۷۵۳۱۰۳
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

واکنش وزارت خارجه به اظهارات ترامپ

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: ترامپ چگونه می تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته اش از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوام فریبی بیان نشده است.

خبرگزاری مهر: بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی در خصوص سخنان جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اعلام آمادگی بدون پیش شرط برای گفتگو با ایران گفت:

باید ببینیم آیا رئیس جمهور آمریکا بعد از سرخوردگی از لفاظی های بی حاصل با تغییر ادبیات خود تصمیم گرفته است دست از زبان تهدید علیه مردم ایران بردارد؛ گرچه اظهارات بعدی وزیر خارجه آمریکا که بلافاصله بعد از صحبت های آقای ترامپ بیان شد، نشان سردرگمی و آشفتگی در سیاست خارجی آمریکا است.

قاسمی اظهار داشت: پیشنهاد گفت و گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و بر خلاف تمام موازین بین المللی از برجام خارج شده و تحریم های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است.

جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفتگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تا کنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه ای از آن دیده نشده است.

ایشان چگونه می تواند به مردم ایران ثابت کند که سخنان شب گذشته اش از سر یک اراده واقعی بوده و برای عوامفریبی بیان نشده است در حالی که وزارت خزانه داری آمریکا کشور به کشور حرکت می کند و به آنها برای ممانعت از همکاری های اقتصادی و بازرگانی با ایران فشار می آورد؟

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: تحریم و فشار نقطه مقابل گفتگو است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین المللی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا حالا دیگه شما سنگ اندازی نکنید وبیایید اظهارت ترامپ رو به فال نیک بگیرید واز خرشیطون پیاده شید و مذاکره کنید حالا بجای ایکه از خداتون باشه تازه دارید تاقچه بالا هم میندازید؟؟ای خدا مردم دیگه به ستوه اومدن چرا به مردم خودتون رحم نمیکنید؟؟

    • ali Katrina

      درسته ک اعتمادی به آمریکا نیست و ترامپ به دنبال منافع و جیب خودشه، ولی با دشمنی و دعوا و شعارمرگ بر آمریکا هم به هیچ کجا نمی‌رسیم، به نظرم بجای تعصب بیجا باید با تموم دنیا مذاکره و گفتگو کرد تا منافع مردم و مملکت رو تامین کرد

    • پارسا طولابی

      اخه سگ به انسان احترام میزاره ولی ترامپ شغال زرد است وپرازحیله وفریب ولی ایران هم کسی نیست که گول شغال زرد بخوره گفتگو چیز بدی نیست تواین اوضاع اگه خوب پیش نرفت کناربکشید

    • بی نام

      اشکال سیاست مداران ما در این است که بجا وبه موقع از فرصتها استفاده نمیکنند الان که ترامپ خود پیشنهاد داده که بدون پیش شرط مذاکره کند باید مذاکره کنند واز فرصت استفاده کنند نه اینکه چند روز یاماه دیگر مجبور به مداکره شویم .

    • اص

      نمیدانم چرا نظر میدهیم ج می اید نظر شما بنا به دلایلی ارسال نشد بله نظر مردم فقط موقع رای گیری ارزش دارد وگرنه بعد رای گیری نه خودشان نه نظرشان مهم بوده وهست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج