۷۴۷۹۸۱
۲۸ نظر
۵۰۰۶
۲۸ نظر
۵۰۰۶
پ

آیت‌الله مکارم: دولتمردان از مردم عذرخواهی کنند

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: مشکلات را باید پرده پوشی نکنیم و درصدد حل آن باشیم و با خط زدن صورت مساله، به نتیجه نمی‌رسیم.

خبرگزاری ایرنا: دفتر آیت الله مکارم شیرازی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که وی در دیدار مسئولان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی، با حساس دانستن شرایط فعلی کشور افزود: دشمن تصمیم گرفته هر ضربه‌ای که می‌تواند درمیدان نظامی بزند و مایوس است که بتواند کار قابل ملاحظه‌ای انجام بدهد، لذا همه را متمرکز در تحریم‌ها و مسائل اقتصادی کرده است.

وی با اشاره به عوامل داخلی دشمنان خارجی گفت: این عوامل هم دو دسته است، یک دسته که واقعا مرتبط به آن‌ها و پیاده نظامشان هستند، یک دسته هم عوامل آن‌ها نیستند، ولی نارضایتی‌هایی دارند، مانند اینکه الآن مسائل نارضایتی‌های اقتصادی زیاد شده است.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: همین مساله قطع برق باعث مشکلات فراوانی شده، چقدر مردم شکایت دارند که وسایل برقی شان سوخته، کارخانه داشته و کارخانه اش دچار خسارت شده است، این‌ها سبب نارضایتی مردم می‌شود.

وی با بیان اینکه دولتمردان باید برای چنین مواردی پیش بینی‌های لازم را انجام می‌دادند تصریح کرد: قبلا باید پیش بینی می‌کردید؟ چرا نکردید؟ دست کم از مردم عذرخواهی کنید و بگویید به زودی مشکلات را حل می‌کنیم و در صدد حل آن باشید.

وی با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: این نیز مشکل بزرگی است، گاه مشاهده شده ۵۰ درصد و گاه صد درصد و گاهی بیش از صد درصد یک جنس افزایش قیمت داشته است. البته باید قبول کرد که عده‌ای از مردم هم در این مساله مقصر هستند و تمام مشکلات را نمی‌توان بر گردن دولت انداخت.

آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: برخی نیز خلاف انتظار عمل می‌کنند، تا جنسی کم می‌شود، دست به احتکار می‌زنند و درون انبار پنهان می‌کنند؛ و می‌گویند باید بگذارید ببینیم قیمت چه می‌شود؟

وی با تاکید بر این که در این شرایط مردم با نیروی انتظامی همکاری نموده تا مشکلات حل شود، افزود: گاهی چیز‌هایی می‌شنویم که واقعاً جای تعجب است. می‌بینیم برای بعضی از مسائل ضروری، ارز داده نشده، اما ۴۰ موسسه با ارز دولتی توانسته اند گوشی تلفن همراه وارد کنند وبه قیمت بازار آزاد می‌فروشند، یا چهار هزار خودروی خارجی وارد شده است. مردم وقتی این‌ها را می‌شنوند عصبانی و ناراحت می‌شوند.

وی گفت: رییس جمهوری آمریکا گفته هر اعتراضی که در هر گوشه از ایران شود ما از آن حمایت می‌کنیم. دخالت در امور دیگران با این صراحت! در دنیایی که بی قانونی در آن حاکم است ما باید حواسمان خیلی جمع باشد.

وی افزود: باید قبول کنیم که مشکلات هست، اما اگر بخواهیم در این شرایط با هم تسویه حساب کنیم، هیچ عقلی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. باید دست به دست هم بدهیم و مشکلات را حل کنیم و ما معتقدیم که خداوند نیز کمک می‌کند.

این مرجع تقلید در ادامه خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی انتظامی وظیفه بسیار سنگین تامین امنیت در سطوح مختلف جامعه را بر عهده دارد و انجام این وظیفه جز با همکاری مردم امکانپذیر نیست.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: تفاوت مهمی بین نیروی انتظامی غرب و نیروی انتظامی ما وجود دارد، چون آن‌ها اعتقادی به مسائل مذهبی ندارند و صرفا به جنبه‌های مادی فکر می‌کنند و به همین دلیل در بسیاری از موارد هم موفق نمی‌شوند. ولی برای ما که امنیت اجتماعی و سیاسی را از امنیت اخلاقی و اعتقادی جدا نمی‌دانیم، این مساله متفاوت است.

وی گفت: اگر نتوانیم امنیت اخلاقی و اعتقادی را تضمین کنیم، چه امنیت اجتماعی‌ای داریم؟ هر کسی می‌تواند به مجرد اینکه مانعی بر سر راه خود ندید، دست به کار خلافی بزند. اما کسی که معتقد به خدا و حساب و کتاب باشد خیلی متفاوت است با کسی که این عقیده را ندارد.

وی با بیان این که فلسفه وجود بخش سیاسی و عقیدتی در ناجا و در جا‌های دیگر از دو نظر اهمیت دارد، افزود: خود این نیرو‌ها از نظر اعتقادی و اخلاقی پرورش پیدا می‌کنند تا بتوانند برنامه‌های خودشان را با آن آمیخته کنند و دیگر این که انتقال عقاید به مردم تا آنان نیز این چنین باشند، البته به مقداری که می‌توانیم. این سبب می‌شود که مردم در برنامه‌ها همکاری کنند.

وی گفت: بر خلاف آنچه در میان دولت‌های مادی گرا و ماتریالیست است، چون آن‌ها پایبند به هیچ چیزی نیستند و لذا جنایات عجیبی هم انجام می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • r.s

      واقعا؟ پس چرا زمان احمدی نژاد ساکت بودید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما داری زمان احمدی نژاد رو با زمان روحانی مقایسه می کنی؟اصلا قابل مقایسه نیست...غالب مردم هم از احمدی نژاد راضی بودن....

    • بدون نام

      با یه عذرخواهی تاچه شود گرانی بی عدالتی گرسنگی بدبختی گرفتاری ناامیدی به زندگی اجاره خونه بالا و هزاران بدبختی دیگر حل می شود.؟

    • بدون نام

      چرا فقط دولتمردان ؟

    • علی جاده

      عذر خواهی آنها یعنی استعفا اینهایی که من دیدم عذر خواهی نخواهند کرد و اخر این راننده ناشی همه مردم را به کشتن میدهد.

    • س

      باید برن بمیرن.

    • بدون نام

      حاجی
      اونی که باید معذرت خواهی کند
      مردم هستند والا ما که درآمد مازاد مصرف نداریم
      و در نتیجه در پرداخت خمس هم ناتوانیم

    • بدون نام

      عذر خواهی گذشته فقط چون لایق این مملکت نیستن و ناکارآمد باید استعفا بعد هم فقط بشینن تو خونه

    • بدون نام

      درودخدا برعلمای فهیم ....

    • حاضر

      عذرخواهی چیه؟ دست درازی نکنن ....بیارن بزار ن سر جاش ...باشد که رستگار می‌شویم لطفا

    • بدون نام

      برای استخدام تو ادارات دولتی معمولا اعتقادات دینی. رو خیلی لحاظ میکنن که چقدر با دین و اخلاق پایبند هستن همین ادمایه معتقد رو استخدام میکنن جالب اینجاست همین ادمایی که رییس بانک بودن رئسس موسسه بودن تو وزات نفت بودن و ....همونا اختلاص کردن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر علمای عزیز پیگیر باشند همه چیز درست می شود سرمایه گذاری دولت روی تولیدات در حد صادرات شود جوانان را آموزش داده در تولیدات مشغول کنید تولید قارچ گل و گیاه شتر مرغ گاو گوسفند مر غ.و خیلی چیزهای دیگر که نیاز به سرمایه کمتری‌ دارد

    • بدون نام

      ??????????????????????

    • بدون نام

      خوبه با عذخواهیتون دیگه فقر و بیچارگی که برا مردم درست کردین تموم میشه

    • بدون نام

      جیب مردمو نزنن عذر خواهیشون نخواستیم

    • بدون نام

      ایا واقعا با معذرت خواهی مشکلات مردم حل میشود.مثل این میماند که زن و بچه ام مدام از من تقاضای کوچکترین تقاضاهای روز مره را بکنند (نه تفریح و گردش فقط خورد و خوراکهای.اولیه را میگویم )/ومن نمیتوانم و مرتب از انها معذرت خواهی کنم .ایا با معذرت خواهی شکم شان سیر میشود.به خدا قسم پس از سی سال خدمت خونه کوچیکی که تنها سرمایه زندگی امان بود را فروختم برا گذران زندگی

    • بدون نام

      در ایران بایدی در رابطه با عذرخواهی دولتمردان! وجود نداره

    • ایرانی

      توی کشور ما هیچ دولتی نه عذر خواهی میکنن, نه استعفا میدن, مگه احمدی نژاد که گند زد به این مملکت عذر خواهی کرد؟؟؟؟

    • کامبیر

      دارندمی کنند وچندتاشون هم قراره هایگری کنند!؟

    • بدون نام

      اخبار جدید استان کرمان را بخوانید چه کسانی در کار قاچاق مواد مخدر بودند.تاسف....

    • بدون نام

      سلام حاج آقا
      کاش می‌فرمودید که در زمینه‌ اختلاس و دزدی از بیت‌المال هم جدی تر برخورد کنند

    • بدون نام

      فقط دولتمردان عذرخواهی کنند؟!!!!

    • بدون نام

      مثل اینکه یه چیزیم باید بدیم به ادمین که حتما میخوای ازساعت ۷غروب شروع کنی اره میگی دریافت شد کجایی

    • بدون نام

      عذر خواهی تو سرشون بخوره یه فکری به حال مردم بیچاره بکنن

    • بدون نام

      مامردم عذرخواهی میکنیم که مزاحم اقایان شدیم بایدفکرگرامیشون پیش ماباشه بجای انتالیا وجزابرقناری وجاهایی که اونابلدن ومن اسمشونونمیدونم. معععععععذذذذذرررررررررررتة

    • بدون نام

      دیگه چه فایده دارد با این اوضاع اعصاب هم برای ما نمانده است که بتوانیم تحمل کنیم.

    • بدون نام

      حاج آقا با عذر خواهی که. مردم گرسنه سیر نمی شوند. همه چیز هم ارزان نمی شود. وضع اقتصاد از آن چیزی که فکر میکنید خیلی بدتر است..دولت مردان ایران فقط حرف میزنند. وفقط به فکر قدرت و جناح بازی هستن

    • بدون نام

      چه فایده؟
      آب ریخته را به چه چیز میتوان جمع کرد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج