امتحان کنند.

همراه با پیتزا یک کاسه سبزیجات سرو کنید و یا همیشه ظرف سالاد کنار غذای خود داشته باشید و اشتیاق خود را نسبت به خوردن آنها نشان دهید، تا کودکانتان نیز ترغیب شوند. شاید کودک شما دوست داشته باشد، سبزیجاتي را انتخاب کند و خودش سالاد را درست کند، این اختیار را به او بدهید.


با سبزیجات با آنها تفریح کنید

کودکان کم سن و سال دوست دارند،‌ از سبزیجات و میوه‌جات اشکال و صورت‌های متفاوت درست کنند. برای سبزیجات اسامی مختلف انتخاب کنید مثلا بروکلی را به درخت و گل آفتابگردان را به مغز تشبیه کنید و از آنها بخواهید تا با آنها شکل‌های گوناگون درست کنند. با مقدارهای کم شروع کنید تا کودکان با همان میزان سبزیجات تفریح کنند و بعد از خوردن آنها، لذت ببرند.


سر خوردن سبزیجات دعوا راه نیندازید

شاید وقتی کودکتان از خورن سبزیجات امتناع می‌کند، عصبی شود و با دعوا و داد از آنها بخواهید تا بشقاب غذای خود را تمام کند. کارشناسان معتقدند اجبار و زور باعث می‌شود تا کودک بیشتر از خوردن امتناع کند. دیگران را نیز با آنها مقایسه نکنید و برای آنها مثال نزنید، این کار باعث می‌شود تا بیشتر لجبازی کنند.


تنوع ایجاد کنید

هرگز بشقاب غذای کودک خود را از موادی که دوست ندارد و یا امتحان نکرده است، پرنکنید. در هر وعده از او بخواهید تا یک نوع سبزی را امتحان کند. کنار موادغذایی مورد علاقه او، یک نوع سبزی قرار دهید و برای او از خواص آنها بگویید. اگر با آنها درست رفتار کنید و برای آنها توضیحات جالب بدهید، به خوردن علاقمند خواهند شد.


زود خسته نشوید

اگر چندین مرتبه از کودک خود خواستید اسفناج یا بروکلی بخورد، و او سرباز زد، خسته نشوید، کودکان هر روز با روز قبل تفاوت دارند و شاید لازم باشد تا بارها یک سبزی را امتحان کنند، تا به آن علاقمند شوند. پس زود کنار نکشید و دوباره سعی کنید، دیر یا زود با شما همکاری می‌کنند.


اسموتی درست کنید

با سبزیجات مختلف مثل سیب‌زمینی شیرین، هویج، ماست و کمی آب پرتغال اسموتی درست کنید و آن را در فریزر بگذارید تا خنک شود و به کودکان خود بدهید. از سبزی‌ها و میوه‌هاي مختلف استفاده کنید. می‌توانید برای خوشمزه شدن از میوه‌های مثل موز، آووکادو و توت‌فرنگی استفاده کنید.


سبزیجات را تفت دهید

برخی از کودکان سبزیجات خام را دوست ندارند و مزه قوی و شاید بی‌مزه بودن آنها را دوست ندارند. بنابراین با اضافه کردن برخی چاشنی‌ها، سبزیجات را تفت بدهید تا طعم بهتری پیدا کنند. وقتی سبزیجات طعم‌دار و نرم می‌شود آنها بیشتر به خوردن آن علاقمند می‌شوند.

زیرا تفت سبزیجات شیرینی طبیعی آنها را خارج می‌کند، بنابراین مزه آنها به مانند قبل نیست. برای تفت از روغن زیتون و کمی پنیر می‌توانید استفاده کنید.


سبزیجات را در دسترس قرار دهید

وقتی کودک گرسته است، اگر سبزیجات در دسترس باشد، حتما به سمت آن می‌رود و برای برطرف کردن گرسنگی شکم خود را با سبزیجات پر می‌کند. قبل از اینکه سراغ آماده‌سازی شام بروید، هویج، بروکلی و حتی فلفل قرمز را به برش‌های نازک خرد کنید و روی میز یا اپن آشپرخانه قرار دهید.

اگر قبل از سرو شام، کودکتان چیزی برای رفع گرسنگی و یا به عنوان میان‌وعده خواست، سبزیجات را به او نشان دهید و به آنها بفهمانید که تنها انتخاب آنهاست. همیشه سبزیجات تازه را بشویید، خرد کنید و در طبقات جلوی یخچال قرار دهید، به طوری که وقتی فرزندتان در یخچال را باز می‌کند، چشمش به آنها بخورد.


الگوی مناسبی باشید

شما به عنوان الگوی کودک باید فردی باشید که خوردن سبزی و میوه را در وعده‌های اصلی غذایی خود قرار می‌دهد. جلوی کودک خود میوه و سبزی بخورید و با اشتها این کار را انجام دهید اگر خودتان سبزی دوست ندارید از پدربزرگ و مادربزرگ و یا خاله و عمو که سبزی دوست دارند، بخواهید جلوی کودک شما سبزی بخورند و کودک را تشویق کنند، گاهی حرف پدر و مادر تأثیر کمتری دارد و افراد درجه۲ تأثیر بهتری روی کودک می‌گذارند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      bad mazas

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج