۷۵۵۱۳۶
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

واکنش روسیه به سوء قصد علیه مادورو

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای سوء قصد به جان رئیس جمهور ونزوئلا را به شدت محکوم کرد.

خبرگزاری فارس: مسکو روز یکشنبه سوء قصد علیه «نیکولاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا را به شدت محکوم کرده و تاکید کرد که این اقدام‌ها با هدف بی‌ثبات‌سازی در این کشور صورت می‌گیرد.

به نوشته خبرگزاری «تاس» وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد: «ما به شدت ترور رئیس جمهور ونزوئلا که در چهار اوت سال جاری (شنبه) صورت گرفت و طی آن هفت نفر مجروح شدند را محکوم می‌کنیم. استفاده از این شیوه‌های تروریستی به عنوان ابزاری برای مبارزه سیاسی، به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «واضح است که این اقدام به منظور بی‌ثبات‌سازی وضعیت در این کشور و پس از جلسه اخیر حزب سوسیالیست ونزوئلا، که اهداف اولویت بندی شده را برای احیای اقتصاد ملی مشخص کرد، طراحی شده است. ما معتقدیم که اختلاف‌های سیاسی تنها باید با ابزار صلح آمیز و دموکراتیک حل و فصل شود.»

بامداد یکشنبه (به وقت تهران) وقوع یک حادثه امنیتی در جریان سخنرانی نیکلاس مادورو ، مراسم حضور وی در جمع نظامیان این کشور در «کاراکاس» پایتخت ونزوئلا را نیمه‌کاره گذاشت.

این حادثه زمانی رخ داد که مادورو درحال سخنرانی بود و تلویزیون ونزوئلا هم به صورت زنده مراسم را پخش می‌کرد. در پی این حادثه، مادورو مجبور به ترک محل شد.

خبرنگاران محلی دقایقی پس از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی تصاویری منتشر کرده و نوشتند که یک پهپاد بعد از ورود به منطقه ممنوعه بر فراز جایگاه سخنرانی، هدف تیراندازی محافظان مادورو قرار گرفته و هنگام سقوط با یک آپارتمان برخورد کرده است.

«خورخه رودریگز» سخنگوی دولت ونزوئلا نیز با تایید خبر انفجار یک پهپاد بر فراز محل سخنرانی مادورو، اعلام کرد که این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و قصد ترور رئیس‌جمهور ونزوئلا را داشته، اما هدف قرار گرفت.

ونزوئلا در گذشته نیز شاهد تلاش برای ترور روسای‌ جمهور خود و کودتا علیه آن‌ها بوده به طوری‌که و در سال ۲۰۰۲ گروه‌های مورد حمایت آمریکا تلاش کردند «هوگو چاوز» رئیس‌جمهور وقت ونزوئلا را در جریان یک کودتا برکنار کنند، اما شکست خوردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چی میشدمیمرد

    • وحید

      این حرکت در جهت بی ثباتی کشور بوده!!! از این بی ثبات تر??? خدا اون کشور رو از دست این سیاستمدارهای بی کفایت و این روسیه نامرد نجات بده, کشوری که روی نفت شناوره مردمش دارن از گشنگی میمیرن

    • بدون نام

      روسیه خودش میانه لحاف خوابیده از گرسنگی و فقر و افزایش جنایت در ونزوئلا ظاهرا خبری نداره وتحلیل هم میکنه ...! روزنامه ها وخبرگزاری های خودمون مراقب این هستند مبادا خدا نکرده اخباری از این کشور در ایران درز کنه !...

    • محراب

      چه گلی زده به سر مردمش همه از گرسنگی دارن میمیرن

    • بدون نام

      مرک بر مادرو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج