جاباما
۷۵۵۳۱۶
۵ نظر
۵۳۰۲
۵ نظر
۵۳۰۲
پ

علت درد پستان‌ها در زنان؛ از کیست تا حساسیت به قهوه

دردناک شدن سینه‌ها می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد، اما یکی از نگرانی‌هایی که معمولا در این شرایط سراغ خانم‌ها می‌آید سرطان سینه است که اکثرا هم بی‌مورد است. بیشتر سرطان‌های سینه موجب درد نمی‌شوند. داشتن دردی در سینه عموما علامت سرطان سینه نیست. پس سینه‌ها چرا دردناک می‌شوند؟

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: دردناک شدن سینه‌ها می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد اما یکی از نگرانی‌هایی که معمولا در این شرایط سراغ خانم‌ها می‌آید سرطان سینه است که اکثرا هم بی‌مورد است. بیشتر سرطان‌های سینه موجب درد نمی‌شوند. داشتن دردی در سینه عموما علامت سرطان سینه نیست. پس سینه‌ها چرا دردناک می‌شوند؟

علت درد پستان‌ها در زنان؛ از کیست تا حساسیت به قهوه

۱. در سیکل قاعدگی‌تان هستید

شایع‌ترین علت دردناک شدن سینه‌ها، تغییرات هورمونی است که در سیکل قاعدگی روی می‌دهد، مخصوصا با افت استروژن بعد از تخمک گذاری. طی تخمک گذاری سطح هورمون بالا می‌رود (استروژنِ، پروژسترون و تستوسترون)، بنابراین وقتی سطح این هورمون‌ها افت می‌کند، PMS یا سندرم پیش از قاعدگی شروع می‌شود که می‌تواند همراه با درد در سینه‌ها باشد.

این درد که به آن درد سیکلیک نیز می‌گویند (چون مرتبط یا سیکل قاعدگی است)، همراه با تورم و حساس شدن سینه‌ها در روزهای قبل از شروع پریود و اولین روز شروع خونریزی است.

خوشبختانه این درد با پایان پریود تمام می‌شود. مکمل عصاره‌ی پامچال می‌تواند از درد و احساس ناراجتی‌تان کم کند.

۲. تمرین‌تان را شدید کرده‌اید یا چیزی را کشیده‌اید

ممکن است در حرکت شنا، فشار زیاد به خود وارد کرده باشید و روز بعد دچار سینه درد شوید. این نوع درد در واقع سینه درد نیست، بلکه دردی است که در ناحیه‌ی عضلات پکتورال (عضله‌ی بزرگ سینه) که دقیقا زیر سینه‌هاست ایجاد شده. این درد هم موقتی است و با مسکن آرام می‌شود. می‌توانید از گرما یا سرما برای عضلات دردناک‌تان استفاده کنید.

۳. سایز سوتین‌تان مناسب نیست

آخرین باری که سایز مناسب برای سوتین خود انتخاب کردید کی بود؟ اگر سینه‌های‌تان دردناک شده و سالهاست سایز سینه بندتان را تغییر نداده‌اید، پس ممکن است علت درد سینه‌های‌تان متناسب نبودن سایز سوتین‌تان باشد. در مورد نیم تنه‌های ورزشی هم همینطور، مخصوصا اگر طرفین سینه‌های‌تان پهن‌تر باشد. اگر سینه‌ها حین ورزش و تمرین شدید به خوبی حمایت نشوند، حرکات اضافی آنها می‌تواند باعث شود بافت سینه‌ و رباط‌های آن کشیده شوند و درد زیادی ایجاد کنند.

۴. لومپ یا کیست دارید

گاهی فیبروکیستیک پستان می‌تواند باعث شود در بافت سینه، برآمدگی‌هایی وجود داشته باشد اما این کاملا طبیعی بوده و موردی برای نگرانی وجود ندارد. این لومپ‌هایی که حس‌شان می‌کنید در واقع کیست‌های خوش خیم هستند یا کیسه‌های پر از مایع در سینه که ریسک سرطان سینه را افزایش نمی‌دهند. اما در شروع پریود به دلیل تغییرات هورمونی می‌‌توانند بزرگ‌تر یا دردناک‌تر شوند.

۵. سینه‌های‌تان به قهوه حساس است (بله، واقعا!)

اگر بافت فیبروکیستیک در سینه داشته باشید ممکن است به محرک‌هایی چون قهوه حساس‌تر باشید. سینه‌ها مجراهای کوچکی دارند و گاهی این مجراها ممکن است تحت تاثیر محرک‌خایی چون کافئین و شکلات متورم شوند. این تورم موجب درد خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • mina

      عالي بود ممنون

    • بدون نام

      هرچی مریضی و بدبختیه واسه زناست

    • بدون نام

      ممنون مفید بود منم این مشکل دارم نگرانش بودم

    • آتش خاموش

      وای خدا جون

    • ماریه

      عالی بود و
      خیلی خوشحال شدم فهمیدم دردم واسه بارداریه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج