جاباما
۷۵۶۷۱۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

جایزه افتخاری جشنواره ونیز برای ژانگ ییمو

طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، جایزه افتخاری هفتاد و پنجمین دوره این رویداد به ژانگ ییمو فیلمساز باسابقه چین و برنده دو جایزه شیر طلای ونیز اهدا خواهد شد.

آی ‌سینما: طبق اعلام برگزارکنندگان جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز، جایزه افتخاری هفتاد و پنجمین دوره این رویداد به ژانگ ییمو فیلمساز باسابقه چین و برنده دو جایزه شیر طلای ونیز اهدا خواهد شد. او به خاطر بهترین فیلم‌های کارنامه‌اش شامل «داستان کیو جو» در ۱۹۹۲ و «نه یکی کم‌تر» در ۱۹۹۹ مهم‌ترین جایزه قدیمی‌ترین جشنواره اروپا را از آن خود کرد.

جایزه افتخاری جشنواره ونیز برای ژانگ ییمو

به نوشته هالیوود ریپورتر، جدیدترین ساخته ژانگ ییمو درام تاریخی «یینگ» (سایه) در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز روی پرده خواهد رفت. فیلمساز کهنه‌کار چین در تاریخ ششم سپتامبر طی مراسمی پیش از اکران جهانی فیلم اخیرش در لیدو از سوی برگزارکنندگان جشنواره تقدیر خواهد شد.

کارگردان 68 ساله در اواسط دهه 1990 جایگاه خود را به عنوان کارگردان سینمای هنری تثبیت کرد و در سطح بین‌المللی به شهرتی کم‌سابقه دست یافت. ژانگ بعدها به سمت سینمای ژانر گرایش پیدا کرد. اما فیلم «ذرت سرخ» نخستین ساخته بلند ژانگ در 1987 او را به دنیا معرفی کرد. این اقتباس ادبی در سال 1988 موفق به دریافت جایزه خرس طلای جشنواره برلین شد و به این ترتیب، به عنوان اولین فیلم چینی که مهم‌ترین جایزه یک جشنواره بین‌المللی درجه الف را از آن خود کرده، به دنیا معرفی شد.

آلبرتو باربرا دبیر جشنواره فیلم ونیز در این‌باره گفته: «ژانگ ییمو نه تنها یکی از مهم‌ترین کارگردانان سینمای معاصر است بلکه با تولیدات عجیب و غریبش انقلابی در زبان جهانی سینما پدید آورده است، همزمان که رشد بی‌سابقه سینمای چین را رقم زده است.»

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم ونیز از 29 اوت تا 8 سپتامبر برگزار می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج