۷۶۱۱۳
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رشد منفی ازدواج در سن ۱۰ تا ۱۴ سال

معاون مرکز آمار ایران از رشد منفی ازدواج در سنین ۱۰ تا ۱۴ سال در ایران خبر داد و گفت: ازدواج در این سنین در سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به میزان ۱۴.۸ درصد رشد منفی داشته است.

خبرگزاری ایرنا: معاون مرکز آمار ایران از رشد منفی ازدواج در سنین ۱۰ تا ۱۴ سال در ایران خبر داد و گفت: ازدواج در این سنین در سالهای ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰ به میزان ۱۴.۸ درصد رشد منفی داشته است.

ˈذبیح الله قائمیˈ روز یکشنبه در مراسم رونمایی از گزارش جهانی جمعیت سال ۲۰۱۳ میلادی که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، افزود: همچنین بین سالهای یاد شده ازدواج در سنین ۱۵تا ۱۹ سالگی ۲۳.۹ درصد و در سنین ۲۰ تا ۲۴ سال ۶.۴ درصد رشد منفی داشت.

وی میزان ازدواج در میان دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله را در سال ۱۳۸۵ معادل سه در هزار ذکر کرد و گفت: این میزان در سال ۱۳۹۰ به ۲ در یک هزار ازدواج تقلیل یافت.

وی در مقایسه مناطق شهری و روستایی کشور گفت: میزان ازدواج در بین سنین ۱۰تا ۱۴ و ۱۵تا ۱۹ در مناطق شهری کشور کاهش و در مناطق روستایی اندکی افزایش یافته است.

معاون مرکز آمار ایران گفت: در سرشماری سال ۱۳۹۰ بررسی شد که ۹۲ درصد فرزندانی که در سنین مختلف مادران بدنیا آمده اند، زنده هستند و این میزان برای مادران ۱۰تا ۱۴ و ۱۵ تا ۱۹ سال برابر با ۹۰ درصد است.

قائمی با اشاره به این که میزان زاد و ولد زنان جوان در ایران ناچیز است، اما با توجه به میزان جهانی باید در کشور مراقبت کنیم که افزایش نیابد، تاکید کرد باید مطالعاتی بر روی باروری های غیر رسمی نوجوانان،راهکارهای کاهش ازدواج پیش از ۱۵ سالگی و ارائه راهکارهای منطقه ای در خصوص ممانعت از ازدواج در سنین پایین توسط متخصصان جمعیت کشور ارائه شود.

وی در پایان با اشاره به تفاوتهای منطقه ای بیان داشت: ازدواج دختران کمتر از ۱۵ سال نشان می دهد که این میزان در تهران هشت در هزار، اما در استان سیستان و بلوچستان ۲ درصد است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • babak

      شاید خیلی ها ازدیدن این خبرشوکه بشن و براشون غیرقابل باورباشه که کسانی هم درهمین ایران هستند که برای بچه ده دوازده سالشون عروسی بگیرن پسرهاشونو داماد کنن یا دختراشونو عروس یا بهتربگم عروسک، اما نباید زیاد تعجب کرد،بله هستند همچین آدمهایی که فکر می کنن صاحب اختیارتمام و کمال بچه شون هستند و فقط باید بله قربان بهشون گفت، خیلی ازبچه ها وقتی بزرگ میشن ازاسم خودشون فرارمیکنن و درصدد تغییرنام برمیان و به نظروالدین اهمیتی نمیدن، ازدواج هم همینطور می مونه چون اختیاربا خود فرزند نیست احتمال اینکه درآینده کار به جدایی یا طلاقهای عاطفی یا درگیری برسه زیاده، سواد داشتن کسب دانش و رسیدن به بینش بزرگترین نعمته که از خدا میخوام همه به اونها برسن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج