۷۴۷۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۸
۱۲ نظر
۵۰۰۸
پ

ساعت کار ادارات تهران از اول مرداد ماه؛ ۶:۳۰ دقیقه

استاندار تهران ضمن اعلام صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با کاهش ساعت کاری ادارات، گفت: آغاز ساعت کاری ادارات از اول مرداد ۶:۳۰ دقیقه صبح است.

خبرگزاری مهر: محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان ضمن بیان راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف برق ادارات، اظهار داشت: ما وقتی بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی ارسال می‌کنیم برایمان فرق نمی‌کند چه دستگاهی است و همه ارگان‌ها و سازمان‌ها باید دقت کنند کمبود مصرف برق محقق شود و به حداقل برسد.

وی افزود: طبق مصوبه دولت اعلام شده بود استانداری تصمیم بگیرد تا دستگاه‌های اجرایی به چه نحوی صرفه‌جویی کنند و این مورد به شهرستان‌ها اعلام شد. در مصوبات ساعت کاری‌ها مشخص شد و اعلام کردیم اگر بانوان و افرادی کارش دیرتر آغاز شود می‌تواند دیرتر در محل کار حضور یابد.

ساعت کار ادارات تهران از اول مرداد ماه؛ ۶:۳۰ دقیقه

استاندار تهران تصریح کرد: دغدغه ما تغییر ساعات اداری نبود بلکه پایین آوردن ساعت پیک مهمترین دلیل اعلام این تغییر ساعت بود. حدود ۴۰۰ مگاوات در استان و شهر تهران با تغییر ساعات کاری ادارات صرفه‌جویی شد و ما اعلام کردیم سازمان‌هایی که برق اضطراری در اختیار دارند از آن استفاده خواهند کرد.

مقیمی بیان داشت: این درست نیست که سالمند یا کودکی در ساختمانی ۱۵ طبقه نتواند از آسانسور استفاده کند و با توجه به شرایط اگر مشکلی برای آنان پیش آید ما چه باید بکنیم. به همین دلیل بود که ما تغییر ساعات کاری ادارات را مطرح کردیم و صرفه‌جویی نیز انجام شد تا ما با قطعی برق شهر مواجه نشویم. حال علاوه بر صرفه‌جویی ادارات ولی قطعی برق وجود دارد که اگر این صرفه‌جویی انجام نمی‌شد بیش از این با قطعی برق مواجه می‌شدیم.

وی افزود: ما به ۵۰ اکیپ ماموریت دادیم تا به تمام ادارات و ارگان‌ها سرکشی کنند و صرفه‌جویی مصرف در آن سازمان را به ما ارائه کنند. وقتی ما می‌گوییم خادم مردم هستیم باید واقعا آن را در عمل اجرا کنیم و صرفه‌جویی را به نحو احسن انجام دهیم و سیستم‌های سرمایشی که مصرف بالایی دارند را در زمان‌های غیرضرور خاموش کنیم.

استاندار تهران اظهار داشت: سازمان بهزیستی، مترو، اتوبوسرانی، شهرداری تهران و بسیاری ارگان‌های دیگر کمک‌های فراوانی به آغاز ساعت در ساعت ۶ صبح کردند.

مقیمی گفت: به احتمال زیاد از اول مرداد ساعت کار ادارات از ۶ و ۳۰ صبح آغاز خواهد شد؛ برای ما ساعت یک تا ۱۴ عصر مهم است و اگر در بقیه ساعت‌ها مصرف برق وجود داشته باشد، موردی ندارد.

وی ادامه داد: خواهش ما این است در این ساعات صرفه‌جویی به نحو احسن انجام شود و ما نیز با کمک وزارت نیرو و سازمان‌های دیگر هر کمکی که از دست‌مان برآید را انجام می‌دهیم تا حتی یک خانه بدون برق نماند.

استاندار تهران با بیان اینکه تغییر ساعات کار ادارات به دلیل پایین آوردن پیک مصرف برق است، افزود: ما باید به همه دستگاه‌ها ابلاغ کنیم تا اگر نیاز است بعد از پایان ساعت کاری تا ساعت ۱۴ در اداره خود حضور داشته باشند حداقل استفاده را بکنند اگر برق اضطرار وجود دارد از آن استفاده شود و کار اداره ادامه پیدا کند. در غیر این صورت هیچ دلیلی برای حضور پس از ساعت ۱۴ وجود ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مفت خورها

    • بدون نام

      برین گمشین ساعت کار باید 7باشه

    • بدون نام

      کارمند سحر ناله سر کن... داغ خود را تازه تر کن....

    • بدون نام

      با این ساعت کار من که به اداره ثبت اسناد ساعت 6 صبح رفتم در عرض نیم ساعت کارم انجام شد و برگشتم
      خیابان هم خلوط و به کارهای بانکی هم رسیدم ساعت شد 8

      کار خوبی هست برای انجام کارهای اداری جدا از شلوغی ارباب رجوع و خیابان

    • لیندا

      خوب این خبرخیلی خوبیه چون سحرخیزی برای بدن خیلی خوبه وکارمندهابهترمیتونن به کارخودبرسند
      من خودم به شخص یک ادم سحرخیزم وهرروزساعت 5صبح بیدارمیشم ونیم ساعت ورزش میکنم وبعدبه سرکارمیرم ونسبت به اطرافیانم که شب دیرمیخوابن وصبح دیربیدارمیشن بدن خیلی سالم تری دارم وخیلی کم پیش میادکه کسل باشم یاسردردداشته باشم

    • بدون نام

      بدبخت شديم رفت

    • بدون نام

      فکر خانم های بچه دار رو نمیکن که باید ساعت 5 صبح بچه هاشونو کجا بسپارن همیشه باید تاوان سوء مدیریت آقایون رو مردم بدن . برق نداریم ! مردم مصرف نکنین کله سحر بیاین سرکار . آب نداریم ! مردم صرفه جویی کنین . هوا آلودس ! مردم ماشین نیارین طرح ترافیک از در منزل . اوضاع ارز خرابه ! مردم مسافرت خارج نرین . اجناس گرون میشه ! مردم نخرین . مرغ گرون میشه! مردم نخورین ، جنگ میشه !مردم برید دفاع کنین . زلزله میشه ! مردم پول بدین پتو بدین چادر بدین !!!!! یک سوال پس کی قراره شما مدیریت کنین اصل مدیریت اینه که در زمان بحرانی بار سختی ها رو دوش مردم نیافته وگرنه در زمان گل و بلبل و وقتی مشکلی نیست همه میتونن ادعای مدیریت کنن

    • victor

      چنانچه صحیح اجرا شود چرا که نه، اما در نهایت به ساعات حضور ما در محل کار یک ساعت اضافه شد و اضافه کارم که تو این شرایط حتمیه.

    • بدون نام

      همون ساعت 8 تا 14 خوب بودها بیشتر صرفه جویی میشه

    • بدون نام

      خیلی از وزارتخانه ها و سازمان ها هنوز ساعت 8 شروع به کار می کنند. دولتی ها برای حرف خودشون هم تره خورد نمی کنند.

    • بدون نام

      الان یک هفته هست که ما از 6:30 تا 14:45 میایم اداره .خیلی هم خسته تر از زمانی هستیم که از 7:35 تا 15:50 میامدیم

    • بدون نام

      به عرض استاندار محترم برسانید
      با وجودی که اعلام شده و شما هم فرموده اید
      اغلب خطوط شرکت واحد(احتمالاً به دلیل کم بودن مسافر) هنوز از ساعت 6 خدمات رسانی می کنند مگر به صورت یک طرفه!!!؟؟؟ (به قول خودشان از مبدأ فقط زودتر شده!!!؟؟؟).
      لطفاً پی گیری بفرمایند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج