۷۶۲۷۵۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

دادگاه ویتنام ۱۲ حامی تروریست‌ها را محکوم کرد

دادگاهی در هانوی ویتنام دو شهروند آمریکایی و ۱۰ تبعه این کشور را به اتهام حمایت از تروریست های مستقر در آمریکا به حبس های طولانی مدت تا ۱۴ سال محکوم کرد.

خبرگزاری ایرنا: دادگاهی در هانوی ویتنام دو شهروند آمریکایی و ۱۰ تبعه این کشور را به اتهام حمایت از تروریست های مستقر در آمریکا به حبس های طولانی مدت تا ۱۴ سال محکوم کرد.

دولت ویتنام با انتقاد در مورد بازداشت و سرکوب مخالفان سیاسی خود روبه روست اما هانوی ویتنامی های مستقر در آمریکا را که از سوی واشنگتن حمایت می شوند،تروریست هایی می داند که قصد سرنگونی دولت قانونی این کشور را دارند.

وزارت امنیت عمومی ویتنام در سال گذشته سازمان ضد کمونیستی «دولت ملی موقت ویتنام» را که در آمریکا مستقر است و مخالف دولت کنونی این کشور به شمار می رود در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.

بر اساس این گزارش، دادگاهی در هوشی مین ویتنام روز گذشته با تشکیل جلسه رسیدگی ،دو شهروند آمریکایی و ۱۰ تبعه ویتنامی مرتبط با سازمان دولت ملی موقت ویتنام در کالیفرنیا را به اتهام طراحی برای حمله به ایستگاه رادیوی ملی این کشور، شرکت در تظاهرات ضد دولتی در سال گذشته و فعالیت های گسترده برای سرنگونی دولت از ۵ تا ۱۴ سال محکوم به حبس کرد.

'ویل نگوین 'یکی از دو شهروند آمریکایی است که دانشجوی دانشگاه های ویتنام بوده اما در سال گذشته در تظاهرات ضددولتی علیه دولت ویتنام شرکت کرده بود. وی پس از بازداشت و صدور حکم دادگاه، حکم اخراج از این کشور را نیز دریافت کرده است.

'میشل نگوین' دیگر شهروند آمریکایی تحت بازداشت ، متهم به مشارکت در سرنگونی دولت قانونی ویتنام است.
ویتنام با بیش از 94 میلیون نفر در جنوب شرق آسیا دردهه 1950 با تهاجم گسترده نظامی آمریکا به این کشور روبه رو شد.

سازمان «دولت ملی موقت ویتنام» در سال 1991 در آمریکا توسط «داو مین کوان»، ستوان سابق ارتش سایگون ویتنام برای ایجاد کشور ویتنام جنوبی تشکیل شد . کوان متولد ویتنام و ساکن ایالت کالیفرنیا و مورد حمایت آمریکا است. این نظامی ویتنامی ادعای ارضی داشته و درپی جدایی و استقلال ویتنام جنوبی است.

کشورویتنام جنوبی با نام جمهوری ویتنام بین سال‌های 1954 تا 1975 بر قسمتی از ویتنام که در جنوب مدار 17 درجه به پایتختی سایگون استقرار یافته بود. ویتنام جنوبی در جریان جنگ ویتنام با دولت ویتنام شمالی و چریک‌های ویت‌کنگ درگیر بود و آمریکا در این جنگ به حمایت از ویتنام جنوبی وارد این جنگ شد. جنگ ویتنام در نهایت به نفع کمونیست شمالی پایان یافت.

پس از جنگ ویتنام کوان و همراهانش با تاسیس دولت ملی موقت ویتنام، به اردوگاههای پناهندگان ویتنامی در کشورهای مختلف می‌رفتند تا نیروهای جدیدی را برای عملیات های خود جذب کنند.این پناهندگان آموزش دیده بعدها به صورت نیروهای شبه نظامی، در ویتنام بارها مرتکب عملیات تروریستی و خرابکاری شده اند.

مقام های دولت کنونی ویتنام تاکید کردند که با مخالفان خارج نشین دولت به هیچ عنوان مصالحه نخواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هرجا که بدبختی هست پای آمریکای جهان‌خوار خون‌خوار درمیان هست لعنت به این دنیای زر و زور و تزویر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج