۷۵۳۳۱۶
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

قیمت آب در تهران تا ۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، قیمت آب برای مشترکانی که زیر ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند بین ۶ تا ۷ درصد افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: بر اساس مصوبه شورای شهر، قیمت آب برای مشترکانی که زیر ۳۰ مترمکعب در ماه آب مصرف می‌کنند بین ۶ تا ۷ درصد افزایش یافت.

محمدرضا بختیاری با بیان اینکه بر اساس قانون و طبق مصوبه شورای اقتصاد، شورای شهر در تمام شهرهای کشور می‌تواند درخصوص مابه‌التفاوت قیمت تمام شده آب با آنچه که از مشترکان اخذ می‌شود تصمیم‌گیری کند و به شرکت آبفای همان شهر اجازه افزایش قیمت را بدهد.

وی با تاکید بر این مسئله که قانون برای افزایش قیمت حدی را تعیین نکرده است بیان کرد: اختیار این مسئله به طور کامل در دست شورای شهر است. البته عدد تعیین شده باید به تایید فرمانداری و بعد از آن وزارت نیرو نیز برسد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، پیشنهاد این شرکت برای افزایش قیمت ۱۵ درصد بود که شورای شهر ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش را برای مشترکان پرمصرف و ۶ تا ۷ درصد را برای مشترکان کم‌مصرف لحاظ کرد.

بختیاری با بیان اینکه این مبالغ باید در راستای اجرای طرح‌های افزایش کیفیت آب تهران بویژه جنوب تهران هزینه شود، اظهار کرد: به طور واضح این مبالغ باید برای اجرای طرح رینگ قمر بنی‌هاشم هزینه شود.

وی افزود: مبلغ اضافه شده به قبوض مشترکان زیاد نیست و باید گفت که در هر مترمکعب ۸۲ تا ۱۰۰ تومان افزایش قیمت را خواهیم داشت که تاثیر چندانی در سبد هزینه‌ای خانوار نخواهد گذاشت.

روز گذشته نیز اعلام شد که براساس مصوبه شورای شهر تهران، قیمت آب برای مشترکان خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافت که تا سه - چهار ماه آینده این مصوبه اجرایی خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این قیمت میگیرن زیاد نیست مگر مشترک فقط ۱ متر مکعب آب مصرف میکنه به قول خودتون مشترک کم مصرف که مثلا ۳۰ متر مکعب استفاده کنه حداقل ۳۰۰۰ تومن قبضش زیادتر میشه حالا خانوارهایی که شلوغ هستن هر چقدر هم صرفه جویی کنن مقدار مصرفشون از ۳۰ متر مکعب بیشتر هست و مبالغ بیشتری به قبضشون اضافه میشه

    • بدون نام

      اخه مگر با اضافه کردن هزینه کمبود اب جبران می شود

      پاسخ ها

      • د. ا

        بله مردم باید نقره داغ بشوند تا از حیف و میل کردن اب دست بردارند. با این اب تصفیه شده ماشین میشورند، حیاط میشورند ، استخر پر و خالی میکنند، چمن اب میدهند و هزاران کار دیگه

    • بدون نام

      علي بركت الله....

    • بدون نام

      خیلی ممنون پول این افغانیاکه توکشورن همین جوردرمیارین ازطرف ازبودجه دولت ازجیب ملت وگرنه باگفته مسولین اینهادررسال به هرایرانی بالای۳۰۰ملیون تومان ضررمیزنن وبودجه ومنابع کشور شغل هزینه۱۶ملیون افغانی میکنید وبااین بی ابی بیکاری وفقرزیادکم بودجگی چه توجیحی دارین

    • setare

      همون زمان که اوضاع آبی کشور بهتر بود باید اینکارا رو میکردین ..
      شاید الان اوضاع بهتر بود ! همیشه باید یه چیزی اتفاق بیفته تا یادشون بیاد چیکار کنن :/

    • ن. ن

      باید برای هر اپارتمانی کنتور اب گذاشته بشه مثل کنتور برق و از هر مشترکی مبلغی بابت نصب کنتور گرفته بشه. میتونند به بخش خصوصی واگذار کنند چون کارهای دولتی معمولا خیلی کند پیش میره، و این موضوع یک موضوع حیاتیه.

    • ج . ا

      توی مجتمع های اپارتمانی هر کسی هر چقدر میخواد اب مصرف میکنه و هیچ حساب و کتابی هم نداره، ولی اگر برای هر اپارتمانی کنتور اب نصب بشه، هر اپارتمانی حسابش معلومه و این موضوع باعث صرفه جویی در مصرف اب میشه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج