۷۵۴۰۳۰
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

خطری که تهران را تهدید می‌کند

معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه خشکسالی تبدیل به بخشی از اقلیم کشور ما شده است، گفت: این موضوع که دریاچه نمک قم در این مقطع فصلی و زمانی از بین رفته و تبدیل به کانون گرد و غبار شده است را از نظر علمی تایید نمی‌کنم.

ایسنا نوشت: معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه خشکسالی تبدیل به بخشی از اقلیم کشور ما شده است، گفت: این موضوع که دریاچه نمک قم در این مقطع فصلی و زمانی از بین رفته و تبدیل به کانون گرد و غبار شده است را از نظر علمی تایید نمی‌کنم.

مهرداد کتال‌محسنی ، اظهار کرد: اگر مقدار آب‌های تحت‌الارضی که از مناطق کوهستانی و شهری تهران سرازیر می‌شود حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب در سال باشد، باید یک سوم آن به عنوان حق‌آبه محیط زیستی به سمت تالاب بندعلیخان و سایر دریاچه‌های جنوب تهران از جمله دریاچه نمک قم سرازیر شود و آن‌ها را سیراب کند.

وی با تاکید بر اینکه حق‌آبه محیط زیست و تالاب‌ها باید اختصاص داده شود، تصریح کرد: با وجود خشکسالی، مصرف بی‌رویه آب در کشور به صورت فرهنگ درآمده است که تاثیرات سوء بر محیط زیست کشور دارد. محیط زیست برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها و دریاچه‌ها تلاش زیادی می‌کند ولی واقعیت‌ها را نمی‌شود انکار کرد.

معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران ادامه داد: برای مثال در جایی که برای تامین آب شرب مورد نیاز مردم در مضیقه هستیم و تنش‌های اجتماعی برای تامین حق‌آبه کشاورزان وجود دارد باید اولویت‌بندی کنیم. آب شرب و آب مورد نیاز کشاورزی باید تامین شود و درعین حال حق‌آبه طبیعت نیز داده شود.

کتال‌محسنی با اشاره به اینکه نگرانی‌ها برای تامین حق‌آبه تالاب‌ها و دریاچه‌های استان تهران و اطراف آن از جمله دریاچه نمک قم وجود دارد، گفت: کشور ما چندین سال است که درگیر خشکسالی است و این وضعیت در تابستان‌ها شدیدتر می‌شود.

وی با بیان اینکه در فصل‌های بارشی در صورتی که بارش به اندازه کافی باشد دریاچه احیا می‌شود، اظهار کرد: کشور ما بیابانی و نیمه بیابانی است و خشکسالی تبدیل به بخشی از اقلیم کشور ما شده است. باید برای مصرف بهینه آب برنامه‌ریزی کنیم چرا که مشکل اصلی ما مصرف نادرست آب در بخش کشاورزی، خانگی و شهری است.

معاون فنی اداره محیط زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: در گذشته نیز اقلیم کشور ما بیابانی بود ولی مصرف آب به شدت این روزها نبود و مدیریت و نگهداری بیشتری روی منابع آبی وجود داشت بنابراین با مدیریت منابع آبی می‌توان حق‌آبه‌های زیست محیطی را نیز اختصاص دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      استاد!!!! هی نگو مصرف بی رویه . 95 درصد آب در کشاورزی مصرف میشه . وقتی تکنولوژی جدید آبیاری وارد کشور نشده و بجایش جنگ افزار خریدیم . نتیجه میشه همین وضع.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میدونی بودجه نظامی ایران چقدره؟؟؟

      • بدون نام

        میدونی بودجه نظامی ایران چقدره؟؟؟

      • بدون نام

        قبل از اینکه.پایتخت ایران.در شکست پوسته های خالی قرارگیردوشاهدگسلوتپه ماهورباشیم زیربسترسفره ای را چاره اندیشی اساسی کنید با یک زل..ویابمب قوی شاهد دره ها موجود/میشویم

    • بی نام

      نخیر آقا قبلا جمعیت این قدر زیاد نبود که آب بیشتری مصرف بشه اینقدر که شما مردمو برای جوجه کشی تشویق وتبلیغ کردین دیگه جا برا زندگی نیست چه برسه به آب خدا به داد بچه ها برسه

    • بدون نام

      کاش دریاچه نمک قم خشک شه ونمک به تهران سرایت کنه تا مسئولین بی عرضه ما بدونن که خشکی دریاچه ارومیه چه اثرات مخربی تواین چندساله داشته!!!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج