۷۵۰۲۳۳
۱۴ نظر
۵۰۴۶
۱۴ نظر
۵۰۴۶
پ

حاشیه‌های پیام جنسیتی بیلبورد‌های شهرداری

بهشت زیر پای مادران است نه کارمندان؛ همین یک جمله کافی است تا بدانیم نیمی از جمعیت جامعه در این شرایط نا بسامان اقتصادی که مجبور به کار کردن هستند، نادیده انگاشته می‌شوند. تبلیغاتی که گاهی سنگ محک آنها بر هیچ قاعده و اصولی نیست و صرفا قصد دارند موجی از بی‌عدالتی را در جامعه ترویج دهد.

روزنامه آرمان: بهشت زیر پای مادران است نه کارمندان؛ همین یک جمله کافی است تا بدانیم نیمی از جمعیت جامعه در این شرایط نا بسامان اقتصادی که مجبور به کار کردن هستند، نادیده انگاشته می‌شوند. تبلیغاتی که گاهی سنگ محک آنها بر هیچ قاعده و اصولی نیست و صرفا قصد دارند موجی از بی‌عدالتی را در جامعه ترویج دهد.

اگر در گذر از خیابان‌های پرجمعیت تهران چشمتان برخی بیلبوردها را نبیند، حتما در فضای مجازی متوجه بازتاب آن خواهید بود. بیلبوردهایی که تریبون را از آن خود کرده و به شعور مردم توهین می‌کنند. از بیلبورد توهین‌آمیز جام‌جهانی در میدان ولیعصر گرفته که چندی پیش موجی از حواشی را به راه انداخت و درصدد بود نیمی از جامعه را نادیده بگیرد تا بنری که اخیرا در فضای مجازی دست به دست می‌شود و می‌گوید که «بهشت زیر پای مادران است نه کارمندان» یا هزار و یک بیلبورد دیگر که قصد فرهنگسازی دارند، اما صرفا شاهد هستیم که نتیجه معکوسی را از خود ساطع می‌کنند.

حاشیه‌های پیام جنسیتی بیلبورد‌های شهرداری

آنچنان که پروانه سلحشوری عضو فراکسیون زنان مجلس در اعتراض به این بنر جنجالی گفته بود: بهشت درجات مختلفی دارد و درجات بالای آن متعلق به مادران کارمند و شاغل است. به گفته پروانه سلحشور کسانی که این‌گونه می‌خواهند زنان را خانه‌نشین کنند نه تنها موفق نخواهند شد، بلکه موج انزجار و نفرت نسبت به این‌گونه رفتارها بیشتر می‌شود.

ما زنان هم می‌توانیم کار در خانه و مادری خود را داشته باشیم و هم می‌توانیم برای کل جامعه مادری کنیم. گرچه مدتی پیش این اظهارنظرات انجام شده است، اما دوباره می‌بینیم که تصویر این بنر در فضای مجازی واکنش سلبریتی‌ها را نیز برانگیختانده است. در واقع در این مقال نوع رویکرد مهم است.

اینکه هر از گاهی بنر و بیلبوردی با این مضامین در سطح شهر نصب می‌شود. انگار که شکاف جنسیتی به تبلیغات محیطی شهر هم راه یافته و جنس زن را نشانه گرفته است، چرا که مفاهیم قصد دارند به طرقی مانع‌ حضور زنان در جامعه شوند.

آنچه در این میان حائز اهمیت است، نحوه نظارت‌هاست. اینکه هزینه‌های سنگینی که صرف بیلبوردها در سطح شهر می‌شوند، به جیب کدام ارگان می‌‌رود و آیا بر محتوای این بیلبوردها دقت‌عملی صورت می‌گیرد که موجب تهییج افکار عمومی نشود یا نه؟ سوالاتی که هنوز هم پاسخ آن در هاله‌‌ای از ابهامات قرار دارد.

اسماعیل قدیمی، کارشناس ارتباطات و استاد دانشکاهنیز می گوید: اگر وسایل ارتباط جمعی براساس تفکیک جنسیتی حقوق زن و مرد را در تبلیغات نادیده بگیرند، کارکردشان دچار انحراف می‌شود، چرا که هیچ وسیله ارتباطی حق ندارد با استفاده از قدرت، بودجه عمومی و رانت‌هایی که در اختیارش است، حق نیمی از جمعیت را ضایع کند. همچنین اگر شهرداری، صدا و سیما، ارگان‌های حکومتی و... بیلبوردهایی را با توهین به شعور جامعه نصب کنند، قطعا کارآمد نخواهند بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شکمی که گرسنه باشه بهشت که پیشکش، ایمانش هم به هواست...بعد این سنگ مغزها حرف از بهشت و اون دنیا میزنند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گرسنگی الان با قدیم فرق داره داداش
        قدیم کسی که نون شب نداشت گرسنه بود
        ولی الان تفریحات شمالو خارج از کشورو، اینترنت موبایل طرف قطع شه، میشه گرسنه...
        آتش این زندگی لاکچری که راه انداختيت(و به دور از قناعت است) و به خاطرش مرد و زن باید شبانه روز کار کنن، روزی گریبان خودتون رو هم می گیره...
        حالا این اولشه که "آخرت رو کتمان می کنین" روزي برسه كه خصلت گرگ صفتي تون رو هم رو كنين!!!

      • بدون نام

        13:60
        موافقم..الان همه چی تجملات ولاکچری بازی شده..ینی هر چقدرم کار کنی وبدوی نمیرسی بهش.

    • مهلا

      سلام بهشت زیر پای مادران و دستان پدر هست اگر می خواهید بهشتی شوید زیر پای مادر را باید هر روز ببوسید ودست پدر منظور از این که بهشت زیر پای مادر است یعنی اگر بهشت می خواهید باید این اعمال را انجام دهید

    • بدون نام

      باید سعی کنیم با این جملات بهشت زیر پای مادران است، سر زنان را شیره بمالیم و از کار اخراج شان کنیم.

    • بدون نام

      پس بهشت زیر پای ابتکار و امثال اون نیست

      اگر بده رنان کار کنند برای خودتان هم بده

    • فریبا

      زن در اجتماع زندگی دیگران و خودشو به هم میریزه! بخاطر ضعف اجتماع نه ضعف خود!!! آمار بگیرید در درستی این حرف! خودتونم گول نزنید!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا. بهتره تمام زنان اعدام بشوند

      • pari

        تا وقتی کلی زن داریم که بر ضد زن صحبت میکنن نباید از اقایون توقع داشته باشیم به حقوق زن احترام بزارن...ما هنوز کلی زن تو سری خور داریم که تو مغزشون کردن زن فقط باید بچه بیاره و تو خونه کارکنه و جامعه و اجتماع جایی برای زن نیست...ای کاش زنان ایرانی انقد خودشون محدود نمیکردن و برای داشتن حقوق مساوی با مردان تلاش میکردن نه این که ضد زن صحبت کنن....خانوم فریبا امیدوارم یه تغییری تو افکارتون بدین و به خودتون و همجنساتون نگاهی درست داشته باشین

    • بدون نام

      والا ما حاظریم این بهشت وباشیب ملام به طرف مردها سر بدیم همه چیز دنیا که مال شماست اینم مال شما فقط دست از سرمون بردارید

    • سمیرا

      می گم دولت بیاد بگیره یه فصل‌ مردمو بزنه شاید عقدش خالی شه. والا چه کینه ایه نسبت به مردم بخصوص بانوان دارن. مرضشون چیه. اعلام کنن ببینیم درمانشون چیه. آخه فکر نمی کنم تو هیچ کجای دنیا، دولت ها انقد سر لج باشن با مردم همون کشور!!!!!!!

      پاسخ ها

      • xxxx

        با سلام این قضیه ربطی به دولت نداره خواهر بزرگوار. اینکارا از افراد پوک مغزی مانند شهرداریها بر می‌خیزه که خودشون تو دفترشون شش یا هفت تا خانم ارجمند کار میکنند. منتها این افراد چون درک ندارند و فرهنگ کار کردن و صحبت کردن هم بلد نیستن. زیرا بطور رابطه‌ای و فامیل بازی اومده شده شهردار. وگرنه هیچ موقع آدم آکادمیک همچون صحبت های سخیف اصلا از ذهنش خطور نمیکنه چه برسد که بیاد بنر و تبلیغات بزند. بعدشم بنده خدا رئیس جمهور تازه 3 روز پیش یه سفیر زن دیگه به سفرای خود اضافه کرد.

    • بدون نام

      به جزاین سلحشوردیگه نماینده ندارمجلس قاشق نشیته نخودهراش کی به این رای داد

    • بدون نام

      بنر نگفته مادر کارمند بهشت نمیره گفته اگه کارمند باشی و به این خاطر مادر نشی توی همین دنیا هم بیکس و تنها میشی وقت پیری و دنیاتم جهنم میشه چه برسه به اون دنیات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج