۷۵۷۰۱۱
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

صادقی: موانع زیادی برای حذف کنکور وجود دارد

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون کنونی حذف کنکور دارای ایرادات فراوانی است، گفت: اگر قرار باشد این ایده اجرا شود باید قانون مصوب مجلس نهم اصلاح شود.

خبرگزاری ایرنا: محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون کنونی حذف کنکور دارای ایرادات فراوانی است، گفت: اگر قرار باشد این ایده اجرا شود باید قانون مصوب مجلس نهم اصلاح شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، درباره چگونگی حذف کنکور اظهار داشت: طبق قانون مصوب باید به تدریج کنکور حذف و معدل جایگزین آن شود، و در همین راستا برنامه‌ای که سازمان سنجش طراحی کرده سالانه به این سمت می‌رود که به تدریج معدل دوره متوسطه در پذیرش دانشجویان دخالت داده شود.

وی ادامه داد: تا کنون معدل تاثیر مثبتی در کنکور داشته یعنی اگر معدل تاثیر مثبتی در کنکور داشته باشد آن را دخالت می‌دهند، اما به نظر می‌رسد از سال آینده معدل بجای تاثیر مثبت، تاثیر قطعی می‌شود، مسئولان سازمان سنجش آموزش می‌گویند ما چاره‌ای جزء اجرای قانون نداریم تا اینکه تدریجا به سمت حذف کنکور پیش بروند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای سنجش تکمیلی آموزش عالی کشور خاطر نشان کرد: من با ایده موافق هستم که باید به جایی برسیم که دانشگاه‌های ایران این قابلیت را داشته باشند که بتواند مانند بسیاری از دانشگاه‌های دیگر دنیا، دانشجویان را براساس معیار‌های خود انتخاب کنند، اما به نظر می‌رسد این ایده با شرایط کشور ما تطابق کاملی ندارد.

وی افزود: هنوز در سیستم آموزش متوسطه، پتانسیل لازم برای ارزیابی درست و صحیح دانش آموزان برخوردار وجود ندارد و اعتماد کاملی برای برای ارزیابی و نمره گیری در سیستم آموزش و پرورش نیز وجود ندارد، این موارد مانعی برای حذف کنکور است.

صادقی خاطر نشان کرد: هنوز دانش آموزان مناطق محروم، کنکور را شانسی بزرگ برای خود می‌دانند که اگر دوره دانش آموزی به دلایلی موفق نبودند بتوانند در کنکور آن را جبران کنند و همه تلاش خود را انجام دهند.

وی ادامه داد: مجموعه این عوامل باعث می‌شود ما به احتیاط درباره حذف کنکور صحبت کنیم، اما سازمان سنجش می‌گوید که ما وظیفه قانونی برای حذف کنکور داریم و امسال نیز تاثیر مثبت را در کنکور اعمال کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با این همه تقلب و فروش سوالات کنکور و سهمیه ها ، ناامیدی بین جوانان کشور موج میزند ، در کشور پیدا کردن راهی سالم برای شکوفایی جوانان ، سخت و عملا" .... است .

    • بدون نام

      پس حالا حالاها عقب افتاده هستیم

    • فری

      حذف کنکور یعنی فاتحه علم در کشور هر چند که فعلا هم تعریفی زیادی نداره ولی زمینه ورود دانشحویان سفارشی را فراهم میکند و سدی در برابر بقیه بچه های با استعداد ایجاد میکند ودانشگاه هارا تبدیل به مرکز جعل مدارک میکند وچنان فساد بالا میاورند که در کوتاه مدت بی اعتبار شده از جرگه علمی برای همیشه خارج میشوند

    • بدون نام

      آقای صادقی تنها نماینده ایست که ازحق مردم بدون ترس ورودرباستی دفاع میکند پولی که بابت نمیندگی میگیرد حلال حلال حلال ونوشجونش.

    • بدون نام

      مهم‌ترینش مافیای کلاسهای کنکور و انتخاب رشته و مدارس غیرانتفاعی و ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج