۷۵۵۳۱۰
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

روزنامه اصولگرا: دلار ۱۲ هزار تومانی از کجا آمد؟

روزنامه رسالت با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار ارز در سرمقاله خود نوشت: تعیین‌کننده نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی دولت است. تعیین‌کننده نرخ دلار ۱۱ یا ۱۲ هزار تومانی کیست؟

روزنامه رسالت با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار ارز در سرمقاله خود نوشت: چطور کسانی که قانونا حق دریافت ارز و توزیع آن در بازار را نداشته‌اند، دستگیر شده‌اند، اما آن مقام یا صاحب‌منصب بانک مرکزی این ارزها را در اختیار آن افراد گذاشته، دستگیر نشده‌اند. مگر می‌شود دریافت‌کننده ارز را به عنوان متخلف و مجرم دستگیر کرد، اما پرداخت‌کننده ارز به وی را رها کنیم؟

دهها تن از مدیران بانک‌ها و صرافی‌ها که باید صلاحیت‌شان به عنوان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره به موجب قانون برنامه پنجم و ششم توسط بانک مرکزی تایید شود، بدون داشتن چنین صلاحیتی ازجمله دوشغله و چندشغله بودن همچنان مصدر کارند.

قانونگذار می‌گوید ادامه تصدی آنها در حکم دخل و تصرف غیرقانونی در وجوه و اموال دولت است. آیا مسئولیت اینگونه تصدی‌های با وصف مجرمانه منتهی به این گونه خسارت‌های ارزی و سکه‌ای با بانک مرکزی نیست؟

این روزنامه در ادامه نوشته است: تعیین‌کننده نرخ دلار ۴۲۰۰ تومانی دولت است. تعیین‌کننده نرخ دلار ۱۱ یا ۱۲ هزار تومانی کیست؟

آقایان می گویند: نرخ ۴۲۰۰ تومان، رقمی است که صندوق بین‌المللی پول استخراج کرده و بانک مرکزی هم همزمان به همین نرخ رسیدند. آیا بالاترین مقام مسئول در بانک مرکزی ما آقای سیف است یا رئیس‌صندوق بین‌المللی پول؟ آیا مراجع قضائی باید در این نابسامانی‌ها یقه رئیس‌بانک مرکزی را بگیرند یا یقه رئیس‌صندوق بین‌المللی پول را؟

علیرغم ممنوع کردن عرضه ارز توسط صرافی‌ها و قاچاق نامیدن مبادلات خارج از بانک مرکزی، اما گفته می‌شود برخی از صرافی‌های دولتی همچنان ارز می‌فروشند، آیا این رویداد حقیقت دارد؟ آیا بانک مرکزی از این رویداد باخبر است؟ اگر هست، چرا اقدام نمی‌‌کند. اگر نیست، چرا باید بی‌خبر باشد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آ زاد

      از اصول نادرست شما؟!....

    • بدون نام

      تو فضول باشی مربوطه نیست

    • بدون نام

      هیچ توجیهی ندارد این وضع مگر دست دولت خودش هم دراین ماجراست شما دولتیها اگر بگویید خبرنداریم که به درد مملکت داری نمیخورین

    • بدون نام

      از دولتی سر شما به وجود اومد

    • بدون نام

      روزنامه رسالت خدا پدرومادرت رو بیامرز ه دلار 12000تومانی ازکجا آمد دزدها وقلدرها ومال مردم خوارها بوجود آوردند دولت محترم وسرکار آقای همتی بر همان اساس تخفیف دادند واعلام کردند، دلار8500، وگرنه قبل بحران اخیر این خبر ها نبود معلوم است که خیلی همراه مردم وبه فکر مردمند. حداقل اگر سود بانکی رو زیاد می‌کردند شاید برای مردم در این گرانی وحشتناک امیدوار کننده بود درغیر این صورت مردم از نداری باید فکر دیگری بکنن¡!!

    • بدون نام

      از جایی که احمدی نژاد و دوستان آن بستر گرانی دلار را در زمان خودشان فراهم کردند.

    • امیر

      از بانک انصار. پتروشیمی جم. موسسات اعتباری. بانک قوانین

    • بدون نام

      آقایان اصولگرا تا زمانیکه دلار به سمت بالا حرکت می کند ساکتند حالا که به سمت پایین حرکت کرد ناراحتند . این بالا رفتن دلار مشکوک و صرفا برای تخریب دولت هست ..

    • بابا

      دلار 12 تومنی از حرصو طمع این ملت و مسئولینش امد.کسی وقت و حوصله برای بالا بردن قیمت دلار ندارد.همهاش از سو مدیریت های شما مدیران در گذشته و فرهنگ طمع کاری این مردم است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج