۷۴۸۰۵۱
۲۶ نظر
۵۰۱۳
۲۶ نظر
۵۰۱۳
پ

پزشکیان: گران شدن دارو ربطی به تحریم‌ها ندارد

نایب رئیس مجلس درباره احتمال بالا رفتن قیمت دارو در بازار‌های کشور با توجه به تحریم‌ها گفت: اعمال تحریم‌ها به‌طور مستقیم بازار دارو و تجهیزات پزشکی را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد.

خانه ملت: مسعود پزشکیان، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارنظر وزیر بهداشت مبنی بر تاثیرگذاری شدید تحریم‌ها از آبان ماه بیان کرد: کسری اعتباراتی که در حوزه سلامت وجود دارد ارتباطی با اعمال تحریم‌ها ندارد، به‌ویژه دارو و تجهیزات پزشکی در لیست تحریم‌ها نیست، اما به طور غیرمستقیم تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در بیان نحوه تاثیرپذیری غیرمستقیم دارو و تجهیزات پزشکی از تحریم‌ها ادامه داد: در پی بروز تحریم‌ها ممکن است حمل و نقل دریایی و جابجایی ارز با مشکل مواجه شود، بنابراین این موضوع بر روند تامین دارو و تجهیزات پزشکی وارداتی هم اثرگذار خواهد بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: وزارت بهداشت باید به دنبال راهی باشد تا از طریق حمل و نقل زمینی نیاز بخش دارو و تجهیزات پزشکی کشور را تامین کند، از سوی دیگر ۹۷ درصد دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و لازم است که دولت اعتبارات مورد نیاز این بخش را تخصیص دهد تا شرکت‌های تولیدکننده این ملزومات سرپا بایستند و مواد اولیه مورد نیاز خود را تهیه کنند، و این در حالی است که وزارت بهداشت مبالغ زیادی به این شرکت‌ها بدهی دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: آشفتگی کنونی در بازار دارو ناشی از نحوه مدیریت روند تولید یا واردات دارو است، چرا که وقتی شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی نتوانند مواد اولیه تهیه کنند، طبیعی است که عرضه دارو و تجهیزاتی که باید تولید کنند در بازار کاهش پیدا می‌کند و اگر بخواهند این کمبود‌ها را به گردن تحریم‌ها بیندازند جای سوال دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، یادآورشد: هم‌اکنون تنها ۳ درصد از دارو‌های موجود در بازار که مربوط به بیماری‌هایی همچون سرطان و سایربیماری‌های خاص می‌شود وارداتی بوده که از مجاری خاص و با تامین ارز مورد نیاز این بخش تامین می‌شود و اعمال تحریم‌ها بر این روند نیز تاثیری نخواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باوجودشمانماینده ها مامردم نیازبه دشمن نداریم

    • بدون نام

      بله واقعا ربط به دزدیها... داره

    • بدون نام

      بله درسته به تحریم ربط ندارد به تبانی و رانت و سو استفاده ... ووووو ربط دارد.خجالت بکش.

    • بدون نام

      ...اصلا به فکر مردم نیستید،فقط استرس و اضطراب میدید به ما مریض های پیوندی،بخاطر همین هشدارهای شما هر وز حالم وخیم تر میشه و کراتین خونم در حال بالا رفتن هستش،شما چه میدونید که یه بیمار پیوند کلیه ،چقدر در تنگنا و تهیه دارو هستش،چقدر باید تو این داروخانه و اون داروخانه بدنبال داروهاش که از نون شبش واجب تره بگرده؟خدا از تون نگذره

    • بدون نام

      چراچرت و پرت میگی؟همش دروغ دروغ دروغ

    • بدون نام

      تحریم که هنوز شروع نشده پس هیچی ربط به تحریم نداردهرج ومرج وبی صاحبی مملکته

    • بدون نام

      علت گرانی و بالا رفتن قیمت سکه و ارز و طالا و دارو و .‌.. بی تدبیری در دولت و عوامل مفسد و خائن اقتصادی در دولت است همانهایی که وزیر اطلاعات دولت روحانی می گفت نباید با مفسدان اقتصادی برخورد قهر آمیز شود، وگرنه در دولتهای قبلی هم تحریمها وجود داشته است.

    • بدون نام

      گران شدن هیچ چیزی درکشورربطی به تحریم ندارد؟!
      پس بفرماییدعلت ناتوانی هر3قوه دراداره وکنترل اقتصادکشورچیست؟

    • مافي

      گراني خودرو هم ربطي نداشت چي شد

    • علی جاده

      درست میگه ولی آقای پزشکیان اگر دارو گران شده مربوط به دلار ۸۰۰۰ تومان است چرا دلار شد ۸۰۰۰تومان چون دیگر دلاری نمیاد چرا دلار نمیاد چون تحریم هستیم هر سخنی میگویی قبلا تفسیرش کن بعد بیان کن.

    • بدون نام

      مگرانسان چندسال عمرمی کنه کل سرمایه ماکه عمرمان باشدشمابه باددادیدگورپدرامریکاواسراییل وفلسطین وشماهابی دین های لامذهب خداهمه تون رالعنت کنه وبدرک واصل کنه که یکروز خوش نداشتیم ازدست تون

    • بدون نام

      آخه هنوز ازتحریمها خبرینیست اینهمه به ملت فشار اوردین اگه تحریمها جور بشه پانصد برابر همه چی گران میشه آنوخته که دیگهمعلوم نیست

    • بدون نام

      پس به چی ربطی داره

    • علیرضا

      خوب خداروشکر، نگران بودیم که نکنه علت گرانی دارو، تحریم ها باشه. الآن که فهمیدیم علت دیگه ای داره خیالمون راحت شد. ✋

    • خلیلی قوشچی

      خوب الان که مشکل دارو به تحریم ربطی ندارد پس مربوط به مسوولین بی لیاقته؟

    • بدون نام

      ....گرانی در ایران حاصل زحمات دولت دلال و کاسب است.

    • غلامحسین قائدی

      اخه عزیز دل برادر موقعیکه نقل وانتقال پول نباشد که الان هم نیست چطور باید توقع داشت که دارو و تجهیزات پزشکی گران که هیچ؛ وجودداشته باشد الان برخی داروهای ساده دربازارموجودنیست چرا مسولین خودرابه خواب زده اند والله اعلم.

    • عنقا

      چه الان باشه چه ابان ماه برای کسایی که مریضی سختی دارن تحریمها اثر میکنه بس چراهمین الان من یکی دوجا دیدمبرای بیمارش که بچهش وهیچیپولی دربساط نداره تقاضای کمک میکنه ادمین کجایی نظرات ساعت 8دیشب چه کار کردی بازم خسته نباشید

    • بدون نام

      من خودم از همه اقلامی که برای زنده ماندن بچه‌ها یم میگیرم تمام اجناس داخلی گران شده .هم قیمتشان گران شده هم وزنشان کم شده یکبار قوطی رب یا ظرف پنیر یا ماست یا چای یا حتی پفک بچه را بزارید ترازو وبا وزن نوشته شده روی آن مقایسه کنید.وبا قیمت درج شده روی آنهارا مقایسه کنید.میبینید که چه بل بشویی است.اونوقت آقایون مسئول میگن همه اقلام داخلی گران نشده.و اگه دیدید فروشنده گران فروخت خبر بدید تا بیان بقال بد بخت سر کوچتون رو از نون خوردن بندازن بعد بیان آمار برخورد با گران فروشان رو با وقاحت اعلام کنند.

    • بدون نام

      جناب پزشکیان نه خودت راگول بزن ونه به مردم امیدواهی بده گران شدن داروها مستقیما براثر اجرای تحریمهاست ومتاسفانه چوب این گرانی رامردم واقشارضعیف دارند میخورند

    • ایرانی

      آره راست میگه تصادفیه.

    • میثم

      گرامی و تورم و مشکلات کشور ربطی به تحریم ندارد ..
      دعا کنید به مقامی برسم خودم مشکلات را حل میکنم

    • مردم

      ما نفهمیدیم تو این مملکت ک حرفش میره.؟

    • بدون نام

      تورم ۳۰۰ درصدی که خودتان اعلام کردید .
      مقصر خودتان هستید . ارزش پول را یک سوم کردید .
      خودتان کردید . با تعجب به گرانی نگاه نکنید . این معنا نیست .
      به یکباره سه برابر پول چاپ کردید . تورم کردید .
      خدا مسولین بی فکر را هدایت کند . و سپس خداوند افراد لایق را حاکم نماید .

    • بدون نام

      فقط بلد نیستید حرف نزنید

    • کاوشگر فضایی

      ولی یه نفر بود که میگفت اگر تحریم ها برداشته شه مشکلاتی دیگر نخواهیم داشت ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج