۷۵۶۰۰۳
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

توکلی: نامه روحانی به لاریجانی تهدید مجلس بود

رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: من هم مثل آقای روحانی معتقدم که سوال از رئیس‌جمهور در وقت مناسبی مطرح نشده، اما وقتی آقای روحانی این کار را نادرست می‌دانند نباید خودشان با تهدید مجلس، کار نامناسبی انجام دهند.

اعتمادآنلاین نوشت: «در هفته گذشته طرح سوال از رئیس‌جمهور توسط هیات‌رئیسه مجلس اعلام وصول شد و در دستور کار مجلس قرار گرفت.

بعد از این اتفاق حسن روحانی نامه‌ای به علی لاریجانی نوشت و ضمن این که این سوال را در چارچوب قانون اساسی ندانست، گفت که وقت مناسبی برای طرح سوال توسط مجلس نبوده است، اما در ادامه گفت: به خاطر این که بین قوا اختلافی پیش نیاید، برای گفتن برخی حقایق در مجلس حاضر می‌شود.

توکلی: نامه روحانی به لاریجانی تهدید مجلس بود

او در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم هر چند اعلام کرد که بیش از آن که خودش را دولتی بداند، مجلسی می‌داند و گله هم نمی‌کند، اما تاکید کرد که وقتی دو فرد نتوانستند با هم مشکل‌شان را حل کنند، به سراغ قانون می‌روند. او گفت که «مجلس می‌گوید طبق قانون می‌خواهم عمل کنم، خب من هم مطابق قانون عمل می‌کنم و تذکر قانون اساسی می‌دهم.».

اما بعد از نامه حسن روحانی به علی لاریجانی خیلی‌ها این لحن رئیس‌جمهور را تهدید دانستند و از او به خاطر این لحن انتقاد کردند. احمد توکلی، رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت هم معتقد است منظور روحانی از مطرح کردن حقایق هر چه باشد، به نظر او تهدید قوه مقننه که نماینده ملت است، به حساب می‌آید.

توکلی در گفتگو با «اعتمادآنلاین» با بیان این که حرف آقای روحانی، حرف زیبنده‌ای نبود و این رفتار در شان رئیس‌جمهور نیست، گفت: برای گفتن حقایق، قانون اساسی چند راه حل گذاشته است و اگر تاکنون وقت گفتن حقیقت بوده و ایشان نگفته‌اند و کتمان کرده اند، خب این کار بدی است، زیرا مردم را نامحرم دانسته‌اند.

اگر وقت گفتن حقایق نیست و ایشان به خاطر مطرح شدن سوال از ایشان می‌خواهند بگویند، باز هم بد است. این یک رفتار غیر عقلانی است که چیزی را که وقت گفتن آن نیست، می‌خواهند مطرح کنند. این هم در شان آقای روحانی نیست.

توکلی عنوان کرد: آقای روحانی برای صحبت کردن ابزار‌های خوبی دارند. طبق نص قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور هر وقت بخواهند می‌توانند در مجلس سخنرانی کنند؛ بنابراین برای گفتن حقایق نیاز نیست که وقتی نمایندگان از آقای روحانی سوال دارند، ایشان به گفتن حقایق بپردازند.

من هم مثل آقای روحانی معتقدم که سوال از رئیس‌جمهور در وقت مناسبی مطرح نشده، اما وقتی آقای روحانی این کار را نادرست می‌دانند، نباید خودشان با تهدید مجلس، کار نامناسبی انجام دهند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: این موضوع که آقای روحانی خیلی راحت و آسوده سوال نمایندگان را امری طبیعی بدانند و از طرفی تلاش برای این که سوالی که توسط هیات‌رئیسه مجلس تایید شده، ملغی شود، کار نامناسبی است. نماینده مجلس حق دارد از خدمتگزار ملت در قوه مجریه سوال کند؛ قانون اساسی این حق را داده و حق بسیار خوبی هم است، زیرا قوه مجریه طبق منطق باید ناظر داشته باشد.

رئیس هیات‌مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت در پایان گفت: قانون اساسی مترقی ما، مانند قوانین اساسی خیلی از کشور‌های آزاد دنیا، حق سوال و استیضاح برای نماینده‌ها قائل شده است و این چیز عجیب و غریبی نیست. ممکن است در یک دوره حتی چند بار نمایندگان بخواهند از رئیس‌جمهور سوال کنند.

نباید آن را تابو کنیم تا بعد از آن بترسیم. در ادبیات ما هم لفظ مسئول زیباست، زیرا به کسی اطلاق می‌شود که مورد سوال قرار می‌گیرد و او باید پاسخ دهد. این در ذات تفکرات دینی هم وجود دارد که به صاحبان قدرت می‌گویند مسئول.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • میلاد

      روحانی در مجلس باید استیضاح شده و برکنار شود تا مملکت رو به آبادی برود.

    • بدون نام

      دیده بان حقوقی؟
      نفاق افکنی به چه منظور؟
      فقط شمادرک تهدیددارید؟!!!!

    • محمدرضا بختیار

      جناب دکتر توکلی عزیز چرا از این منظر نگرش دارید چرا نمایندگان طرح سوال دادند؟!مگر نماینده مجلس نباید از بطن اوضاع سیاسی و اقتصادی و مباحث کلی جامعه آگاه باشد پس به چه علت برخی نمایندگان با شعارهای پوپولیستی افکار و اذهان عمومی را به سمت و سوی دولت و هیئت دولت نشانه گرفتند از دید جنابعالی رئیس جمهور باید منطق و نگرش عمیق در مسائل داشته باشد ولی حرافی و سخن پراکنی نماینده مجلس به جاست!!!!

    • بدون نام

      واگه قراره بدنه دولت کوچیک بشه باس دست اینا از صفحه کلید موبایل وفضای مجازی کوتاه بشه تا هزینه های دولت بیاد پایین

    • بدون نام

      واگذار کردیم به خدا طوفانی؛سیلی بیاد و هرچه خائن ودروغگو واختلاصگر نابودکنه و ملت رااز این شر راحت کنه انشاءالله آمیییین

    • بدون نام

      همیشه و همه وقت اقای توکلی دارید چرن میگی این پست مسخره کی برای تو انتخاب کرد قبلا چطور خبری از این دیدبان شما نبود تو فکر میکنی تو هم چیزی بلدی نه خیلی بیسواد هستی

    • بدون نام

      همیشه و همه وقت اقای توکلی دارید چرن میگی این پست مسخره کی برای تو انتخاب کرد قبلا چطور خبری از این دیدبان شما نبود تو فکر میکنی تو هم چیزی بلدی نه خیلی بیسواد هستی

    • بدون نام

      هیچ کدام اینها قصد خدمت به مردم ندادند فقط نمی گذارند دولت کار کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وقتی جامعه داره به سوی بی نظمی و هرج و مرج پیش میره هیچی درستش نمیکنه مگه کودتا و یا انقلاب
        با استیظاح و برکناری رئیس جمهور مشکلی حل نمیشه
        فساد اداری و فامیلی و جناحی خیلی تو کشور ما گسترده و ریشه دار شده

    • منتظر

      بیایید بپذیریم .هدف دولت روحانی خدمت به مردم نیست.
      و مخالفین روحانی هم مدافع مردم نیستن.
      پس باید مردم مطالبات خودشان را از طریق نمایندگان مجلس
      در خواست کنند

    • بدون نام

      اگر روحانی واقعیتها را بمردم نگوید نه تنها بازنده است که خیانتکار هم خواهد شد . واقعیتها را به مردم بگو روحانی

    • بدون نام

      توکه شورشو در اوردی نه میدونیم با ناصادقی نه بامردم و نه کدوم طرفی؟؟؟؟ هم با علی نماز میخونی هم پلوی معاویه میخوری!!! بابلند گو میگم اقای توکلی خود شما را نمیخوان مردم از کدام تهدید وکدام روحانی حرف میزنید؟؟؟ قفل این بدبخت را دزدید حالا خودتونو حق و مدعی مردم میدونید

    • بدون نام

      مجلسی ها با دولتی ها دو خط موازی هستند
      ودر یک مسیر حرکت می گنند

    • بدون نام

      درود بر دکتر توکلی خیلی چیزا رو تا حالا روکرده

    • بدون نام

      پست دیده بان ؟ پست آویزان برای ترکملی خیلی خوبه

    • رضا

      هر کسی که رای نمیاره می ره واسه خودش یه دکان بازار درست میکنه و شروع به اظهار نظر میکنه خخخ

    • بدون نام

      آقای توکلی تو هم دو به هم زن هستی داداش!!!

    • بدون نام

      آقای توکلی احسنت به شما خداخیرتان بده اگه کشور چند نفری مثل شما وآقای رحیم پور ازغدی میداشت یه نفس راحتی میکشید .. الان دولتی ها ومجلسی ها هردو دستشو تو یه کاسه است درد مردم رانمیدانند امیدوارم روزی بشه اینها وآقازاده هاشون دستشون از این سفره بی صاحب مملکت دور بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج