۷۶۲۸۰۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

به بهانه‌ی تقابل امیر قلعه‌نویی با تراکتورسازی

در حساس‌ترین بازی این هفته جمعه شب سپاهان اصفهان میزبان تراکتورسازی تبریز است.

وبسایت نود: برای دومین هفته‌ی متوالی است که "امیر قلعه‌نویی" سرمربی شناخته شده سپاهان و پرافتخارترین سرمربی لیگ برتر مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرد. زردپوشان اصفهانی هفته‌ی گذشته موفق شدند با نتیجه‌ی ۲ بر یک از سد همشهری خود ذوب‌آهن بگذرند و جمعه شب هم پذیرای تراکتورسازی تبریز هستند.

"امیر قلعه‌نویی" سرمربی این فصل سپاهان، با تراکتورسازی دو مقام نایب قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی داشته و تقابل او با تیم سابقش بر جذابیت‌های این بازی افزوده است.

"قلعه‌نویی" بعد از نایب قهرمانی با تراکتورسازی در لیگ برتر از این تیم جدا شد و به استقلال تهران پیوست. جدایی "قلعه‌نویی" بعد از نایب قهرمانی در لیگ، باعث دلخوری هواداران تبریزی از او شد. "قلعه‌نویی" در ۶ تقابل آخرش مقابل تراکتورسازی تبریز فقط یک برد داشته و در بازی جمعه شب به دنبال این است که این آمار خود را در تقابل با تراکتورسازی تبریز بهبود ببخشد.

شب تلخ برای "قلعه‌نویی"

تراکتورسازی لیگ سیزدهم را با "مجید جلالی" آغاز کرد و با "تونی اولیویرا" پرتغالی به پایان رساند. آن‌ها در هفته‌ی پایانی رقابت‌ها باید در ورزشگاه آزادی به مصاف استقلال تهران می‌رفتند. استقلالی‌ها وقتی به بازی با تراکتور در هفته‌ی پایانی رسیدند، در کنار ۳ تیم فولاد خوزستان، پرسپولیس و نفت تهران شانس قهرمانی در لیگ برتر را داشتند. آن‌ها اگر از سد تراکتورسازی می‌گذشتند، حداقل سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را بدست می‌آوردند.

بازی اما آنطور که شاگردان "امیر قلعه‌نویی" در تیم استقلال می‌خواستند پیش نرفت و تراکتورسازی تبریز بود که با نتیجه‌ی ۳ بر یک موفق شد میزبان خود را شکست دهد. شاگردان "امیر قلعه‌نویی" در تیم استقلال با آن باخت تلخ در آزادی، سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم از دست دادند و بعد از تیم‌های فولاد خوزستان، پرسپولیس، سپاهان و نفت تهران در لیگ برتر پنجم شدند.

فرهنگ جدید برای هواداران

در هفته‌ی سی‌ام لیگ دهم سپاهان اصفهان که روزهای خوبی در آن فصل همراه با امیر "قلعه‌نویی" داشت، موفق شد در روز درخشش "ابراهیم توره" مهاجم سنگالی خود با نتیجه‌ی ۳ بر یک از سد میزبان خود تراکتورسازی تبریز بگذرد. "توره" در آن بازی ۲ گل برای سپاهان زد تا تیم "امیر قلعه‌نویی" یک قدم به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

بعد از آن بازی، با وجود اینکه تراکتورسازی در زمین خودش نتیجه‌ی بدی گرفته بود اما هواداران این تیم با دادن شعار «عیبی یوخ» از شاگردان "فراز کمالوند" در تیم تراکتورسازی تبریز حمایت کردند و فرهنگ تازه‌ای در رقابت‌های لیگ برتر به وجود آمد که یک تیم با وجود باخت با حمایت هوادارانش در ورزشگاه رو به رو می‌شد. سپاهانی‌ها در نهایت آن فصل با هدایت "امیر قلعه‌نویی" موفق شدند قهرمان لیگ برتر شوند.

آمار خوب "امیر"

دو تیم در حالی جمعه شب به مصاف هم می‌روند که سرمربی تراکتور سازی تبریز در این فصل "جان توشاک" ایرلندی است. "امیر قلعه‌نویی" سرمربی سپاهان اصفهان در ۸۵ تقابل با سرمربیان خارجی در لیگ برتر، آمار نسبتا خوبی دارد. او در این ۸۵ بازی موفق شده ۴۳ برد بدست آورد. ۲۲ بار هم مقابل سرمربیان خارجی در لیگ برتر متوقف شده و در کمتر از ۲۵ درصد این بازی‌ها مقابل سرمربیان خارجی شکست خورده است.

"قلعه‌نویی" ۱۲ بار هم در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی تبریز قرار گرفته که در این ۱۲ تقابل سهم او ۵ برد بوده است. او ۳ بار به تراکتوری‌ها باخته و ۴ تقابلش با آن‌ها هم به تساوی انجامیده است. در این دوازده تقابل، تیم‌های "امیر قلعه‌نویی" هفده گل زده‌اند که به طور میانگین ۱،۴۱ گل زده در هر بازی می‌شود.

تراکتوری‌ها هم در تقابل با "قلعه‌نویی" ۱۵ گل زده‌اند که به طور میانگین ۱،۲۵ گل زده در هر بازی می‌شود. باید دید در بازی جمعه شب "قلعه‌نویی" می‌تواند اولین برد خانگی خود در این فصل را مقابل تراکتورسازی تبریز بدست آورد یا این شاگردان "جان توشاک" هستند که می‌توانند از تیم دوم جدول امتیاز بگیرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج