۷۴۸۱۱۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

توافق ترکیه و هلند برای احیای روابط بعد از ۲ سال

وزارت خارجه هلند در بیانیه‌ای از توافق این کشور با دولت ترکیه برای احیای روابط میان دو کشور بعد از حدود ۲ سال تنش خبر داد.

خبرگزاری فارس: به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه هلند روز جمعه اعلام کرد که آنکارا و آمستردام تصمیم گرفته اند روابط دوجانبه را احیا کنند و طی مدت کوتاهی سفرایشان به کار بازگردند.

وزارت خارجه هلند در بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد که وزرای خارجه دو کشور با عادی شدن روابط تیره میان دو طرف موافقت کرده اند و قرار است سفرای دو کشور در مدت کوتاهی به کارشان بازگردند.

روابط هلند با ترکیه از زمان برگزاری همه پرسی قانون اساسی ترکیه در سال ۲۰۱۶ دچار تیرگی و تنش شد. دولتهای آلمان و هلند برگزاری هرگونه مراسم سخنرانی و تبلیغاتی در حمایت از این همه پرسی را در کشورهایشان ممنوع کردند که با واکنش تند دولت ترکیه روبرو شد.

بیش از پنج میلیون از شهروندان ترکیه در سه کشور آلمان، هلند و اتریش زندگی می‌کنند. از میان این مهاجران حدود یک و نیم میلیون نفر واجد شرکت در همه پرسی ترکیه بودند. از همین رو، دولت ترکیه برنامه ویژه‌ای برای جذب آرای شهروندان خود در این سه کشور تدارک دیده بود که با مخالفت آنها مواجه شد.

دولت هلند در اوج تنش از فرود آمدن هواپیمای حامل وزیر خارجه ترکیه در این کشور جلوگیری کرد. دولت ترکیه در واکنش به این اقدام از پذیرفتن سفیر تازه هلند به آنکارا خودداری کرد و متعاقب آن ترکیه نیز سفیر خود را از آمستردام خارج کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج