۷۵۹۷۹۳
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

تأثیر «ارباب حلقه‌ها» روی «بازی تاج و تخت»

جرج آر آر مارتین از تأثیر عظیم ارباب حلقه‌ها اثر جی آر آر تالکین روی کتاب‌های خود می‌گوید.

ایران آرت: نویسنده سری کتاب‌های ترانه یخ و آتش در گفتگویی با PBS از تأثیر ارباب حلقه‌ها اثر جی آر آر تالکین روی نوشته‌های خود صحبت کرده است.

تأثیر «ارباب حلقه‌ها» روی «بازی تاج و تخت»

شبکه PBS این روزها روی برنامه‌ای به نام The Great American Read کار می‌کند و قرار است مخاطبین آن از بین ۱۰۰ کتاب معروف، به گزینه مورد نظر خود رأی دهند. شبکه در همین راستا با خالق"بازی تاج و تخت" مصاحبه کرده که در سال‌های اخیر به لطف سریال تلویزیونی آن به اوج محبوبیت رسیده است.

جرج آر آر مارتین در صحبت‌های خود تا جایی که توانسته از تالکین قدردانی کرده و او را فردی می‌داند که با نوشته‌های خود توانست تأثیر زیادی روی بقیه گذاشته و به افرادی مثل مارتین کمک کند. خود مارتین در این زمینه به خاطرات دوران کودکی‌اش اشاره کرده و می‌گوید با وجود اینکه در آن دوران پول کافی برای سفرهای تابستانی نداشته، ولی از طریق همین کتاب‌ها نوع دیگری از سفر را تجربه می‌کرده است.

مارتین می‌گوید: این کتاب‌ها من را با خود به هر جایی می‌بردند. بزرگترین ابتکار تالکین در ارباب حلقه‌ها خلق شخصیت‌هایی بود که با وسوسه به‌دست آوردن حلقه درگیر بودند و به این فکر می‌کردند که با آن چه کار کنند. همه آن‌ها در حال دست و پنجه نرم کردن با خود و نبردی درونی با قلب‌هایشان بودند و... ناگهان با مرگ گندالف مواجه شدیم!

مارتین ماجرای مرگ گندالف را اتفاق مهمی می‌داند که باعث شد حس تعلیق داستان ارباب حلقه‌ها هزاران برابر بیشتر شود و از آن لحظه به بعد، مخاطب انتظار مرگ هر شخصیت مهم دیگری را هم داشته باشد.

مارتین می‌افزاید: این موضوع تأثیر عمیقی روی من گذاشت و باعث شد بعدها در کتاب‌های خود به راحتی شخصیت‌های مهم را از بین ببرم. تالکین قاعده مهمی را در داستان‌نویسی شکست و تا ابد او را بابت این قضیه دوست دارم.

مارتین در ادامه مصاحبه خود از همه درخواست کرده که اگر هنوز ارباب حلقه‌ها را نخوانده‌اند، خیلی زود به سراغ آن رفته و به جای رأی دادن به بازی تاج و تخت (اولین کتاب از سری ترانه یخ و آتش) به کتاب تالکین رأی دهند.

این روزها خبرهای زیادی در مورد سریال ارباب حلقه‌ ها به گوش می‌رسد و آمازون در حال تدارک سریال عظیمی از این مجموعه است که احتمالاً تا قبل از سال ۲۰۲۱ خبری از آن نخواهد شد. سریالی که طبق بعضی شنیده‌ها به ماجراهای قبل از اولین کتاب ارباب حلقه‌ ها پرداخته و آراگورن جوان در آن حضور خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سه گانه ارباب حلقه ها به لحاظ فرم و محتوا در حد یک شاهکار و یا حتی فراتر از یک شاهکار سینمایی است و از پشتوانه ادبی تالکین برخوردار است. حتی سه گانه هابیت که جا داشت قبل از ارباب حلقه ها ساخته شود شکوه بی بدیلی را به نمایش می گذارد. این آثار از یک فرمول کلاسیک برای روایت حوادث بسیار هراسناک استفاده می کند که ببیننده تا سالها تحت تأثیر آن قرار می گیرد و تماشای دوباره آن تجربه جدیدی برای تماشچی بهمراه دارد.
      اما game of trone به غیر زمان گذشته ی نامشخص و فانتزی ، هیچ اشتراکی با کارهای پیتر جکسون ندارد. این مجموعه فراز و نشیب های زیادی دارد و حسن خود را در اتفاقات غیرمنتظره مثل کشتن نداستارک یا حتی جان اسنو و سایر شخصیتهای جا افتاده جستجو می کند. آخرین اپیزود از فصل اخیر بخاطر ساده اندیشی در سیر رویدادها به شدت توسط منتقدان و مخاطبان مورد انتقاد قرار گرفت و این سووال مطرح شد که چگونه شخصیتها در چند دقیقه از شمال یخ زده به جنوب استوایی نقل مکان می کنند و اصلا چه نیازی برای قانع کردن سرسی با آوردن یکی از وایت واکرها توسط شخصیتهای اصلی وجود دارد که منجر به اسیر شدن یکی از دراگون ها توسط پادشاه وایت واکرها بصورت جادویی است.
      مجموعه بخاطر شخصیت پردازی و دیالوگهای تیریون جذابیت دارد اما در مجموع علیرغم صحنه های باشکوه رایانه ای قابل مقایسه با شش گانه پیتر جکسون نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج