۷۶۲۲
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

آرايش مي‌كنيد اما پوست‌تان نابود مي‌شود...

حساسـيت بـه لــوازم آرايــش

آلرژی به لوازم آرایشی، مسئله‌ای است كه خانم‌ها معمولا با آن مواجه می شوند. احتمالا براي شما هم پیش آمده كه با مصرف یك نوع لوازم آرایش جدید، تغییرات عجیبی در پوست‌تان احساس كردید

حساسـيت بـه لــوازم آرايــش

حساسـيت بـه لــوازم آرايــش

حساسیت‌های پوستي كه معمولا با خارش، قرمزی شدید پوست و سوزش شدید همراه هستند. شركت‌های معروف تولید كننده لوازم آرایشی ادعا دارند، همیشه به‌دنبال مرغوب‌ترین و بهترین مواد هستند كه باعث حساس شدن پوست و ايجاد مشكل در پوست مصرف كننده‌ها نشوند اما باید بدانیم كه حتی اگر اين ادعا هم درست باشد این مواد مرغوب هم در برابر پوست‌های بسیار حساس تسلیم می‌شوند و در نهایت سلول‌هاي حساس پوست در این نبرد درگير شده و دچار آسیب‌های شدید می شود.


چيزهايي كه پوست‌ را دچار واكنش مي‌كند

اصلی‌ترین عامل ایجاد كننده حساسیت مربوط به حلال‌ها، مواد معطر و مواد نگه‌دارنده موجود در كرم‌ها و مواد آرایشی است. از گران‌ترین اجزای تشكیل‌دهنده مواد آرایشی، عطر و اسانس آن‌هاست كه اتفاقا بیشتر مورد توجه مصرف‌كنندگان است. بو و عطر یك فرآورده، تركیبی از چند مولكول معطر است؛ مثلا عطر یك صابون به‌طور متوسط می‌تواند از ۵۰ تا ۱۵۰ ماده معطر تشكیل شده باشد. یك كرم‌ آرایشی به‌طور متوسط از ۲۰۰ تا ۵۰۰ ماده معطر تشكیل شده است. حتي برخي عطر و ادكلن‌ها به‌طور متوسط از ۷۰۰ نوع ماده معطر تشكیل شده‌اند. مواد حلال‌ باعث حل شدن چربی طبیعی روی پوست شده كه این مسئله باعث حساس شدن و تحریك‌پذیری پوست می‌شود. مواد نگه‌دارنده شامل موادی هستند كه جلوی رشد و نمو میكروب‌ها بر روی کرم‌‌های آرایشی را می‌گیرند و همچنین باعث پایداری و دوام اثر كرم‌ها برای مدت زمان طولانی می‌شوند. مواد نگهدارنده به 3 دسته مواد ضدميكروبي، آنتي‌اكسيدان‌ها و جذب‌كننده‌هاي اشعه ماوراي بنفش تقسيم مي‌شوند و شامل طيف بسيار وسيعي از مواد هستند كه هریك از آن‌ها به تنهایی می‌توانند باعث بروز حساسیت شوند. به‌عنوان مثال حتي ويتامين E كه يك ماده طبيعي است هم مي‌تواند ايجاد حساسيت در پوست كند.


چرا لاك ناخن چشم‌هاي‌تان را قرمز مي‌كند؟

مواد رنگی به‌خصوص در لوازم آرایش صورت، لب و… به كار می‌روند كه بعضی از این مواد رنگی‌ مورد تایید محققان مختلف شیمی هستند ولي بسیاری از آن‌ها هم باعث بروز عارضه‌‌های شدید در پوست می شوند. براي مثال رنگ‌های موجود در سایه ‌های چشم باعث بروز آسیب‌‌های چشمی می‌شوند.

معمولا بروز رگه ‌های قرمز در چشم می‌تواند به دلیل استفاده دائمی از سایه‌ها و لوازم آرایشی چشمی باشد، علاوه بر این قرمزی بیش از حد چشم می‌تواند پاسخی آلرژیك به ناخن‌‌های مصنوعی یا انواع لاك‌های ناخن هم باشد. بنابراین اگر حس می‌كنید كه قرمزی چشم‌تان وقتی كه با دست آن را لمس می‌كنید وخیم‌تر می‌شود، حتما یك تجدید نظر كلی در مورد انتخاب نوع لاك و ناخن مصنوعی خود داشته باشید.


چگونه بفهمید آلرژی دارید ؟

هر زمانی كه با قرمزی پوست و خارش‌های شدید مواجه می شوید، فهرستی از مواد آرایشی و بهداشتی كه در24 ساعت گذشته مصرف كرده‌اید تهیه كنید. به مواد تشكیل‌دهنده آن‌ها دقت كنید و سعی كنید به‌دنبال ماده مشابه‌اي باشید كه در همه موارد وجود داشته و دلیل اصلی بروز حساسیت در پوست شماست و سپس از محصولاتی كه حاوی ماده آلرژی‌زا هستند دوری كنید. اگر باز هم با خارش و قرمزی پوست مواجه شدید، ممكن است فارغ از تمام دلایل بالا، پوست شما به موادی از قبیل نیكل كه در ریمل‌های چشمی موجود است حساس باشد بنابراین باید میزان استفاده از آن‌ها را به حداقل برسانید تا پوست شما بهبود یابد. مراجعه به یك متخصص پوست نیز می‌تواند كمك زیادی به شما كند تا دیگر برای خرید محصولات آرایشی متناسب با پوست‌تان سر در گم نشوید. متخصص پوست با آزمایش قسمتی از پوست شما و تشخیص موادی كه پوست‌تان نسبت به آن‌ها حساس است، محصولاتی را به شما معرفی می‌كند كه از بروز آلرژی در پوست‌تان جلوگیری می‌كند.‌
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • a friend

      مطمئنی فقط به همین دلیل یا دلیل مهمتری هم هست؟من با آرایش مشکل ندارم چون خونواده خودم اهلشن.یه سوال:بگیم صورت با آرایش زیبا میشه ولی مثلا لاک چه زیبایی به انسان میده(تو کشورهای دیگه لاک رو یه سری افراد خاص استفاد میکنن! نه آدمای معمولی)پاسخ مرسی؟

    • Julet

      This is Great bt how we can hve advertise in yr site
      tks

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج