۷۵۹۶۴۸
۷۸ نظر
۵۰۰۹
۷۸ نظر
۵۰۰۹
پ

ظریف: ۲۰ درصد از خزر باید در اختیار ایران باشد

وزیرامور خارجه کشورمان گفت: معتقدیم ۲۰ درصد از منابع دریای خزر باید در اختیار ایران باشد و مطرح شدن مباحثی، چون سهم ۱۱ درصدی برگرفته از خط موهومی است که مربوط به وابستگی رژیم سابق بوده و جمهوری اسلامی آن را هیچگاه نپذیرفته است.

خبرگزاری ایرنا: وزیرامور خارجه کشورمان گفت: معتقدیم ۲۰ درصد از منابع دریای خزر باید در اختیار ایران باشد و مطرح شدن مباحثی، چون سهم ۱۱ درصدی برگرفته از خط موهومی است که مربوط به وابستگی رژیم سابق بوده و جمهوری اسلامی آن را هیچگاه نپذیرفته است.

محمد جواد ظریف در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: سهم ۵۰ درصدی ایران از خزر اشتباه است. تصور کنید ایران در دریای خزر ۵۰ درصد سهم داشته باشد در این صورت ترکمنستان و آذربایجان سهمی ندارند.

وی اظهار کرد: سهم ۵۰ درصد وجود نداشته است. متاسفانه در زمان رژیم گذشته به دلیل وابستگی، دولت شوروی حتی یک لحظه اجازه نداد که از خط موسوم آستا یک قدم بالاتر بروند و یک قطره از نفت به ایران نرسید.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: آنچه بعد از جمهوری اسلامی انجام شد این بود که اجازه ندادیم از سهم ایران کاسته شود.

خط موهوم ۱۱ درصدی امروز اعتباری ندارد؛ البته برخی تلاش کردند این رویه موهوم تاریخی که با وابستگی رژیم سابق اتفاق افتاده بود به سرانجام برسانند، اما این رویه در گذشته به زور در دوران رژیم قبل تحمیل شده بود و جمهوری اسلامی ایران این را نپذیرفته است.

وی اظهار داشت: عدد ۱۱ درصد که در فضای مجازی می‌شنویم همین است و جمهوری اسلامی آن را نپذیرفته است.
ظریف ادامه داد: براساس خط مبدا، همان میزان فضا در اختیار ایران قرار گیرد که در اختیار دیگر کشور‌ها قرار دارد و بقیه سطح مشترک دریای خزر شامل فضایی است که همه کشور‌ها می‌توانند برای موارد علمی استفاده کنند.

وی با اشاره به کنوانسیون خزر تصریح کرد: این کنوانسیون به کشور‌های ساحلی دریای خزر اجازه نمی‌دهد که از این آب‌ها علیه دیگر کشور‌ها استفاده نظامی کنند. تعجب می‌کنم برخی دوستان در همه حوزه‌ها افتخارات ملی را زیر سئوال می‌برند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: افتخار را به یاس تبدیل نکنیم. این کنوانسیون افتخار است. افتخار مردم باید برای همه ما مقدس باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان عنوان کرد: در دریای خزر کیلومتر‌ها خط لوله از زمان شوروی بوده است و با ما نیز کسی مشورت نمی‌کرده، اما این حقی را برای آنان ایجاد نمی‌کند و این پاسخی برای کسانی است که به دنبال برخی مسائل در این زمینه هستند.

ظریف افزود: باید ملاحظات محیط زیستی کشور‌های ساحلی دریای خزر درنظر گرفته شود. پروتکل الحاقی به کنوانسیون محیط زیست شرایطی را ایجاد کرده که با تصویب آن مشکلات ما درباره مسائل محیط زیستی تا حد زیادی حل می‌شود.

وی ادامه داد: اطمینان می‌دهم که نه ۵۰ درصد حقیقت دارد و ۱۱ درصد تصورات موهومی است که شوروی می‌خواست بر ایران تحمیل کند.

وزیر امور خارجه ایران افزود: تعیین مرزی انجام نشده و تمامیت ارضی ایران در کنوانسیون خزر حفظ شده و برای مذاکرات آینده آماده سازی شده که خط مبدا ما براساس منافع ملی ترسیم شود. مرجع حل اختلاف مذاکره است.

وی ادامه داد: متن کنوانسیون در دسترس عموم هست و وقتی دولت تصمیم بگیرد که لایحه را قبل یا بعد تعیین خط مبدا به مجلس ارائه دهد تا مجلس این لایحه را مصوب نکند در این زمینه اتفاقی نمی‌افتد.

وی گفت: چهار طرف به روسی صحبت می‌کردند و ما به فارسی و از این رو مذاکرات دشواری بود و یکسال طول کشید که این متن‌ها را با متن‌های انگلیسی تطبیق دهیم.

ظریف در ادامه درباره آخرین تحولات برجام نیز توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در این باره یادآور شد: اروپایی‌ها در اعلام پاینبدی به برجام و تعهد برای اقدامات لازم، خوب عمل کردند و اروپا در برابر متحد خود ایستاده است.

وی ادامه داد: مردم ما باید به این مهم افتخار کنند و امروز نزدیکترین متحدان آمریکا به غیر از چند کشور همسایه ما، همراه آمریکا نیستند و انزوای امریکا در دنیا در هیچ حوزه‌ای مانند برجام متبلور نشده است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به موضع موگیرینی و اتحادیه اروپا در برابر تبلیغات آمریکا توضیح داد: اروپا باید از حرف فراتر برود اروپایی‌ها می‌گویند برجام یک اتفاق امنیتی است و آن‌ها برای استفاده از منافع برجام باید هزینه کنند.

ظریف تصریح کرد: اروپایی‌ها می‌گویند دارند زمینه را فراهم می‌کنند قانون عملیاتی شود و اروپایی‌ها به کشور‌های مختلف اعلام کردند که خرید نفت را ادامه دهند. این‌ها در حد اقدامات سیاسی است؛ باید در این زمینه هزینه شود و اروپایی‌ها از شرکت‌های خود در برابر آمریکا ایستادگی خود را عملیاتی کنند. در این زمینه هنوز اقدامی ندیدیم و اروپایی‌ها ۲ ماه در این زمینه فرصت دارند.

وی گفت: روند کنونی مثبت است، اما مسیر کامل برای ادامه برجام از سوی اروپایی‌ها طی نشده است. دنیا به این نتیجه رسیده که یک فرد براساس منافع شخصی خود نمی‌تواند برای بقیه تصمیم بگیرد و این را در رفتار اروپا، ترکیه، چین و روسیه می‌بینیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: این یک اجماع جهانی است و اگر این اجماع متبلور شود یک دستاورد راهبردی برای دنیا رخ می‌دهد.

ظریف ادامه داد: امریکا به دنبال ایجاد فضای روانی هستند. امریکایی‌ها در مذاکره جدی نیستند و اگر دنبال مذاکره بودند که از مذاکرات قبلی عبور نمی‌کردند و به قول رییس جمهوری چرا پل را خراب کردند؟

وی توضیح داد: امریکایی‌ها دنبال فضای روانی و البته مردم ما هوشیارتر از آن هستند که از این فضا تاثیر بگیرند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: یک شوک وارد شده و تاثیری بر فضای روانی گذاشته، اما اجماع بین المللی که علیه فعالیت آمریکا شکل بگیرد این فضای روانی شکسته می‌شود؛ مردم ما با این فضا ناآشنا نیستند، اما این فشار‌ها موقتی است و دولت برای عبور از این فشار‌ها برنامه‌های خوبی دارد.

ظریف عنوان کرد: نیازمند انسجام هستیم وقتی از این مرحله عبور کردیم قدرتمند‌تر خواهیم شد و شکست سیاست یکجانبه گرایی آمریکا در این صورت روشن‌تر می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مردجنوبی

      چه غلطا، سهم ما از دریای کاسپین 40% است و بیشتر کشورهای حوزه دریای کاسپین کشورهای جعلی و مربوط به تمدن ایران بزرگ می باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وجودش رو داری برو بجنگ و چهل درصدش رو بگیر! کشورگشایی مال دوره گذشته ست

      • بدون نام

        جناب ظریف ایران باید به تناسب جمعیتش از دریچا سهم داشته باشه نه اینکه با آذربایجان سهمش برابر باشه ، عدالت مهنیش اینه جناب که هر وقت میرین مذاکره میکنبن دل مردم میریزه که بینم اینبار چه دست گلی آب دادین

      • بدون نام

        لعنت به رژیم گذشته و پهلوی های نادون وابسته که به یازده درصد رضایت دادند موفق باشید آقای ظریف ما حق رو میخوایم و ظلم به کسی نمیکنیم

      • حسن

        کشور جعلی خاورمیانه اسرائیل است
        طرف حساب ایران در خصوص سهم از خزر دو کشور همسایه ساحلی آزربایجان و ترکمنستان هستند(نه روسیه ،اتفاقا روسها مخالف این کنوانسیون هستند چون به دلیل مشاع بودن بهره برداری ، تاکنون بیشتر از سه کشور دیگر می خورد ه اند) آنروز که خاکها را شاهان بی کفایت قاجار دادند آبها را هم داده اند سهم 50% و 40% و حتی 30% توهم است یه نگاهی به نقشه بکنید

      • محسن

        حالا شما چه نظری هایی میدی هرکی میادیک نظر میده

      • بدون نام

        این جماعتی که کامنت می پرونند چیزی از حقوق بین الملل تا بحال به گوششون خورده؟ یعنی چی به تناسب جمعیت؟ هر کشور به اندازه مرزی که با خزر داره سهم می بره .اگه دوست ندارید باید بجنگید و کشورگشایی کنید!!

    • کارشناس اقتصاد

      چرتو پرت

    • مصطفی

      پوپولیست

      پاسخ ها

      • محمد جواد ظریف

        یک شخصیت غیر پوپولیست معرفی کن تا از وی تبعیت کنیم

      • محسن

        وات؟

    • سانسورچی تاکی سانسور؟؟؟؟؟؟؟

      رژیم سابق !!!!!گر رژیم سابق نبود حضرت عالی بااسب والاغ باید به سفرهای خارجی میرسیدی چون نه راه آهنی داشتیم نه جاده ای نه هواپیمایی نه ماشینی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چقدر از کند ذهنها بدم میاد .عوق

      • حسن

        نه ویندوز سونی نه ویندوز 8
        حالتان خوبست برادر؟
        پدر مادر ما در روستا بیسواد ماندند چون پهلوی ها به روستاها بی اعتنا بودند
        موضوع مهم در مورد رزیم سابق دیکتاتوری و وابستگی به اجنبی ها بود

      • محسن وات

        وات؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      ما نفت خزر رو ميخوايم ،درصدش اهميت نداره
      ما هم بايد در منابع نفتي خزر شريك باشيم

      پاسخ ها

      • محسن وات

        وات؟؟؟؟

    • کاردوک

      خدا کنه اینجوری باشه که شما میگید ،آخه برجامم قبلش باعث افتخار بود و حالا یکی یکی از زیرش در میرن

      پاسخ ها

      • محسن وات

        وات؟؟؟؟

    • ساندیسی

      کم خالی ببند دست تو و باقی دست اندرکاران رو شده که چه آدام های دروغگو و پاچه خواری هستین.
      امیدوارم ترامپ پوستتون رو بکنه ما که نمیتونم..

      پاسخ ها

      • محسن وات

        وات؟؟؟؟

    • اص

      اقای ظریف فعلا که یک تریبون مفت افتاده دست شما وهمنطرانتان وبه شعور مردم هرچه میخواهی توهین میکنید ان موقع بقول خودتا رژیم قبل ادعا کرده سه ما ۵۰ درصد است وولی نمیگویید ان زمان شوروی قدرت دوم بحاب میامد الان شما نان راداری به نرخ روز بخوردملت میدهی اگه رژیم قبل اینقدرقدرت داش که شوروی قدیم ازایران میترسید خودرا زیر سوال برده واکنون بنوعی شما قصدباج دادن به روسیه را دارید تورو خدا اول فکر کنید وبعد متن خودرا بخوانید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم اگه شعور داشتند برای رژیم سابق هورا نمی کشیدند!

      • حسن

        گمان نقشه جغرافیائی را به دقت نگاه نکردین
        یه سری به نقشه بزنید به ظریف و احمد و محمود کار
        نداشته باشین
        به قول عوام نقشه خودش حرف می زند

      • محسن وات

        وات؟؟؟؟

    • فرهاد

      ما داریم میگم 50 درصد این میگه 20 درصد خدا بخیر کنه

      پاسخ ها

      • محمد جواد ظریف

        به نقشه مراجعه کنید

      • محسن وات

        وات؟؟؟؟

    • بدون نام

      بس که به همه چی گند زدین و همه چیز خاک صادر میشه آب و برق رایگان داده میشه نفت مفت داده میشه پول داده میشه و ..... این رو چجور باور کنیم که گند نزده باشین

      پاسخ ها

      • محسن وات

        وات؟؟؟؟

    • احمد.ح

      یعنی ایران با روسیه مذاکره می کنه وهیچ امتیازی نمی ده و هیجی هم از دست نمی ده ...خدا کنه این طور باشه ولی تجربه چیز دیگه ای رو ثابت می کنه

    • بدون نام

      کلاش زمان شاه 50 درصد مال ایران بوده که الان رسوندینش به 11 درصد! ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ... یک دروغ رو تکرار می کنید تا راست جلوه کنه .سند بیار برای حرفت یا مزخرف نپرون

    • بدون نام

      کاش حداقل یه بند اضاف کنن اگه کشورهای همسایه دوباره عضو روسیه شدن سهم دریای خزر اونا برگرده به ایران.از روس ها هیچی بعید نیست

    • بدون نام

      آقای ظریف یا دروغ می‌گویی یا هیچ اطلاعی از علم حقوق و قرارداد ۱۹۲۱ و ۱۹۴۰ نداری .
      اگر سهم ایران ۵۰ درصد نبوده پس چرا نمی‌گویی چند درصد بوده ؟
      در قرارداد به صراحت ذکر شده به سویه ،
      آقای ظریف به سویه یعنی چه ؟
      شما که میگویی حق ایران ۵۰ درصد نبوده
      در این دو قرارداد کدام حق یا برتری را به شوروی داده شده که به ایران داده نشده بود ؟
      همه چیز برای دو طرف یکسان ذکر شده بود .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برو این قراردادا رو بخون توش هیچ سهمی برای هیچکس تعیین نشده

      • هادی

        برای حق کشتیرانی گفته بالسویه
        برای بهره برداری از منابع دریا رژیمی مشخص نکرده و لذا هر دو کشور به شکل مشاع استفاده می کردند معنی مشاع 50% نیست(دولت روسیه در کنوانسیون جدید با درصد مخالف است ولی سه کشور دیگر اصرار دارند) ن
        در عجبم از جماعتی که ما را به تقابل با روسیه در چیزی که حق ما نیست دعوت می کنند ولی در خصوص آمریکا می گویند از حقوقتان عقب نشینی کنید و الا نره خر ما را نابود می کند

    • بدون نام

      درود بر دکترظریف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگر سهم ایران در دریای خزر به دیگران واگذاربشه،مطمئن باشید که نام بانیان این امر در تاریخ هم ردیف با قاجار و...ذکر خواهد شد.وطن فروشی فقط جاسوسی برای دشمن و جنگ با سرزمین مادری نیست.هرکسی در هر پست ومقامی ذره از ملک ایران زمینو به بیگانه بده وطن فروشه .میدونم حرف حقو درج نمیکنی سانسورچی.

    • هادی

      همه عالم میدونن طبق کنوانسیون سالهای 1921 و 1940 سهم ایران از خزر 50 درصده
      و سهم شوروی هم 50 درصد حالا که شوروی دچار فروپاشی شده کشورهای بوجود
      آمده باید سهم خودشونو از روسیه بگیرن نه از ایران این مشکل اوناست نه ما ایران که
      دچار فروپاشی نشده.
      این کار شما دقیقا"وطن فروشیه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه عالم نمی دونن یه مشت ابله نادون همچین چیزی رو میگن!

    • بدون نام

      اصلا بیا بگو همش مال روسیه باشه خیانت شاخ و دم نداره فروش وجب به وجب منابع و خاک وطن به قیمت........

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایرانی و وطن پرست واقعی نیستن....

    • بدون نام

      والا رژیم سابق تا وقتی که بود کسی جرات نداشت حرفی کمتر از پنجاه درصد بزنه
      وطن فروشی های خودتونو گردن رژیم سابق نندازین
      فکر میکنین کل آدمایی که قبل از انقلاب به دنیا اومدن الان از دنیا رفتن و فقط شما زنده موندین که تاریخ رو تحریف کنید و دروغ به خورد ملت بدین

    • بدون نام

      شاید دوباره روسیه مثل شوروی سابق به چند کشور تبدیل شد اونوقت حتما ما باید سهممون و با اونا تقسیم کنیم؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • حسن

        هر اتفاقی برای کشورها و نیز خزر افتاد شما بیشتر از پولتان آش نخواهید خورد و کمتر هم نخواهید خورد الان فقط الکی حرف می زنید

    • مرتضی

      کدوم سهم، کدوم درصد همه شو که دودستی تقدیم کردید!!!!!

    • کاش امریکایی بودم

      پنجاه درصد کمتر بشه بی غیرتی

      پاسخ ها

      • حسن

        نقشه رو نگاه کن

    • جهرمی

      .. همان ۵۰ درصد نه زره ای کمتر وطن فروش ۰۰۰۰

    • بدون نام

      گفتن دولتهای قبلی دیگه تکراری شده حالا به شاه گیر دادین . الان ایران هرچی داره به لطف خدمات شاهه .کارنامه 40 ساله شما در نظر مردم عیانست .

    • بدون نام

      خدا کنه راست بگه !!!!

    • ایرانیان

      خدایا پناه می بریم بتو از شر این خاینین یعنی از ۵۰٪ فقط بیست درصد به ایران میرسه اونم تازه ظریف داره چونه میزنه که بشه بیست درصد پس خاک عالم تو سرتون

    • بدون نام

      ترکمنچایی دیگر برای بقای خودتون مثل قاجار بذل وبخشش کردین ننگ برشما

      پاسخ ها

      • حسن

        برجام چی بود؟

    • بدون نام

      رژیم سابق :| همینی که الان رفتی براش مذاکره کردی به خاطر وجود اونا بوده که پربرجا مونده و الا اگه مثل قاجار بودن که پریده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه اش دو تا ادم بیسواد کوتوله بودند دیگه! هر چی داریم رو باید مدیون این دو نفر بدونیم؟ فیلمهای ابرقهرمانی کمتر ببینید مغزهاش نداشته تون توهم نزنه!

    • بدون نام

      اقای ظریف چطور درموردبرجام ازامریکاناراحت شدیدزود به دادگاه لاهه شگایت بردید ولی درمورد خزر شکایت نمیبرید که رسیدگی کنند عججججججب.

      پاسخ ها

      • محمد جواد ظریف

        در مورد خزر به نقشه مراجعه کردم نه عقل ناقص شماها

      • بدون نام

        دادگاه لاهه؟!! ابتدایی ترین چیرها رو نمی دونید ولی دهن هاتون همیشه بازه!!!

    • بهمن همتی

      آقای ظریف من دیشب صحبت هاتو گوش کردم از شما بعید میگی برامون افتخار ملی .همین برجام بود دیدی چجوری زیر پا گذاشتش آمریکا پس این معا هده ها به وقتش روسیه جوری دورت میزنه که ندونی ازکجا خوردی.مگه همین روسیه نبود که میخواست ازعراق و سوریه درمقابل آمریکا پشتیبانی کنه پس چرا نکرد.انگاری حافظه ای سیاستمدارها ضعیف شده .به وقتش اجازه حمله ای از کشورهای دریای خزر به ایران و میدن پس زیاد دلتو خوش نکن

    • بدون نام

      شما ادعا میکنید که توانستید کشتی جنگی توی خزر بندازی. لابد کشتی دماوند هم که غرق شد خرابکاری روسها بود..

    • بدون نام

      شما ادعا میکنید که توانستید کشتی جنگی توی خزر بندازی. لابد کشتی دماوند هم که غرق شد خرابکاری روسها بود..

    • بدون نام

      باید مشخص شود سهم ما در زمان شوروی سابق از خزر دقیقا چقدر بوده ،اگر پنجاه نبوده حداقل چهل بوده ،ایا ما باید بقیه چهل درصدمان را ببخشیم یا بفروشیم .اگر موضوع بخشش است ،آیا هزینه استقلال کشور های جدید با ایران است.

    • بدون نام

      ۵۰درصد۲۰درصدچیه به بچه هم بگی میفهمه روسیه بایدازسهم خودش ببخش نه ایران وایرانی بزرگ

    • امین

      اینطور که پیش میره و مسئولین مشکلات رو گردن رژیم گذشته ! و حکومت های قبل ازآن می اندازند درآینده نزدیک آقای ظریف با این جمله : اصلاً تقصیر حضرت آدم بود که میوه ممنوعه خورد و مارو ازبهشت برین راهی کره زمین! کرد مواجه خواهیم شد !!!

    • رضا

      50 درصد دیگه . قدیما 50 درصد دست ایران بود و 50 درصد دست شوروی. به ما چه که طرف مقابل پاشید . و شد روسیه. اونا برن سهم 50درصدی قدیمشونو بین هم تقسیم کنن . 50درصد ایران باید حفظ بمونه . نباید بذاریم در سهم ایران خیانت کنند و این ننگ در تاریخ ثبت بشه. اقای پوتین برگرد به خونت

    • بدون نام

      حالا که نیست

    • سروش

      بنده از کسی که میدونه سوال دارم ،زمانی که فقط کشور شوروی و ایران بود تو منطقه خزر ،ایا سهم شوروی ۸۰ درصد بو و سهم ایران ۲۰ درصد ،و ایا سهم هرکدام ۵۰ درصد بود چرا کشور از شوروی جدا شده و سهم ما کم شده

    • بدون نام

      ... بیوجدان چند سال قبلم مقداری از سهم ایران را دادید رفت.ما نفت خزر را میخواهیم ...و مرزبندی های داخل نقشه هایی که در تلوزیون روسیه نشان داد حرف دیگری میزند

    • سجاد

      خخخخ ۵۰ درصد سهم ایران در دوره رژیم پهلوی بود ۱۱ درصد هم مطمئنا سهم ایران از خزر در این دوره هست!!چیزیکه قطعا انجام میشه ضمنا جناب ظرف الان ۵۰ سال پیش نیس ملت دسترسی به واقعیات و اطلاعات نداشته باشند آگاه شدن ملت

    • بدون نام

      لعنت ابدی برشما.خلیج همیشه فارسو که دودستی تقدیم چینی ها کردین،تا منابعشو غارت کنن.اینم از کاسپین زیبا.ی دفعه کل ایرانم بزارید تو حراجی کریستی وخیال خودتونو راحت کنید.

    • بدون نام

      چرا 20دصد سهم ایران باید 50درصد باشد

    • اصغر

      تا الان گفته شده ما حتی یک وجب خاک رو به دشمن ندادیم و نمیدیم... دارن با صداقت حرف میزنن دیگه !!خاک که نمیدن!!
      ببینید بین آب و خاک خیلی فرق هست!!

    • بدون نام

      باز ببعی ها کامنت پروندند .بابا این موبایل رو از این ببعی ها بگیرید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :))

    • بدون نام

      ظریف چرا استفا نمی کند سهم ایران پنجادر صد با این سوادت خجالت بکش

    • بدون نام

      پول توجیبی گرفت ومیدانه در ایران دیگر نجایی برایه خودش گذاشته نه برای بچه هایش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج