۷۵۰۷۴۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چند هزار نفر سینمارو کم و زیاد شد!

در حالی که روز گذشته معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در آماری تعداد سینماروها را در تیرماه امسال ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام کرد، جامعه صنفی تهیه کنندگان در خبر مشابهی، پای آمار متفاوتی را به میان کشید.

بانی فیلم: در حالی که روز گذشته معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در آماری تعداد سینماروها را در تیرماه امسال ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۱۳ نفر اعلام کرد، جامعه صنفی تهیه کنندگان در خبر مشابهی، پای آمار متفاوتی را به میان کشید.

چند هزار نفر سینمارو کم و زیاد شد!

به گفته محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، میزان فروش سینمای ایران در تیرماه سال ۹۷ معادل ۲۱ میلیارد و ۴۴۶ میلیون و ۴۶۵ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۳۳۴ هزار و ۶۱۳ نفر به تماشای فیلم های اکران شده نشستند. از سوی دیگر طبق آمار جامعه صنفی تهیه کنندگان،تعداد مخاطبانی که در تیرماه امسال برای دیدن فیلم ها به سینما مراجعه کردند، به ۲ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۱۹۷ نفر رسید

که در مقایسه با سال گذشته که تعداد مخاطب ۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۶۴۱ نفر بود، با رشد ۳۰۰ هزار نفری مواجه شد و فروش فیلم ها هم در این ماه به ۲۱ میلیارد و ۵۳۸ میلیون و ۷۷ هزار و ۴۷۲ تومان رسید که این رقم نسبت به سال گذشته با افزایش ۵ میلیاردی مواجه شده است.

مقایسه این آمار با آنچه معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی مطرح کرده، نشان از آن دارد که در آمار جامعه صنفی تهیه کنندگان ۱۰۵۸۴ نفر بیشتر از نفراتی که محمود اربابی اعلامکرده در تیرماه به سینما رفته اند. تفاوتی که روی رقم فروش اعلام شده از دو منبع هم تاثیر گذاشته است.

طبق اعلام جامعه صنفی تهیه کنندگان، آمار ارائه شده از سوی سیستم مکانیزه، رشد نزدیک به ۳۰ درصدی فروش فیلم ها در تیرماه امسال را به نمایش می گذارد . بر این اساس رشد فروش فیلم ها نسبت به سال ۹۵ دو برابر شده است

و این نشان از اقبال مخاطب به آثار سینمایی در دو سال اخیر دارد. البته بسیاری از کارشناسان معتقدند که رقم فروش فیلم ها ملاک خوبی برای بررسی رشد و اقبال مخاطب به فیلم ها نیست و تعداد مخاطب، مقایسه دقیق تری برای میزان رشد و اقبال مخاطب خواهد بود.

این انجمن صنفی در انتهای خبر خود به طور معنی داری آورده:به نظر می رسد با انتخاب درست دفاتر پخش برای اکران فیلم ها و توجه به تنوع گونه های سینمایی در اکران شاهد رشد بهتری در ماه های باقی مانده در فصل تابستان باشیم.

اما محمود اربابی معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در شرح دیگر آمار اعلامی خودگفت: سینمای ایران در ۴ ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به فروشی معادل ۱۰۳ میلیارد و ۷۹۱ میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسیده است و در طی این مدت ۱۱ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۳۹۲ نفر به تماشای فیلم های درحال اکران نشستند.

وی ادامه داد: میزان فروش فیلم های سینمایی در چهار ماه نخست سال ۹۶ نیز معادل ۷۳ میلیارد و ۹۴۵ میلیون و ۴۷۴ هزار تومان و تعداد تماشاگران ۸ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۹۶ نفر بوده است.

اربابی با اشاره به افزایش چشمگیر مخاطبان و همچنین میزان فروش فیلم ها در سال ۹۷ افزود: بر اساس بررسی های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی میزان افزایش فروش فیلم ها در چهار ماهه ابتدایی سال ۹۷ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۶ چهل درصد و تعداد تماشاگران نیز در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته ۶/۳۴ درصد رشد داشته است.

وی با مقایسه تیرماه با مدت زمان مشابه سال ۹۶ اظهار کرد: این رقم در سال گذشته ۱۶ میلیارد و ۸۹۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان بوده و ۲ میلیون و ۰۲۲ هزار و ۶۴۱ نفر به تماشای فیلم ها نشستند که بر این اساس در تیرماه ۹۷ سینما ۲۷ درصد افزایش فروش و ۱۵ درصد افزایش بیننده را شاهد بوده است.

حال مشخص نیست این تفاوت رقم چشمگیر تماشاگران تیرماه سینمای ایران در آمار این دو مرجع از کجا آب می خورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج