۷۴۷۲۷۶
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

کلاهبرداری یک میلیارد تومانی با عکس خودرو

مرد شیاد با انتشار تصاویر خودروهای مدل بالا در کانال تلگرامی‌اش و به بهانه فروش لیزینگی این خودروها یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

روزنامه ایران: مرد شیاد با انتشار تصاویر خودروهای مدل بالا در کانال تلگرامی‌اش و به بهانه فروش لیزینگی این خودروها یک میلیارد تومان کلاهبرداری کرد.

۱۰ خرداد مرد جوانی به کلانتری ۱۲۹ جامی رفت و از یک کلاهبردار شکایت کرد. او گفت: از طریق تلگرام با شخصی به نام سعید آشنا شدم. او خودش را وارد‌کننده خودروهای خارجی معرفی کرد. بعد از چند جلسه صحبت با سعید، قرار شد برای خرید خودروی فولکس با شرایط لیزینگی ۱۶ میلیون تومان به‌عنوان پیش پرداخت به حسابش واریز کنم.

با شکایت مرد جوان تحقیقات آغاز شد و در بررسی‌های صورت گرفته کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی با شکایت‌های مشابه دیگری نیز مواجه شدند. درنهایت سعید در خانه مجردی‌اش در سعادت آباد دستگیر شد.

مرد کلاهبردار زمانی که در اختیار کارآگاهان پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت به کلاهبرداری‌هایش اعتراف کرد و گفت: به نمایشگاه‌های خودرو می‌رفتم و از خودروهای مدل بالا عکس می‌گرفتم، سپس تصاویر خودروها را در کانال تلگرام منتشر می‌کردم و می‌گفتم فروشنده و وارد‌کننده خودروهای خارجی هستم. مالباخته‌ها نیز با دیدن تصاویر مبلغی را به‌عنوان پیش پرداخت به حسابم واریز می‌کردند و مابقی پول خودرو را هم طبق قرار باید بعد از تحویل ماشین به حسابم واریز می‌کردند. این درحالی بود که اصلاً ماشینی در کار نبود و آنها فقط به خاطر عکس خودرو به حسابم پول واریز می‌کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری، رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام ارزش یک میلیارد تومانی کلاهبرداری‌های این مرد گفت: با شناسایی و بررسی تراکنش‌های مالی حساب‌های بانکی متهم، تاکنون دهها مالباخته در این پرونده شناسایی شدند. طبق تحقیقات صورت گرفته متهم این پرونده از هر کدام از مالباختگان ۱۵ میلیون تومان گرفته است.پلیس آگاهی تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: خرید خودرو با شرایط لیزینگی باید از طریق شرکت‌های دارای مجوز رسمی و از مبادی قانونی انجام شود.

شرکت‌های فاقد مجوز از بانک مرکزی، مجاز به فعالیت در زمینه فروش لیزینگی خودرو نبوده و صرف ثبت عنوان شرکت به منزله فعالیت قانونی شرکت‌ها نیست.فضای مجازی بستری مناسب را برای افراد فرصت طلب و سودجو ایجاد کرده است؛ هوشیاری مردم و توجه به هشدارهای پلیسی مهم‌ترین عامل در ناکامی این گروه از افراد سودجو و فرصت طلب خواهد بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دستش درد نکنه اخه ادم احمق تو ک میخاستی ی ماشین خارجی بخری ....حیف ماشین خارجی ک بره زیر پای شما احمقا....چطو از تلگرام میخاستی ماشین بخری .احمق

      پاسخ ها

      • علی

        واقعا که اینقدر آدم سبک مغز هم داریم ما هم بریم کلاه برداری کنیم میلیاردر میشیم با این خنگایی که هستند.

    • بدون نام

      به نظر من باید آن بیشعوری که از طریق دنیای مجازی به همین راحتی پول به حساب کسی که ندیده و نشناخته واریز میکند باید محاکمه شود :

    • بدون نام

      تا این افراد ساده لوح ونفهم وجود داره که بخاطر يه عکس میلیونی پول واریز میکنه به حساب کسی که نه اونو دیده نه میشناسه کلاه بردارهم وجود داره اول باید افراد شاکی محاکمه بشن که روچه حسابی پول واریز کردن کلاه بردارهم احمق بوده يه میلیارد پول مفت اومده تو حسابت بردار برو چرا موندی

    • بدون نام

      چیزی که اینجا به همه ثابت شد اینه که ادم احمق زیاد داریم تو کشور وقتی پای یه عکس ۱۶ میلیون پول میدی من بجا پلیس بودم ده میلیونشو حق الزحمه پلیس ور میداشتم ۴ میلیونم به کلاهبردار میدادم ۲ میلیونم به شاکی میدادم واسه هزینه های دادگاهش

    • ایران امن

      خدایا چقدر آدم خنگ و بلانسبت گاو آفریدی ‌که اینجور راحت پول میدن به آدمهای کلاهبردار
      یا شایدم واسه اون پولها زحمتی نکشیدن که اینجوری به باد میدنشون

    • بینام

      باید روی این کلاهبردارهای باهوش و نابغه کار کنند تا به راه راست بیان بعد اوضاع مملکت ما را درست کنند ..این آدمای ساده لوح و مرفه بی درد را بریزن تو دریا ماهیها بخورن و چاق و چله بشن

    • احمدی

      همه اینها برای اینه که جنس به قیمتو بخواهی با10تا20درصد پایینترازقیمت اصلی بخری.حتما یارو قیمت ماشين50میلیونی رو گفته 40میلیون ویاروطمع کرده ندیده نشناخته پولو زده به حساب طرف،بلای که سر خودم اومدکه خواستم آسانسور30میلیونی رو 24بخرم

    • بدون نام

      اکثریت مردم ما احمق و طمعکار هست بدلیل اینکه اگه مردم ما احمق نبودند حال و روز مملکت ما الان این نبود که یاردانقلی هایی مثل مهران مدیری و علیخانی و حسین هدایتی ها پول مردم را بالا بکشند و هار هار هار به ریش ملت بخندند

    • بدون نام

      دیوانه ها وپولدارها این کار انجام می دهند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج