۷۵۵۸۵۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
۱۰ نظر
۵۰۰۵
پ

روحانی همان همیشگی، اما با یک دلیل مشخص

سکوت روحانی در این سال‌ها پذیرفته نبود. او خیلی پیش از این‌ها می‌توانست لب به گلایه بگشاید. به نظر می‌رسد رییس جمهور روحانی ناگفته‌های خود را برای روزی گذاشته است که قرار است به پارلمان برود و رودروی نمایندگان به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. او در گفت‌وگوی دیشب هم به این نکته اشاره کرد که در مجلس راحت‌تر از گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت خواهد کرد و می‌تواند برخی حرف‌ها را بزند.

مصطفی داننده در عصر ایران نوشت: با مشخص شدن نام مرتضی حیدری به عنوان مجری گفت‌وگوی تلویزیونی حسن روحانی، مشخص شد قرار نیست دیشب، برای رییس جمهور شب توفانی باشد.

حسن روحانی در جریان گفتگو در مورد مشکلات کشور در ماه‌های اخیر به ویژه در مورد بازار ارز، همان همیشگی بود و همچنان معتقد به نگفتن برخی مسائل.

آرام بودن دیشب حسن روحانی، اما یک دلیل مشخص داشت و به نظر می‌رسد این آرامش از سوی رییس جمهور قابل پذیرش و منطقی بود.

قبل از آغاز گفت‌وگوی روحانی، ترامپ مرحله اول تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد. شب قبل هم دولت بسته جدید اقتصادی خود را ارائه داد.

آرامش حسن روحانی به خاطر این بسته و آن امضا بود. واکنش بازار به بسته اقتصادی دولت مثبت بود و به نظر می‌رسد در آینده نیز این واکنش مثبت باشد. روحانی دوست ندارد با توجه به آرامش نسبی ایجاد شده در بازار و درست بعد از امضای ترامپ، وارد درگیری داخلی نشود.

همه می‌دانند در مسیر دولت فعلی کارشکنی‌های بسیاری صورت گرفته است، اما واقعا امشب زمان مناسبی برای بیان خیلی از حرف‌ها نبود.

حال امروز ایران به مثابه زلزله زدگانی است که بعد از یک زمین لرزه و چندین پس لرزه، به یک آرامش نسبی رسیده اند و شبی را آرام به صبح رسانده‌اند.

شاید حرف‌های تند رییس جمهور در مورد برخی مسائل می‌توانست این آرامش را برهم بزند و با واکنش منفی بازار و جریان‌های سیاسی روبرو شود.

سکوت روحانی در این سال‌ها پذیرفته نبود. او خیلی پیش از این‌ها می‌توانست لب به گلایه بگشاید و از برخی نامهربانی‌ها حرف بزند. امشب، اما او بهترین تصمیم را گرفت سکوت دیشب او پذیرفتنی بود.

روحانی به خوبی شرایط کشور را برای مردم تشریح کرد و از مشکلات اقتصادی با آن‌ها سخن گفت.

به نظر می‌رسد رییس جمهور روحانی ناگفته‌های خود را برای روزی گذاشته است که قرار است به پارلمان برود و رودروی نمایندگان به سوالات آن‌ها پاسخ دهد. او در گفت‌وگوی دیشب هم به این نکته اشاره کرد که در مجلس راحت‌تر از گفت‌وگوی تلویزیونی صحبت خواهد کرد و می‌تواند برخی حرف‌ها را بزند.

ازلحن نامه رییس جمهور به علی لاریجانی هم می‌شد پی به این معنا برد. در این نامه آمده است: «این امر می‌تواند فرصت خوبی باشد تا برخی از حقایق را برای مردم عزیز کشورم بازگو نمایم که آن‌ها صاحب واقعی کشورند و مشروعیت من و شما نیز از آراء آن‌ها است»

دیشب روحانی نشان داد می‌خواد کشتی توفان زده کمی از مرکز طوفان خارج شود و آرامش را درک کند بعد در زمان مناسب حرف‌هایی را بزند که بسیاری از مردم سال‌ها منتظر شنیدن آن هستند.

به خاطر دیشب نمی‌شود ازروحانی گلایه کرد که چرا آنقدر آرام سخن گفت. استراتژی او درست و به جا بود. مردم احتیاج به آرامش دارند آنهم درست زمانی که بازار به آرامش نسبی رسیده است.

باید تا روز رفتن روحانی به مجلس صبر کرد و دید آیا در آن روز روحانی لباس رزم به تن خواهد کرد یا خیر؟ روزی که شاید آخرین فرصت روحانی برای حفظ سبد رای خود است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      روحانی ترسو

    • امین نیکخواه

      یخورده امیدوار کننده بود، ولی مجری میتونست سوالای بهتری بپرسه، امیدوارم که مردم و دولت دست به دست هم مشکلات رو حل کنند و به خودکفا بودن برسیم، اگه بخوایم میشه

    • ع

      اقای داننده دیگه مارا در کشتی غرق کرده چه معنی داره اخه بس چرا گفتن اروپا میخواد مسدود کنه بعدا خودشم هیچ وقت به مدان جنگ اقتصادی نمیره نمیدونه چه خبره بخدا اگرارزانی بیاد خوبه که

    • ۱۲۳

      سلام چرا همش میگین یه عده نمیذارن و یه تابوی فرضی برا کم کاری خودشون درست میکنن بابا ۵ساله ضمام کشور تو دستته چه میخای ؟ مگه وزرا مال خودت نیستن ؟ اگه نیستن که ضعف خودته اگه هم هستن که پاسخگویی لازمه و کار وکار وکار
      اتفاقا هنوز بعد ۵سال میگه ما باید ..... این باید و که من و تو نباید انجام بدیم رییس جمهور این باید ها را باید انجام بده
      تنها چیزی که تو صحبت های دیشب مشهود بود هنوز در قامت یک کاندیداتور انتخاباتی حرف میزد نه یک فرد مسول
      بس کنین دیگه گفتار درمانی و تریبون درمانی جواب نمیده
      بیاین ببینین مردم چه زجری میکشن

    • بدون نام

      کارشکنی؟!!!!!
      .... یه بار استیضاح شدن یا سوال ازشون پرسیده شد یا وزراشون استیضاح شدن یا برا انتخاب وزرا بشون یخت گرفته شد یا نماینده ها تو برجام حرف وحدیث اوردن ودیر امضا کردن یا با عمل یکطرفه به برجام مخالفت شد یا کله گنده های اقتصادی مملکت مثل دور وبریای هلشمی با شل وسفت کردن پیچ بازار بش فشار اوردن

    • بدون نام

      خونمو خراب کردی خونت خراب شاهپور دل ای دل دل ای دل وآی بخدا میترسم - میترسم - میترسم !!!

    • بدون نام

      ...کلک.

    • گرگانی

      خدا وکیلی نقش این اقا الان چیه تو مملکت . بابا مترسک تو مزرعه حداقلش یه کاری برای صاحب مزرعه میکنه . تو بحران همین گرونی ها اومدن لبنیات رو بالای سی درصد گرون کردن یعنی نمی تونست بگه قیمتش برگرده به قبل مردم هم دلشون خوش باشه حداقل یکاری انجام داده . دم خودت گرم مترسک

    • فرزاد

      اقای روحانی میتواند این کار را بکند و مردم بیکار وگرسنه را نجاددهد
      اقای روحانی در این کار میتواند سر گروه این کار باشد .
      1:میتواند ان جنس هایی که از خارج صادر به ایران میشد خودش تولید یا درست کند
      2:اقای روحانی یک دستور عملی بده که خود مردم کار هارا انجام دهد
      3:از مردم بیکار کمک بگیرن
      یه چیز جالب امروز فکر منو مشغول کرده رفیقم برای گرفتن گواهی نامه که تقریبا دوماه پیش قبول شده بود هنوز به دستش نرسیده بود زنگ زد به اموزشگاه جواب ایشان به شکل زیر بود
      گفتن بخاطر تحریم پوک برای چاب گواهی نامه نداریم واقعا که این را هم از از کشورای دیگه میگیریم بد جواب شان این است ما شغل کاهش،میدهیم کو الان شما دارین شغل زدایی میکنین ...........
      ایا ما یک پوکه گواهی نامه راهم نمیتوان تولید کرد

      ممنون که خوندین

    • شراره

      می خواستم بگم دارن روسیه می خواد همان بلائی که سر مصدق آورد سر روحانی بیاورد مردم به هوش باشید روحانی مصدق دوم است فریب شایعات را نخورید اگر مسلمان و ایرانی هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج