جاباما
۷۵۲۷۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خنجر تیز اتحادیه اروپا به سمت شبکه‌های اجتماعی

اتحادیه اروپا به تازگی خطاب به غول‌های تکنولوژی هشدار داده درصورتی که با انتشار اخبار تروریستی و محتوای خشونت‌آمیز برخورد نکنند، جریمه خواهند شد.

خبرگزاری ایسنا: با اینکه غول‌های تکنولوژی نظیر شرکت‌های فیس بوک، توییتر، گوگل و فیس بوک همگی در سال‌های اخیر تحت تاثیر وقایع مختلفی همچون اقدامات مداخله‌جویانه هکرهای تحت حمایت روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، انتشار اخبار تروریست‌های گروهک داعش و محتوای خشونت بار، شایعه‌پراکنی و اخبار کذب و دروغین قرار گرفتند و از سوی نهادهای سیاسی و امنیتی بسیاری از جمله مجلس سنا و کنگره، فشارهای متعدد و فزاینده‌ای را متحمل شدند، اما به نظر می‌رسد که همچنان این فشارها ادامه خواهد داشت و اتحادیه اروپا نیز درصدد تشدید و وضع قوانین و مقررات سختگیرانه‌ای برای مقابله با افراد سودجو از پلت‌فرم‌های آزادانه شبکه‌های اجتماعی است.

اتحادیه اروپا به منظور جلوگیری از انتشار اخبار کذب و همچنین محتوای تروریستی و خشونت بار در فضای باز توییتر، فیس بوک، یوتیوب و غیره تصمیم گرفته است که هر شرکت تکنولوژی را که دارای پلت‌فرم شبکه اجتماعی و پیام‌رسان است و درصورت مشاهده محتوای مشکوک با صاحبان حساب‌های کاربری مذکور برخورد نکنند، جریمه‌های هنگفتی خواهد کرد.

پیش‌تر نیز سران و مسوولان بسیاری از کشورهای اروپایی درباره لزوم مقابله با انتشار محتوای خشونت بار و تروریستی سخن گفته بودند و از نهادهای امنیتی درخواست مقابله جدی‌تر و وضع قوانین سخت‌گیرانه‌تری را کرده بودند.

بنابر گزارش‌های منتشره، بسیاری از تروریست‌هایی که به ساخت بمب‌های دست‌ساز اقدام کرده‌اند، از این وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی به خرید تجهیزات مورد نیاز خود اقدام کرده‌اند.

آمارهای رسمی منتشره نیز حاکی است که بین ماه‌های اوت سال میلادی گذشته و ماه مه سال جاری ۵۴ هزار وب سایت مختلف در فضای مجازی و اینترنت، حاوی مطالبی راجع به نحوه ساخت بمب‌های دست ساز و حملات انتحاری و تروریستی بوده‌اند که توسط طرفداران و یا اعضای گروهک تروریستی داعش بطور آنلاین منتشر شده‌اند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج