۷۵۱۶۰۲
۲۶ نظر
۵۰۰۴
۲۶ نظر
۵۰۰۴
پ

بازار سکه تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست!

عضو اتحادیه طلا و جواهر ضمن اعلام افزایش ۱۱۰ هزار تومانی قیمت سکه از صبح تا ظهر امروز، گفت: شرایط بازار سکه و طلا به گونه‌ای شده که حتی تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست.

عضو اتحادیه طلا و جواهر ضمن اعلام افزایش ۱۱۰ هزار تومانی قیمت سکه از صبح تا ظهر امروز، گفت: شرایط بازار سکه و طلا به گونه‌ای شده که حتی تا یک ربع دیگر هم قابل پیش‌بینی نیست.

نوسان بازار سکه و ارز مدت‌هاست که به روال عادی تبدیل شده و مخاطبان بازار بیش از انتظار برای ثبات به طبیعی بودن نوسان بازار عادت کرده‌اند. امروز (شنبه) بازار سکه و ارز با روندی افزایشی کار خود را آغاز کرد. هر چند که پیش ‌بینی می‌شد با توجه به اینکه امروز مراسم تودیع و معارفه رئیس کل بانک مرکزی انجام و این می‌تواند موجب ثابت ماندن قیمت‌ها حداقل تا زمان انجام این مراسم باشد، اما بازار همچنان در نوسان بود.

این در حالی است که در بازار ارز قیمت دلار از حدود ۹۳۵۰ تومان در ابتدای روز تا حدود ۹۶۰۰ تومان افزایش داشته است و در سوی دیگر بانک مرکزی نرخ رسمی ارز را با افزایش حدود ۴۴۰۳ تومان اعلام کرد و به دنبال آن نوسان در بازار طلا و ارز نیز ادامه داشته و قیمت سکه افزایشی پیش رفت.

آن طور که محمد کشتی آرای - عضو اتحادیه طلا و جواهر - در تحلیل بازار سکه و ارز عنوان کرده است، افزایش قیمت دلار موجب رشد قیمت سکه و طلا نیز شد، در حالی که قیمت در بازارهای جهانی به دلیل تعطیلی ثابت مانده بود.

افزایش ۱۱۰ هزار تومانی قیمت سکه از صبح تا ظهر!

بنا بر توضیحات وی، قیمت سکه در ابتدای صبح کمی افزایشی بود اما در مقطعی کاهش پیدا کرد و دوباره در روند صعودی قرار گرفت؛ به طوری که در حال حاضر قیمت سکه تمام بهار آزادی حدود سه میلیون و ۶۱۰ هزار تومان، نیم سکه یک میلیون و ۷۸۳ هزار تومان، ربع سکه ۸۸۷ هزار و یک گرمی ۴۷۱ هزار تومان معامله می‌شود.

این قیمت‌ها از صبح با افزایش مواجه بوده است؛ به گونه‌ای تمام سکه حدود ۱۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۴۲ هزار تومان ربع سکه ۱۸ هزار تومان و یک گرمی ۱۰ هزار تومان گران شده است.

اما جریان دیگری که امروز در بازار سکه اتفاق افتاد این بود که بورس کالا اعلام کرد که معاملات آتی سکه را متوقف و دلیل آن را تاثیرپذیری بازار از قیمت‌های سکه آتی اعلام کرد. به هر حال در هفته‌های اخیر سکه‌های آتی تحویل دی ماه تا چهار میلیون تومان نیز قیمت خورده بود که برخی معتقد بودند افزایش نرخ این سکه‌ها موجب انتظاراتی در بازار شده و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

این در حالی است کشتی آرای در رابطه با اثر توقف معاملات سکه آتی در بازار می‌گوید به هر حال این توقف موجب حرکت سرمایه از این بازار به سمت بازار روز سکه و طلا شده و حداقل امروز تا حدی بر افزایش قیمت موثر است.

اما اینکه در آینده چه تاثیری بر کاهش قیمت سکه خواهد داشت باید منتظر واکنش بازر بود، هر چند که می‌تواند اثر مثبت داشته و قیمت‌ها را تا حدی تعدیل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      حالا شما که جای خود ما ادم نیستیم هر روز خداسال حدید شده دم به ساعت حرف مسکن ولبنیات ونمیدونم هزاربرنامه دیگه میره بالا بله برای ماشب بخوابیم فرداصبح بلند بشیم هیچی مشخص نیست فقط دعا میکنیم شبها کله اینا تکون بخوره یک تشویقی به مابدن

      پاسخ ها

      • مرتضی

        روحانی مچکریم

    • کور بینا

      لعنت به این اقتصاد خرتوخر

    • بدون نام

      گفت که با دم شیر بازی نکنین!

    • فاضل

      متاسفانه‌ارزش پول کشورمون‌ رو ارزهای کشور های دیگه تعیین میکنن در صورتی که قدرت وارزش پول هر کشور فقط در برابر طلا باید مقایسه بشه.

    • بدون نام

      بهیچ عنوان کنترل قیمت در دست دولت نیست و اعمال فشار از بیرون است و دولت هیچ نظارتی و توانایی در کنترل قیمت ندارد.
      و تا پایان سال هر قطعه تا ده میلیون تومان می رسد .
      ضمن اینکه با افزایش دلار قیمت ریال افت شدید و احتمال ورود عراقی ها برای خرید کل اجناس موجود در ایران اقدام کنند باید تدبیری اندیشید . خروج جنس از ایران ممنوع گردد .

    • ناشناس

      کار هر بز نیست خرمن کوبیدن گاو نر میخاهد ومرد کهن؟؟؟؟؟

    • وحید

      قیمتها لحضه ای شده، دم شیر گربه ای شده! مواضب دمت باش شیر!!!

    • بدون نام

      رطب خورده چگونه منع رطب کند؟؟؟؟؟؟ سفره مــــــــــردم دین دار کوچکتر و سفره بی دین بزرگتر شد!!!!!!! .......

    • بدون نام

      کدخدای ده که مرغابی بود ..

    • بدون نام

      با دم‌ شیر بازی نکن پشیمان خواهی شد ( لطفا با لهجه حسن خوانده شود )

      پاسخ ها

      • بدون نام

        متاسفم از این مدیران که فقط حرف میزن اینم کار نفوذی ها و اغتشاشگران هستش؟

    • بدون نام

      سفره مــــــــــردم دین دار کوچکــــتر و سفره بی دین بزرگــــتر شد!!!!!!! بازنشسته ها چگونه با دریافتی ثابت زندگی کنند؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ملت بی خاصیت حقمونه خدایش ملت بی خود

    • بدون نام

      سکه 3800000شده لعنت به همتون

    • احمد تیامی

      احتمالا کار خود دولت نیست؟وقتی قبمت جهانی طلا ثابته چه دلیلی میتونه داشته باشه این التهاب؟؟!!سکه پیش فروش کنی و همینجوری ول کنی تو بازار و سود سپرده بانکی کم کنی و پولای مردم حیران باشه هجوم میبرن سکه میخرن میشه همین دیگه!!!!کاسب اصلی گرونی سکه و دلار کیه؟؟کی سکه ضرب میکنه؟؟خودتونید

    • س

      آقا چرا دخالت نمی کنن . چرا تصمیم نهابی رو نمی گیرن. ملت بدبخت شدن . مگه این ملت امت ایشون نیستن؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوشت میاد ؟چقدر ساده ای

    • س

      اون همه اهن وتلپ واسه عوض کردن رییس بانک مرکزی چی شد.بانک مرکزی رییس داشته باشه یانه چه فرقی می کنه . اصولا دولت باشه یا نباشه چه فرقی می کنه. چرا همه تون نمی رید به جهنم ؟

    • بدون نام

      مــــــردیم از بسکه قناعت کردیم .....سفره مــــــــــردم دین دار کوچکــــتر و سفره بی دین بزرگــــتر شد!!!!!!! بازنشسته ها چگونه با دریافتی ثابت زندگی کنند؟؟؟؟؟ آقایان قوای سه گانه حقوق شهر وندی ما کجاست؟؟؟؟؟؟

    • دنیال

      طرح حراج سکه طرح خوبی بود ولی متاسفانه برخی نمایندگان
      مانع شدن وقتی عرضه وتقاضا در هرکالایی هم خوانی نداشته باشه همین میشه دخالت برخی نمایندگان در کار ریس بانک مرکزی ایجاد التهاب آخرش همینه سکه تریاک نیست که خرید وفروش آن جرم باشه ومصرف داخلی داره وبااین حبابی که سکه داره برای چی به خارج کشور قاچاق بشه

    • محسن

      وقتی عرضه هرکالایی کمتراز تقاضاباشه این مشکلات بوجود میاد
      دخالت برخی نمایندگان در کار بانک مرکزی وایجاد التهاب وجنجالی کردن پیش فروش سکه طرحی که درسال 90 هم اجرایی شد به همین روش اما این همه جنجال نشد وطرح دوفوریتی بوجود نیومد وعرضه رابامشکل روبرو نکرد

    • بدون نام

      مگر نه اینه که همه‌ی این‌ها کار خودشونه؟

    • بدون نام

      این بی ثباتی اقتصاد نقض حقوق شهروندی نیست؟؟؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      اوضاع از اینی هم که هست بدتر میشه

    • بدون نام

      این مسائل همه تسویه حسابهای بین حزبی و بین گروهایی هست که بعد از انقلاب کاخ نشین شدن و سهم میخوان و چون سهمشون درست پرداخت نمیشه التهاب و تنش در جامعه ایجاد میکنن
      و چوبشو فقط مردم میخورند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج