۷۵۵۵۶۸
۲۶ نظر
۵۰۰۷
۲۶ نظر
۵۰۰۷
پ

فیاض زاهد: اعتراضات مردمی بیشتر می‌شود

فیاض زاهد کارشناس و فعال سیاسی با اشاره به تجمعات اخیر مردمی می‌گوید: با توجه به وضعیت موجود اعتقادم بر این است که بحران و اعتراضات مردمی گسترده‌تر خواهد شد.

رویداد ۲۴: فیاض زاهد کارشناس و فعال سیاسی با اشاره به تجمعات اخیر مردمی می‌گوید: با توجه به وضعیت موجود اعتقادم بر این است که بحران و اعتراضات مردمی گسترده‌تر خواهد شد.

من در گذشته نیز پیش‌بینی کرده بودم که با موج گسترده و عظیمی از اعتراضات خیابانی مواجه خواهیم شد که در دی‌ماه گذشته بخشی از آن را دیدیم و در ماه‌های آینده نیز این اعتراضات بیشتر خواهد شد و اگر به صورت جدی به این موضوع پرداخته نشود، می‌تواند برای کشور به یک بحران ملی و امنیتی تبدیل شود که ریشه‌های آن به نارضایتی‌های عمومی، فشارهای داخلی و باور اینکه سیستم داخلی دچار فساد گسترده است برمی‌گردد.

زاهد ادامه داد: خروج آمریکا از برجام در شرایطی که کشور دچار آن شده است بی تاثیر نیست اما علت اصلی به این برمی‌گردد که کشور نیازمند اصلاحات جدی است.

به نظر می‌رسد مدلی که جمهوری اسلامی تا کنون خود را با آن اداره می‌کرد دارای ایراداتی در حوزه داخلی و خارجی است و بحران‌هایی که با آن مواجه هستیم تماما ریشه سیاسی دارند و تغییر صوری مدیران و مسئولان نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند بلکه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند. ما در سیاست داخلی قطعا نیازمند بازنگری در سیاست‌هایی هستیم که نظام در سال‌های گذشته در پیش‌رو گرفته است.

این فعال سیاسی با اشاره به عدم پخش اعتراضات مردمی و پوشش آن از سوی صدا وسیما، گفت: در همه کجای دنیا بر اساس یک سنت دیرینه سیاسی تظاهرات خیابانی یک عاملی است برای نشان دادن اعتراضات مردم و به معنای براندازی نظام نیست، اما متاسفانه عادت داریم یک پدیده عادی که در همه کجای دنیا وجود دارد را به یک مسئله امنیتی تبدیل کنیم.

او ادامه داد: صداوسیما باید تریبون را در اختیار منتقدان قرار دهد، برنامه‌های سیاسی قوی را برگزار کند تا مردم بتوانند به آن جذب شوند. رسانه‌های خارج از کشور برنامه‌های متنوع سیاسی را تولید می‌کنند و هزاران نفر در سراسر دنیا هم آن‌ها را می‌بینند؛ نمی‌دانم در فکر آقای علی عسگری و دوستان ایشان چه می‌گذرد!

مردم نامحرم نیستند و قطعا از اتفاقات باخبر هستند و اینگونه نیست که اگر چند کلمه از اعتراضات را بشنوند یا ببینند دین و ایمانشان را از دست بدهند.

زاهد ادامه داد: اکنون مردم از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی بهترین و بدترین برنامه‌های دنیا را مشاهده می‌کنند و صداوسیما می‌تواند با هوشمندی لازم بستری را فراهم کند که انتقادات نیز مطرح شود تا هیجان‌های مردم کمی از این طریق تخلیه شود.

اگر خبرهای به روز و مناسب را پخش کنیم طبیعتا ذهنیت جامعه نیز نسبت به اخبار پوپولیستی و نامناسب یک برخورد منطقی از خود نشان می‌دهد. این مسائل را حتی دانشجویان ترم دو ارتباطات هم متوجه می‌شوند اما نمی‌دانم این نوابغ را صدا وسیما از کجا پیدا می‌کند.

زاهد، با بیان اینکه رییس‌جمهور باید با صراحت به مردم بگوید که کشور در چه شرایطی قرار دارد، خاطرنشان کرد: مسئولان فکر می‌کنند ه اگر مسائل را کاملا بازگو کنند، فشار دشمن بر کشور بیشتر می‌شود.

ما یا باید با مردم با صداقت صحبت کنیم و بگوییم که اگر بخواهیم این شرایط را ادامه دهیم ارز گران‌تر می‌شود، احتکار کالا راحت‌تر خواهد شد و ... اما اگر مردم از این شرایط رضایت نداشتند، مسئولان باید از طریق کانال‌های مناسب نسبت به سیاست‌های موجود بررسی‌های لازم را انجام دهند.

مردم در چند انتخابات گذشته به صراحت اعلام کرده‌اند علاقه دارند کشور به چه شکلی اداره شود، حضورمان در منطقه به چه صورتی باشد، سیاست‌های خارجی‌مان کدام مسیر را ادامه دهد، ارتباطامان با آمریکا چگونه باشد و... معنی این مباحث این نیست که ما تسلیم شویم، اصلا اینگونه نیست. ما با توجه به شرایط موجود و رعایت چارجوب‌ها باید مذاکراتمان با آمریکا را آغاز کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امیدوارم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زاهد جان هر بار یه را میگذارند رئیس صدا سیما و یه مشت سریال بی محتوا مثل پدر و یا جبهه و جنگ نشون بدن روحانی هم مثل همیشه میاد دروغ میگه به مردم اینها شدن تعیین کننده سیاست کشور

    • رفیعی نسب

      خوب دیگه بله که بیشتر میشه من نوعی اعتراض دارم که چرا هرروز به هربهانه ای حرف گرانی میزنید اگر قرار مذاکره بشه بکنید فقط ما را گیر نیارن توحریم قرار مون ندن من دیگه نمیدونم

    • محمدرضا بختیار

      پس خیلی ها همچو کیهان برجام را ناکارآمد جلوه دادند و حتی چند نفری در مسیر اتهام جاسوسی در برجام زندانی شدند و برجام را بیست وچهار ساعته از طریق میز و تریبون ملی با برنامه هایی چون ثریا به ملعبه و سخره گرفتند حال که پیامدهای برون رفت آمریکا از برجام نمایان شده است آنهم نه به صورت واقعی صورت واقعی آن از ماه آینده است لطفا پاسخگوی ملت باشند لطفا پاسخگوی تحریف خود از بی ارزشی اقدام مشترک در برجام باشند!!!!

    • حسین

      رهبری انتقاد را عامل پویایی می‌نامد درست است که صدا وسیما زیر نظر شخص رهبر است ولی وقتی رهبر انتقاد را لازمه پویایی وابزار دموکراسی می داند مدیریت صدا و سیما نباید مانع شود الان دیگر سه قوا هم نظارتی ندارند که آنها را مانع بدانیم

    • بدون نام

      کار رو از همین سانسور نکردن شروع کن من ب وضع کشور ناراضی ام و دوست ندارم عده ای اقلیت بیفکر شستشو مغزی شده خودشونو ملت ایران بنامند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چشم.بزک نمیربهارمیاد.بچاپ بچاب از عادت مسئولان است معتادشدن به خدا.خدا نگذره که به مال بچه های یتیم رحم نمیکنن.یک یتیم

    • آقای ایکس

      حرف حق

    • صادقی

      چند نکته از سر دلسوزی:
      ۱. با مردم شفاف باشید
      ۲.مردم را محرم بدانید
      ۳.به خواست مردم توجه کنید
      ۴.مشکلات و کمبودها را با مردم در میان بگذارید
      ۵.مردم فقر را تحمل میکنند اما بی عدالتی را نه
      ۶. مردم کشور و دینشان را دوست دارند
      در غیر اینصورت شاخه ای را اره میکنید که خود روی ان نشسته اید .
      تا زود دیر نشود!!!!

    • بدون نام

      دمت گرم. دو کلمه حرف حساب از یکی شنیدیم. الان مردم خس و خاشاک و اغتشاشگر و برانداز و معاند و اخلالگر شدن، دزدهای واقعی و زالوها و اختلاسگرها شدن ابروی نظام که حتی اسمی هم ازشون برده نمیشه

    • مجید

      اگه یه نفر در یک گوشه آمریکا اسلحه بکشه و کسی رو بکشه، اخبار ساعت 14 که مهمترین بخش خبری سیما هست اون رو با آب و تاب پخش میکنه، اونوقت در سراسر کشور تظاهرات میشه و اعتراض، ولی امان از یک خبر.
      مردم رو چی فرض کردید؟

    • بدون نام

      کجا شو دیدی,نارضایتی ها روز به روز بیشتر میشود

    • بدون نام

      جناب فیاض اعتقادشان ادامه اعتراضات نیست ، ولی قطعا آرزویشان همین است .

    • بدون نام

      ... خیرسرشون، همان بهترکه صداوسیماچیزی نگوید،غیرازاینه که چندتادروغ سرهم میکنه، درسیاست خارجی هم بایدازخرشیطون پیاده شن، رسیدن به مرزاسرائیل احمقانه است، باتوجه به سیستمهایی پیشرفته ای که آمریکا و اسرائیل دارند

    • حامد

      اینم یه مارگون دیگه . به کوری چشمت ،ترامپ و اذنابش روسیاه میشن . فقط اگه امثال شماها و مسئولین نفوذی اجازه بدید .
      شما فقط موقعی راضی میشید که سرباز آمریکائی تو اتاق خوابتون باشه .تازه اونموقع هم با سرافرازی اسمش رو دیپلماسی تمدن جدید میذارید نه تسلیم شدن . ادمین غرض ورز بچاپش .

    • رضا

      مقدار زیادی حرف حساب !

    • بسیجی

      احسنتذ

    • بی نام

      به زودی به دست مردم محاکمه میشوید دولتیهای مفت خور

    • بدون نام

      حاجی . تمام حرف این است که عده ای قدرتی را که دارند از طرف خدا میدانند و نمیخواهند قبول کنند که چنین چیزی امکان ندارد و باید به اراده مردم تن بدهند . متاسفانه عدم رعایت مسیر عقلانی بسیار هزینه برای همه ایجاد میکند . خدا کند که قدرت دوستان دل از این کالای بیفایده بکنند و بگذارند مردم به زندگی عادی خود برگردند.

    • مهدی

      فقط برین گمشین از ایران همتون

    • علی

      سایت رویداد 24 انگار صدای آمریکا و بی بی سیه مثل اونا مطلب میذاره

    • bsaa

      وقتی مسولین در خواب هستن چاره ای نمانده

    • بدون نام

      آقای فیاض زاهد تو خیلی ادم نفهمی هستیکسی مخالف اعتراضات اقتصادی نیست ولی نه اتش زدن مغازه های مردم و یا کوشتن جوان عزیز مردم این اعتراض نیست اغتشاش هست و باید به شدت برخورد شود

    • بدون نام

      انهایی که مخالف بر جام بودن حالا بیان جواب بدهند که میگفتند برجام هبچ سودی ندارد هنوز تحریم شروع نشد چه وضعیتی پیدا کردیم کجاهستند ان مخالفان ان دلواپسان بیان جواب مردم بدهند تو سوراخ موش دربیاند.

    • بدون نام

      شما شب اخبار بیست و سی رو ببینید کلا داره با روح و روان مردم بازی می کنه انگار مخصوصا میخواد مردم رو روانی کنه. فقط دروغ. متأسفم که اول برنامه خبری هم میگه با سلام درود بر محمد و آل محمد بعدش دروغ پشت دروغ.

    • بدون نام

      این مرتیکه کلا زیگزاگ میره!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج