۷۵۴۸۶۵
۷ نظر
۵۰۵۳
۷ نظر
۵۰۵۳
پ

جدیدترین آمار مرگ‌های خودخواسته در ایران

آمار سازمان بهداشت جهانی در سپتامبر ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا خودکشی می‌کنند. سهم کشور ما بین ۵ تا ۷ نفر در هر یکصد هزار نفر است و طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور آمار مرگ‌های خودخواسته در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در ایران با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.

روزنامه ایران: آمار سازمان بهداشت جهانی در سپتامبر ۲۰۱۷ نشان می‌دهد که سالانه بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سراسر دنیا خودکشی می‌کنند. سهم کشور ما بین ۵ تا ۷ نفر در هر یکصد هزار نفر است و طبق گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور آمار مرگ‌های خودخواسته در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ در ایران با رشد ۵ درصدی همراه بوده است.

هرچند آمار و ارقام دقیق و ثبت شده‌ای از میزان خودکشی نوجوانان در ایران وجود ندارد اما اخبار و گزارش‌های منتشر شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که مرگ‌های خودخواسته دیگر مختص افراد بالای ۱۸ سال نیست و برخی کودکان و نوجوانان ۱۰، ۱۲ و ۱۵ ساله هم که راهی برای حل مشکلات و هیجانات درونی‌شان پیدا نمی‌کنند دست به خودکشی می‌زنند.

طبق اعلام مرکز کنترل بیماری‌ها، خودکشی در مردان نسبت به زنان ۴ به یک است اما اقدام به خودکشی در زنان بیشتر است.

دکتر مجید صفاری نیا -روانشناس- در رابطه با مبحث خودکشی می‌گوید: آمار مرگ‌های خودخواسته در کشور ما آن رقمی نیست که به‌صورت قانونی ثبت و اعلام می‌شود. در حال حاضر آمارهای ثبت شده نشان می‌دهد که حدود ۷/۶ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر خودکشی کرده‌اند اما بی‌تردید این اعداد واقعی نیستند.

وی در ادامه می‌افزاید: در ایران به‌خاطر برخی مسائل از جمله اعتقادات مذهبی و نگرانی از بازتاب‌های اجتماعی خودکشی بسیاری از خانواده‌ها تمایلی ندارند که خبر خودکشی اعضای خانواده را اعلام کنند. از این‌رو می‌بینیم که در اغلب مرگ‌های خودخواسته خانواده‌ها تمایل دارند که مرگ را بر اثر تصادف یا حادثه نشان دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه خودکشی گناه نبود هممون خودمونا میکشتیم راحت شیم از این بدبختی.از این دنیا که خیری ندیدیم شاید...

    • همان

      اگه گناه نبود من سالها پیش این کارو میکردم خدایاهدفت ازخلقت انسان چی بودکاش میشد آدم به میل خودش میرفت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جالبه کاری کردند خودشان وفرزندانشان در رفاه باشند ولی مردم خودشان را از مشکلی که دولت بوجود آورده ازبین بروند این دقیقا همان او یک فرشته بود داستان همان استچرا آنها از بین نروند کاری کردند به روح وجسم ملت ضربه بزنند پس خاک بر سر مدیرتتان

    • بدون نام

      بازهم آمار دروغین. والا طی همین ده ماه گذشته کلی مردم زلزله زده، دختران نوجوان، مردان فقیر که توخجالت زن و بچه موندن، نوجوانان فقیر، جوانان بیکار خودکشی کردن و همین برترینها خبرش رو منتشر کرده. آمارهاتون سرتاپا دروغه مثل بقیه حرفاتون

    • کارمند

      اگر ترس از آخرت وگناه خودکشی نبود هرروز صدها نفر از فشار زندگی و بدبختی خودکشی میکردند

    • بدون نام

      امار دروغ محض است و کلی گویی هم کرده اما به غلط، بچه نونهال که امارشون مشخصه وکم هست درایران امار بقیه یا اعتراض به وضع موجود و در عموم اتفاق افتاده و یا بدلیل خصوصی در منزل یامحل کار اتفاق افتاده!از روی مقاله ها ی خارجی امارشونو بخونید ولی ترجمه تحلیل روانشناسی کشور دیگه برای کشور خودت بیان نکن....فقط اخرش رو درست گفتید که بعضی ها از خجالت نمیگن چه مردم وچه دولت !!! فقر عامل هست و هم سه قوا ولی این حرفهای کلی شما را شایدم تقدیر بکنند ،امار راکیلویی دادی وبدری شیستم میخوی

    • رزیتا

      پنج تا هفت در صدهزارنفر؟؟؟؟ آمار خیلی بیشتر از اینهاست من خودم شخصا ده نفر میشناسم که خودکشی کردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج