جاباما
۷۵۸۹۶۶
۶ نظر
۵۰۲۲
۶ نظر
۵۰۲۲
پ

زیباترین رودخانه‌های جهان

این روزها که کشور اسیر گرمای وحشتناک تابستان است و یکی از زیباترین رودخانه‌های ایران یعنی زاینده‌رود دوران خشکی را سپری می‌کند، نوشتن از زیباترین رودخانه‌های دنیا کار آسانی نیست، اما به‌مثابه مَثَل وصف‌العیش نصف‌العیش شاید خواندن مطلبی در این‌باره خالی از لطف نباشد و باشد که به زودی دوران خشکی زاینده‌رود نیز به‌سر برسد.

روزنامه شهروند: این روزها که کشور اسیر گرمای وحشتناک تابستان است و یکی از زیباترین رودخانه‌های ایران یعنی زاینده‌رود دوران خشکی را سپری می‌کند، نوشتن از زیباترین رودخانه‌های دنیا کار آسانی نیست، اما به‌مثابه مَثَل وصف‌العیش نصف‌العیش شاید خواندن مطلبی در این‌باره خالی از لطف نباشد و باشد که به زودی دوران خشکی زاینده‌رود نیز به‌سر برسد.

رودخانه وردن | فرانسه

زیباترین رودخانه‌های جهان

قایق‌سواری در طول رودخانه وردن یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های این منطقه است. بانجی‌جامپینگ و دوچرخه‌سواری کوهستانی از جمله تفریحاتی است که در اختیار گردشگران این منطقه قرار دارد. تنگه رود وردن به‌عنوان جواهر طبیعت فرانسه هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب می‌کند.

رودخانه سوکا | اسلوونی

زیباترین رودخانه‌های جهان

زیباترین رودخانه‌های جهان

این رودخانه به دلیل داشتن آب شفاف فیروزه‌ای مشهور است. تعداد کمی رودخانه در دنیا وجود دارد که در تمام طول خود رنگ‌شان را حفظ می‌کنند. این شگفتی طبیعی، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. ورزش‌های آبی مختلف، به‌خصوص قایق‌سواری و ماهیگیری در این ناحیه از محبوبیت بالایی برخوردار است.

رودخانه کرکا | کرواسی

زیباترین رودخانه‌های جهان

پارک ملی کرکا یکی از مشهورترین جاذبه‌های کشور کرواسی است و آبشارهای رودخانه کرکا از محبوب‌ترین و مشهورترین جاذبه‌های این پارک به‌شمار می‌رود. هیجان‌انگیزترین مورد درباره این مکان برخلاف اغلب پارک‌ها که شناکردن را ممنوع کرده‌اند، این است که در اینجا بازدیدکنندگان به شنا کردن در عمق رودخانه تشویق می‌شوند.

رودخانه Fjaora | ایسلند

زیباترین رودخانه‌های جهان

زیباترین رودخانه ایسلندی‌ها از میان یک دره شگفت‌انگیز می‌گذرد و بازدیدکنندگان می‌توانند به‌راحتی در طول دره و رودخانه به پیاده‌روی بپردازند. مناظر این ناحیه به‌طور مداوم تغییر می‌کند. در طول این رود می‌توان قدم زد، اما برای این کار باید پوتین‌های راحت مخصوص پیاده‌روی به پا داشت چرا که سطح آن ناصاف است.

رودخانه لی | چین

زیباترین رودخانه‌های جهان

مناظر زیبای این رودخانه بسیار مشهور است. رودخانه لی محبوب‌ترین جاذبه منطقه گوانگشی و یکی از برترین جاذبه‌های کشور چین به‌شمار می‌رود. در تورهای مربوط به بازدید از این رودخانه گردشگران می‌توانند به تماشای ماهیگیران محلی که توسط باکلان (نوعی پرنده) مشغول صید ماهی هستند، بپردازند.

رودخانه Reuss | سوییس

زیباترین رودخانه‌های جهان

چهارمین رود طولانی کشور سوییس از میان مناطق دیدنی این کشور می‌گذرد. این رودخانه همچنین از میان شهر زیبا و تاریخی لوسرن عبور می‌کند. اگر روی رودخانه سوار یک قایق شوید، می‌توانید از مکان‌های متنوع و زیبایی همچون روستاهای کوهستانی و شهرهای بزرگ در کوهپایه‌های دست‌‌نخورده نیز عبور کنید.

رودخانه راپا | سوئد

زیباترین رودخانه‌های جهان

زیباترین رودخانه‌های جهان

رودخانه راپا فقط ۷۵ کیلومتر طول دارد، اما با این‌حال در امتداد سرچشمه‌اش تا دریاچه‌ای که به آن سرازیر می‌شود از میان مناطق خارق‌العاده‌ای عبور می‌کند. گذر از دره راپا که توسط کوه‌های مرتفع احاطه شده برای هر گردشگری تجربه‌ای خارق‌العاده به‌شمار می‌رود. به دلیل طبیعت دست‌نخورده این ناحیه، از آن به عنوان آلاسکای اروپا یاد می‌شود.

رودخانه رادونا | اسلوونی

زیباترین رودخانه‌های جهان

زیباترین رودخانه‌های جهان

رودخانه رادونا در تنگه‌ای زیبا نزدیک شهر بلد واقع شده است. دره شگفت‌انگیز بلد دارای مسیر پیاده‌روی جنگلی و پل است که در طول رودخانه کشیده شده و فرصت گشت و گذار در محیط اطراف را فراهم می‌کند. این مسیر در نقطه‌ای خیره‌کننده که منتهی به آبشاری بسیار زیباست، به پایان می‌رسد و امکان تجربه یک پیاده‌روی هیجان‌انگیز در روزهای گرم تابستانی را در اختیار بازدیدکنندگان می‌گذارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آخریه خیلی خوبه

    • پریسا (همون پری)

      هی خدا :/

    • بدون نام

      فوق العاده و زیبا خیلی قشنگ بودن

    • بدون نام

      بهشت همین جاهاست

    • سنا

      سوئیس....

    • نسترن

      عالی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج