راه‌های جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
کلاسینو_1
سفیر بار ساقدوش_1
ریزخور_1
لاله زار مال_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_3
سفیر بار ساقدوش_3
کلاسینو_3
اپیلاسیون نانا 3
لاله زار مال_3
لاله زار مال_4
کلاسینو_4
ریزخور_4
اپیلاسیون نانا 4
سفیر بار ساقدوش_4
اپیلاسیون نانا 2
سفیر بار ساقدوش_2
لاله زار مال_2
کلاسینو_2
ریزخور_2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۷۵۳۴۰۰
۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶
۲۷۱۳۳
از آنجا که در فصل تابستان هوا بسیار گرم می شود، در نتیجه ممکن است موتور خودرو نیز بسیار سریعتر دمایش افزایش پیدا کند. برای جلوگیری از داغ شدن خودرو و کاهش دمای موتور خودرو روش هایی وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی کرده و به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

وبسایت اسمارت کار: یکی از مشکلاتی که ممکن است گریبانگیر رانندگان اتومبیل، خصوصا در ماه های گرم سال شود، گرم شدن و افزایش بیش از حد دمای موتور خودرو است. این موضوع سبب می شود تا دمای موتور از حدود استاندارد خود خارج شود و به اصطلاح خودرو جوش بیاورد. از آنجا که در فصل تابستان هوا بسیار گرم می شود، در نتیجه ممکن است موتور خودرو نیز بسیار سریعتر دمایش افزایش پیدا کند. برای جلوگیری از داغ شدن خودرو و کاهش دمای موتور خودرو روش هایی وجود دارد که در ادامه برخی از آن ها را معرفی کرده و به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

کاهش دمای موتور خودرو

داغ شدن خودروهمانطور که اشاره شد، افزایش دمای موتور خودرو، می تواند باعث جوش آوردن خودرو گردد که عدم توجه به این موضوع، در نهایت منجر به صدمه و آسیب زیاد به موتور خودرو می گردد. در نتیجه هنگامی که دمای موتور به فراتر از حد استاندارد آن رسید، باید فورا خودرو را متوقف و خاموش نمود و پس از آن برای حل مشکل، چاره ای اندیشید.

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

این مطلب به دو بخش تقسیم می گردد. در بخش اول به ارائه راهکارهایی برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد موتور و در نتیجه کاهش دمای موتور خودرو خواهیم پرداخت. در بخش دوم نیز راهکارهایی را برای کاهش سریع دمای موتور ارائه خواهیم داد که در زمانی کاربرد دارد که خودروی ما بیش از حد داغ شده و جوش آورده است.

جلوگیری از افزایش دمای موتور در روزهای گرم

یکی از مهمترین بخش هایی که جزو سیستم خنک کننده موتور محسوب می شود، آب و روغن موتور می باشد. این دو مایع نقش موثری در خنک کنندگی موتور خودرو ایفا می کنند. عدم توجه به میزان، کیفیت و ترکیبات این دو مایع، می تواند باعث افزایش دمای موتور و در نهایت جوش آوردن خودرو شود. پس از آن باید به فن های خنک کننده خودرو نیز توجه نمود که در صورت عدم عملکرد صحیح، می توانند باعث جوش آوردن خودرو شوند. در ادامه این موارد توضیح داده شده است.

آب رادیاتور

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

درجه آمپر آب موجود در رادیاتور در روزهای گرم سال به هیچ وجه نباید کمتر از میزان استاندارد تعریف شده در دفترچه راهنمای خودرو باشد. به علت گرمای زیاد در تابستان، همواره باید به صورت دوره ای میزان آب موجود در رادیاتور را چک نمود. علاوه بر این، باید از ضدیخ و ضدجوش نیز به میزان مناسب در رادیاتور خودرو استفاده شود. این مایع سبب می شود تا نقطه جوش آب موجود در رادیاتور بالا رود و در نتیجه حتی اگر موتور به دمای صد درجه نیز برسد، خودرو جوش نیاورد.


روغن موتور

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

روغن موتور نیز باید در روزهای گرم سال به صورت مرتب و دوره ای تعویض گردد. استفاده طولانی مدت از روغن موتور سبب می شود تا این روغن خاصیت اولیه خود را از دست داده و در نتیجه میزان گرانروی آن کاهش یابد. این موضوع سبب می شود تا این روغن در هنگام برخورد با قطعات داغ موتور، نتواند به خوبی وظیفه خود را انجام دهد و در نتیجه خنک کنندگی لازم را نداشته باشد.


اتصالات و لوله های آب

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

گرمای بیش از حد سبب می شود تا در اثر انبساط، بست های موجود در مسیر لوله ها و جریان آب ورودی و خروجی به موتور، سست شده و گاها از جای خود در بیایند. این موضوع سبب می شود تا مقداری از آب موجود در رادیاتور به بیرون نشت پیدا کرده و در نتیجه باعث کاهش سطح آب رادیاتور شود. یکی از راه های کاهش دمای موتور خودرو این است که هر از چند گاهی از محکم بودن اتصلات آب، اطمینان حاصل کنیم.


هواگیری به موقع

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

هر بار که خودروی ما جوش بیاورد یا به دلایلی مقداری از آب آن کاسته شود، باعث می شود تا مقداری هوا در مسیر لوله های آب درون موتور نفوذ پیدا کند. این هوا سبب می شود تا عمل خنک کنندگی آب با اختلال مواجه شود و در نتیجه دمای موتور کاهش پیدا نکند. برای کاهش دمای موتور خودرو ، پیشنهاد می شود حتما پس از هر بار جوش آوردن خودرو، عمل هواگیری رادیاتور انجام شود.


پروانه و فن های خودرو

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

اگر خودروی شما از جمله مدل هایی است که قابلیت نصب پروانه را در قسمت جلویی خود دارد، پیشنهاد می کنیم در فصول گرم حتما این پروانه را نصب کنید. همچنین اطمینان از سلامت فن های رادیاتور می تواند منجر به کاهش دمای رادیاتور و در نتیجه کاهش دمای موتور خودرو شود.


ترافیک و کار کردن درجا

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

توقف در ترافیک، درجا کار کردن، کار کردن با دور موتور بالا و سایر موارد این چنینی، باعث می شود تا دمای موتور رفته رفته افزایش پیدا کند. سعی کنید از مسیر هایی تردد داشته باشید که کم ترافیک تر باشند. حرکت خودرو در دور موتور پایین و با سرعت مناسب، سبب می شود تا هوا در موتور جریان یافته و موتور خنک تر شود.


کاهش سریع دمای موتور خودرو

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

اگر خودروی شما داغ کرده است و درجه آمپر آن بیش از حد بالا رفته است، برای کاهش سریع دمای آن راهکاری برای سرعت بخشیدن به کاهش دمای آن وجود دارد که در ادامه به صورت مرحله مرحله آن را ذکر خواهیم نمود:

1. خودرو را در محلی که سایه است پارک نموده و خاموش کنید.
2. درب کاپوت خودرو را باز نمایید تا هوای تازه به موتور برسد.
3. به هیچ وجه به اتصالات و درب رادیاتور دست نزنید. در این حالت دمای آب بسیار زیاد بوده و باز کردن هر قطعه ای می تواند منجر به سوختگی شدید شما شود.
4. درب رادیاتور را تا زمانی که مطمئن نشدید خودرو کاملا سرد شده است باز نکیند! باز کردن دداغ شدن خودرورب رادیاتور در دمای بالا باعث پاشیده شدن فشار بخار آب داغ به بیرون می شود.
5. به هیچ وجه روی قطعات داغ موتور آب نریزید! خنک کردن سریع موتور با استفاده از آب منجر به ترک خوردگی و آسیب دیدن قطعات موتور در اثر گرم و سرد شدن می شود.
6. به داخل کابین خودرو رفته و پنجره های خودرو را باز کنید. سپس بخاری خودرو را در درجه آخر برده و روشن نمایید. به این ترتیب فن های بخاری گرمای درون موتور را به داخل کابین هدایت می کنند و از طریق پنجره ها دفع می گردد.
7. سوئیچ ماشین را باز بگذارید تا فن های رادیاتور شروع به چرخش کنند.

راه کارهای جلوگیری از داغ کردن و جوش آوردن خودرو در روز های گرم سال

با انجام موارد ذکر شده، خودروی شما در مدت زمان ۱۵ الی ۳۰ دقیقه خنک خواهد شد. پس از خنک شدن موتور، در صورتی که خودروی شما جوش آورده است، به آرامی درب رادیاتور را باز کرده و مقدار آب بخار شده را جبران نمایید. توجه داشته باشید که حتما پیچ هواگیری رادیاتور را نیز باز کنید و عمل هواگیری را در هنگام پر کردن رادیاتور انجام دهید.

انتشار یافته: 4
در انتظار بررسی:1
Iran, Islamic Republic of
13:21 - 1397/05/11
موتور خودرویی را که جوش آورده نباید خاموش کرد بلکه باید در حالت خلاص روشن باشد و با انجام این اقدامات آن را خنک کرد در غیر این صورت باعث گیریپاژ پیستون ها داخل سیلندر شده و موتور تعمیر اساسی لازم خواهد داشت.
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۶
و البته هر چند ثانیه یه تک استارت بطوری که وتور روشن نشه و فقط برای جلوگیری از چسبیدن پیستون به سیلندر و ...
Iran, Islamic Republic of
17:10 - 1397/05/18
نیسان کاربراتوری گازسوز کارگاهی دارم تو جاده هر وقت سرازیری باشه کلید تغییر سوخت میزارم رو حالت خاموش ینی نه بنزین وصله نه گاز موتور تو دنده خاموش کار میکنه چون موتور گردش داره بوستر هم کار میکنه مشکلی در ترمز گیری هم ایجاد نمیشه امپر اب خیلی سریع میاد پایین روزی نیست از این روش استفاده نکنم بیشتر بخاطر سوخت و وزن زیاد چهار تن چوب میزنم ماشین گاز سوز کارخانه نمیشه منطقه هم مهمه پایین اوردن ماشین از بالای کوه با بار زیاد رو موتور خیلی فشار میاره حالت خاموش تو دنده چیزی نمیشه بالای پیستون هیچ انفجاری نیست ترمز اگزوزی هم درست کردم استهلاک موتورو لنتو کم کرده کلا اگه تو جاده سرازیری داشتین ماشینتون کارگاهی بود کلیدو بزارین حالت خاموش و تو دنده سوخت کم مصرف میشه نیاز ب ترمز گیری کم میشه موتور عمرش بالا میره جاده کفی شد روشن کنید
Iran, Islamic Republic of
17:23 - 1397/05/18
در اوردن ترموستات تو زمستون بخاریتون گرم نمیشه مصرف سوخت زیاد میشه چون سنسور اب دمای کمی رو ب ای سی یو گزارش میده و ای سی یو هم اینجور پردازش میکنه که ک ماشین در حالت سرده یا همون اول صبحه و باید سوخت بیشتری تزریق شه تا موتور روشن شه این حالت حتی بعد از روشن شدن ادامه داره چون اب سرده و ترموستات نیست اب دائما تو مدار در حالت چرخشه داخل محفظه احتراق هم چون دمای موتور همیشه کمه دوده و کربن سر شمع ها سوپاپ ها و پیستون رسوب میکنه رسوب کربن هم باعث ایجاد نقاط داغ تو محفظه میشه و کار شمع رو انجام میده بجای اینکه شمع جرقه بزنه کربن تو زمانبندی نامناسب باعث احتراق میشه اونایی ک نیسان کاربرات دارن بازش کنن تو تابستون
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
عارفی_1
خرید باکس 1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
دکتر نائبی_1
سوییچ ایران_1
شیرآلات زمانی_1
ادیب_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
ادیب_3
خرید باکس 3
سوییچ ایران_3
عارفی_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
سوییچ ایران_4
خرید باکس 4
ادیب_4
دکتر نائبی_4
عارفی_4
سوییچ ایران_2
عارفی_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
خرید باکس 2
ادیب_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
فنی آتل_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
کالازم_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
تدبیرکالا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
اورانوس_فوترموبایل2
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
انجمن پرستاری ایران_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
شاخه نبات_ فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
رستوران پارسیان_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کالازم_فوتر
رستوران باغ بهشت _فوتر
موسسه خیریه زهرا_فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
کلینیک النا_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
آیلین_تزریق چربی
آیلین_فوتر کاشت ابرو
اورانوس_فوتر2
شفا_فوتر
قالیشویی بانو_فوتر
فنی آتل_فوتر
تنورستان_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
پارسیس_فوتر ساختمان
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
انجمن پرستاری ایران_فوتر