۷۵۵۶۴۰
۲ نظر
۲۳۹۰۱
۲ نظر
۲۳۹۰۱
پ

مرور دروازه‌ بانان تاریخ استقلال در لیگ برتر

وحید طالب‌لو یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ باشگاه استقلال است. در طول تاریخ ، دروازه‌بانان برجسته‌ای در این تیم حضور داشته‌اند.

وب سایت نود: استقلال به رکورد بی‌نظیر ۲۰۰ کلین‌شیت در تاریخ لیگ برتر رسیده است. در دست یافتن به این رکورد دروازه‌بانها نقش ویژه‌ای داشتند. در طول تاریخ لیگ برتر، ۱۰ دروازه‌بان عهده‌دار مسئولیت حراست از دروازه آبی‌ها بودند. اما دو گلر، پررنگ‌ترین نقش را در این تیم ایفا کردند مهدی رحمتی و وحید طالب لو به تنهایی در دوسوم بازیهای این تیم حضور داشتند و در طول دوران بازیگری رقابت تنگاتنگی برای تصاحب پیراهن شماره یک استقلال داشتند.

در دوره‌های ابتدایی لیگ، پرویز برومند و هادی طباطبایی دروازه بانهای اصلی استقلال بودند اما در لیگ سوم وحید طالب لو به عنوان پدیده دروازه بانی معرفی شد. این دروازه‌بان از لیگ پنجم، مهدی رحمتی را به عنوان یک رقیب در کنار خود در استقلال دید.اما اشتباه بد رحمتی در دربی لیگ ششم، موجب نیمکت نشینی و در پایان فصل جدایی رحمتی از استقلال شد تا دوباره طالب لو در استقلال بی‌رقیب شود.

حکمرانی طالب لو در استقلال تا لیگ نهم ادامه داشت ولی در لیگ دهم، لغزشهای طالب لو باعث شد تا در برخی از بازیها جای خود را به محمد محمدی دهد و در پایان فصل نیز جایش را به رقیبش مهدی رحمتی داد.

مهدی رحمتی از لیگ یازدهم به استقلال بازگشت و دوران درخشانی را در این تیم گذراند ولی در لیگ چهاردهم به خاطر اختلاف با کادرفنی این تیم را ترک کرد و زمینه‌ساز حضور مجدد طالب‌لو شد. اما طالب‌لو نتوانست جایگاه ثابت گذشته را کسب کند و ذخیره محسن فروزان شد در پایان لیگ چهاردهم با جدایی قلعه‌نویی، دوباره استقلال شاهد حضور همزمان طالب لو و رحمتی بود ولی مهدی رحمتی گزینه اول مظلومی برای حفاظت از دروازه استقلال بود.

با آغاز لیگ شانزدهم هرچند که طالب‌لو دیگر در استقلال جایی نداشت ولی مهدی رحمتی بی‌رقیب نبود و سید حسین حسینی در دیدارهایی که فرصت بازی پیدا کرد چهره خوبی از خود به جای گذاشت تا اینکه در لیگ هفدهم حسینی جوان سهم بیشتری از بازیهای استقلال داشت و توانست رکورد طولانی‌ترین زمان بسته نگه داشتن دروازه را به نام خود ثبت کند.

به جز دروازه بانهایی که اشاره شد، جورج تاپالویچ، اشکان نامداری و مسعود قاسمی دیگر دروازه‌بانهای تاریخ استقلال در لیگ برترند

مرور دروازه‌ بانان تاریخ استقلال در لیگ برتر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسوی

      کاش اشاره ی به گل بنسون به رحمتی می کردی

    • بدون نام

      استقلال آشیانه عقاب هاست از قدیم همین بوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج