۷۵۵۰۲۰
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

دو برابر شدن جمعیت سالمندی تا سال ۲۰۳۰

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده جمعیت سالمندی در ایران تا سال ۲۰۳۰ از ۸ میلیون به بیش از ۱۴ میلیون خواهد رسید و تا ۲۰۵۰ نزدیک به ۳۰ میلیون نفر می‌شود.

خبرگزاری فارس: لیلا جودان در نشست خبری در حاشیه افتتاح وب‌سایت بنیاد فرزانگان در بهزیستی گفت: در عصر سالمندی به سر می‌بریم به‌طوری که از هر ۹ نفر یک سالمند بالای ۶۰ سال داریم که تا سال ۲۰۵۰ از هر ۵ نفر به یک نفر خواهد رسید.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال تا سال ۲۰۵۰ در کشورهای کم‌درآمد زندگی کنند.

جودان گفت: سالمندی پدیده‌ای جهانی است و بیش از آن‌که به دلیل کاهش باروری باشد، به دلیل افزایش طول عمر، تغذیه و توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران گفت: طبق پیش‌بینی سازمان ملل، جمعیت سالمندی در ایران در سال ۲۰۳۰ از ۹ میلیون به ۱۴ میلیون نفر می‌رسد و در سال ۲۰۵۰ نزدیک به ۳۰ میلیون نفر می‌رسد و این تغییرات سریع یک‌سوم جمعیت را تشکیل خواهد داد.

وی افزود: تأمین رفاه و سلامت این افراد بسیار مهم است و باید پاسخی به جمعیت سالمند داشته باشیم و آن را از سن میان‌سالی و جوانی ببینیم و برایش سرمایه‌گذاری کنیم.

جودان با اشاره به اینکه به دنبال رهیافت طول عمر هستیم، گفت: زنانه شدن سالمندی را هم داریم به طوری که زنان سالمند از جمعیت مردان سالمند پیشی می‌گیرند و در ایران تا سال ۲۰۵۰ زنان بالای ۶۰ سال در ایران ۱۵.۷ میلیون خواهد بود که ۱.۳ میلیون بیش از مردان سالمند می‌شود.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل در ایران بر محافظت اجتماعی، بهداشت باروری و تولید شواهد علمی سالمندی تأکید کرد و افزود: به دنبال ترویج و حمایت از حقوق سالمندی به ویژه در زنان هستیم که سواد فناوری می‌تواند سلامت سالمندی را ارتقا دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهین سیفی

      خوب وزارت به بیمارستان بخشناماه کند که بکار خودشون ادامه بدهند که انها از۶۰ سال ببالا را بکشند یا از مجلس قانون اتو نازی را بگذرانند ما بازنشسته ها از خدا میخواهیم

    • بدون نام

      نگران نباشید، تا اون موقع خیلی از جوانها هم می میرن چه برسه به میانسالها. یا خودشون با این اوضاع خودکشی می کنن یا به ضرب گلوله افرادناشناس کشته می شن یا از فقر و گرسنگی میمیرن یا از فقر و گرسنگی دست به جنایت میزنن و به اعدام محکوم میشن. کلا اینده روشنی در انتظارمون نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما تا اون موقع دیگه جوان تشریف نداری گلم! خیلی خودت رو محور جهان نگیر!

    • بدون نام

      بالای شصت سال هنوز اون قدر افتاده نشده و می تونه کاملا مستقل زندگی کنه. هر چند که در جامعه ازگل ایران به زن پنجاه ساله هم میگن پیرزن .به جای این مسخره بازیها برای زنها شغل و درآمد و سرپناه ایجاد کنید خودشون تا هشتاد سالگی می تونن روی پا باشند و زندگی کنند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج