۷۵۴۰۷۷
۱۹ نظر
۵۰۰۸
۱۹ نظر
۵۰۰۸
پ

توضیحات سازمان هواپیمایی درباره سقوط ATR

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس دو روز پیش علت اصلی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را «یخ زدگی» اعلام کرد اما امروز (جمعه) سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردعلت اصلی این سانحه «خطای خلبان» بوده است.

ایرنا نوشت: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس دو روز پیش علت اصلی سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را «یخ زدگی» اعلام کرد اما امروز (جمعه) سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کردعلت اصلی این سانحه «خطای خلبان» بوده است.

«حسین رضایی فر» مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: گزارش دفتر بررسی سوانح هوایی کشور فرانسه، نظر کمیته بررسی سانحه تهران- یاسوج مبنی بر اینکه خطای خلبان علت اصلی این سانحه بوده را تایید می‌کند.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در حالی علت اصلی سانحه هواپیمایی تهران-یاسوج را خطای خلبان اعلام می کند که «بهرام پارسایی» سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس پیش از این گفته بود «کارشناسان این کمیسیون، یخ زدگی را علت اصلی سقوط هواپیمای اِی.تی.آر (ATR) می‌دانند».

وی اضافه کرد: «شرکت اِی.تی.آر پیش از این امر، از شرکت های خریدار از جمله آسمان درخواست کرده بود تا نقص موجود را با نصب سیستم های یخ‌زدا اقدام کنند اما این مهم انجام نشده بود».

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در این ارتباط می گوید: سازمان هواپیمایی کشوری و کمیسیون اصل ۹۰ در مورد بسیاری از موارد با هم توافق دارند؛ اما در مورد لحظه آخر سانحه، این کمیسیون معتقد است که بال هواپیما دچار یخ زدگی شده و راندمان خود را از دست داده و به همین علت به کوه برخورد کرده است.

وی ادامه داد: به زعم سازمان هواپیمایی کشوری، درست است هواپیما در مسیر پرواز یخ زدگی را تحمل کرده است، اما پرواز در ارتفاع غیر مجاز باعث شده تا جریانات پر قدرت کوهستان باعث برخورد هواپیما با کوه شده و باعث شده هواپیما نتواند مسیر خود را ادامه دهد.

رضایی فر اظهار داشت: به عقیده سازمان هواپیمایی کشوری، یخ‌زدگی به تنهایی نمی‌تواند علت سانحه باشد، اما ورود به محیط یخ زدگی و آب و هوای بد یکی از علل سانحه است. در این مورد اطلاعات لازم به خلبان داده شده بوده و خلبان نباید وارد مرحله تقرب می‌شده است.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح اختلاف این کمیته با کمیسیون اصل ۹۰ گفت: ما با این کمیسیون موافقیم که هواپیما در مسیر یخ زدگی بوده است، چراکه خلبان ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه از سیستم یخ زدا استفاده کرده است.

رضایی‌فر ادامه داد: اما خود خلبان بعد از آنکه به زیر ابر رسیده و فضای غیر یخ زدگی را تجربه کرده است، سیستم یخ زدای هواپیما را خاموش کرده است. کمیسیون اصل ۹۰ معتقد است که پس از این اقدام، یخ زدگی کماکان ادامه داشته به همین دلیل به کوه برخورد کرده است و ما بر سر این موضوع با این کمیسیون اختلاف داریم.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری درباره انتشار گزارش نهایی این سانحه نیز گفت: گزارش نهایی به فارسی منتشر شده و به تمام مراجع رسمی از جمله مجلس و قوه قضاییه ارسال شده است. این گزارش مراحل قضایی را نیز گذرانده و افرادی که باید احضار می‌شدند، فراخوانده شده اند.

پرواز شماره ۳۷۰۴ هواپیمای آسمان با ۶۰ مسافر و ۶ خدمه پروازی ساعت ۸ صبح یکشنبه بیست و نهم بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما نزدیک سمیرم اصفهان سقوط کرد.

این هواپیما پس از ۵۵ دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنا سقوط کرد و لاشه آن ۴۸ ساعت پس از سقوط پیدا شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا که بنده خدا مرده و نمی تونه از خودش دفاع کنه همه تقصیرها افتاده گردنش و پرونده این سانحه بدون درد و خونریزی بسته شد

    • بدون نام

      دیگه عادت کردیم به تکذب

    • بدون نام

      همیشه دروغ این بار هم دروغ

    • ف.خ

      با سلام . بله الان که خلبان مرده . بهتره که مقصر اون باشه

    • س

      وای به حال ما مردم؛اینا حتی نمیتونن در دروغ گفتن باهم هماهنگ باشن

    • بدون نام

      معلوم نیست کی به کیه. هرکی یه چیزی میگه, مسئول کیه الله اعلم!!!!!

    • بدون نام

      بهترین گزینه همون خلبانه
      راحت ترین

    • بیخیال

      اینم ی دروغ دیگه این مسولین کمر به قتل ملت ایران کردن فقط.

    • بدون نام

      مثل اين ميمونه كه يه خودرو تو قسمت كوهستاني از يخ شكن و زنجيرچرخ استفاده نكنه بعد خطاي تصادف رو اشتباهات رانندگي بدونن
      جمع كنيد بابا هر روز واسه خودتون توجيح ميسازيد
      يه خلباني هم كه تو برنامه حرفي ميزنه كه مسئولين اصلا به وضعيت هواپيماها رسيدگي نميكنن بايد دستگير شه
      بهتر از اين نميشه وقتي با اين شعر بزرگ شديد: من نبودم دستم بود، تقصير استينم بود ...

    • بدون نام

      نخوندم چون میدونم دروغ میگن فقط خواستم بگم انتظار نداشته باشین دروغاتون کسی باور کنه

    • بی نام

      بس کنید.بقیه هواپیماها چی شدن؟

    • بدون نام

      هر کسی یک عمری دارد عمر که بسر رسید بهانه مثلا هواپیما است .

    • بدون نام

      خداوکیلی مملکت کلا متناقض اداره میشه هیچکس راستشونمیگه

    • بدون نام

      چون خلبان مرده بهتر است تمام تقصیرات به گردن او بیفتد تا خدای ناکرده مسئول محترمی در این مسأله متهم نشود

    • علی

      خلبان بدبخت کجاست که بیاد از حقش دفاع کنه ,باشه شما گفتین ما هم باور کردیم ولی لعنت خدا بر اونایی که با جان و مال مردم بازی میکنن و دروغم میگن .

    • ارمان محمدیان

      هیچ ادعایی را نباید گفت دروغه مگر اینکه رد آن اثبات بشه

    • بدون نام

      خلبان که مرده شماهم همه تقصیرهارو گردن اون مرحوم بندازید این که مطلب تازه ای نیست....

    • علی

      این قدر دروغ گفتیت که مثل چوپان دروغگو شده اید

    • بدون نام

      این اقا تو هواپیما بوده و یخ زدگی دو دیده.
      کاش امور را به اهلش بسپاریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج