جاباما
۷۶۲۸۶۷
۱۰ نظر
۵۴۰۷
۱۰ نظر
۵۴۰۷
پ

بنجامین باتن در دنیای واقعی؛ پسربچه ۶ ساله با ظاهر یک پیرمرد

اگر چه بسیاری از ما فیلم تحسین شده و برنده جایزه اسکار «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) را دیده و از تماشای آن لذت برده و در آخر گریسته ایم، اما کمتر کسی می‌داند که یک بیماری نادر در دنیای واقعی وجود دارد که فرد را شبیه شخصیت بنجامین باتن می‌کند. برای مثال والدین یک کودک ۶ ساله به نام یرنار الیبکوف تنها یک ماه بعد از تولدش دریافتند که نوزاد پسرشان به بیماری نادر موسوم به «سندروم اهلرز-دانلوس» (Ehlers-Danlos syndrome) مبتلاست.

وبسایت روزیاتو: اگر چه بسیاری از ما فیلم تحسین شده و برنده جایزه اسکار «مورد عجیب بنجامین باتن» (The Curious Case of Benjamin Button) را دیده و از تماشای آن لذت برده و در آخر گریسته ایم اما کمتر کسی می داند که یک بیماری نادر در دنیای واقعی وجود دارد که فرد را شبیه شخصیت بنجامین باتن می کند. برای مثال والدین یک کودک ۶ ساله به نام یرنار الیبکوف تنها یک ماه بعد از تولدش دریافتند که نوزاد پسرشان به بیماری نادر موسوم به «سندروم اهلرز-دانلوس» (Ehlers-Danlos syndrome) مبتلاست.

بنجامین باتن در دنیای واقعی؛ پسربچه ۶ ساله با ظاهر یک پیرمرد

اگر چه شکل های مختلفی از این سندروم نادر وجود دارد اما میزان پیشرفته بودن این سندروم در این پسربچه قزاق چنان شدید است که پوست بودن او خیلی زود چروک شده و حتی قبل از این که وی راه رفتن را یاد بگیرد پوستش و ظاهر او به یک پیرمرد کهنسال شبیه است. این بیماری نادر بافت های حمایتی مرتبط با پوست، استخوان، رگ های خونی و بسیاری از دیگر اندام ها و بافت ها را تحت تاثیر قرار می دهد و در نهایت شرایطی را موجب می شود که یکی از حادترین آن ها در این کودک قزاق بروز کرده است.

بنجامین باتن در دنیای واقعی؛ پسربچه ۶ ساله با ظاهر یک پیرمرد

پزشکان یارنار برای اولین بار متوجه نشانه هایی از این بیماری در او شدند؛ برای مثال وی هنگام تولد با پلک هایی پف کرده و آویزان بدنیا آمد که وی نمی توانست به آن ها دست بزند. زیبنسا تولپبرگنووا نیز می گوید اگر چه افراد زیر ۱۸ سال نباید و نمی توانند تحت جراحی پیوند پوست قرار بگیرند اما پسر او یک مورد منحصر به فرد است که پزشکان یک بیمارستان محلی در شهر آستانه تصمیم گرفته اند برای بهبود شرایط ظاهری و پوستی او دست به انجام این جراحی پیچیده بزنند.

بنجامین باتن در دنیای واقعی؛ پسربچه ۶ ساله با ظاهر یک پیرمرد

اگر چه یارنار برای انجام این جراحی به صورت مجانی باید سال های زیادی را صبر می کرد اما خانواده او با جمع آوری ۳۱۰ دلار تلاش دارند کیفیت زندگی این پسربچه را هر چه زودتر بهبود بخشند. دکتر اولگا لوسوا، از پزشکان بیمارستان محلی آستانه در این باره چنین می گوید:" این یک بیماری نادر است که شیوع آن یک در ۵۰٫۰۰۰ است. این که این پسربچه جراحی کند شرایط پوست بدن او بهبود نخواهد یافت. پوست آویزان و شل او تغییری نخواهد کرد. تنها کمک ممکن کاهش عوارض این بیماری و مراقبت شدید از اوست".

بنجامین باتن در دنیای واقعی؛ پسربچه ۶ ساله با ظاهر یک پیرمرد

اگر چه سندروم اهلرز-دانلوس می تواند منجر به از هم گسیختگی اندام ها، تورم مفصلی و استخوانی وخیم، گوژپشتی، دردهای مزمن و در رفتگی مفاصل شود اما با بیماری نادر موسوم به «سندروم هاچینسون-گیلفورد پروگریا» (Hutchinson-Gilford progeria) دارد که باعث پیرشدگی بدن با سرعتی بسیار بیشتر از حالت طبیعی می شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی ناراحت کننده ست
      انشاالله که همه پیرپسرها و پیردخترها جووون و با طراوت بشن
      الهی آمین

    • شیدی

      عزییییییییزم

    • پریسا (همون پری)

      خیلی ناراحت کنندس....
      انشاالله زودتر درمان شه...

    • شمیم

      ایشالله خوب بشه

    • بدون نام

      قربونش برم عزیزم دلم کباب شد براش

    • بدون نام

      خیلی ناراحت کننده است امیدوار روزی علم اینقدر پیشرفت کنه تا هیچ بیماری نتونه ادمیزادو از پا در بیاره

      پاسخ ها

      • کورش

        خیلی ناراحت شدم انشالله هرچه زودتر درمان بشه

    • Sara

      اوخی
      اوخخخخخخخخیییییی

      پاسخ ها

      • محمد

        جون

    • بدون نام

      چقدر نازن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج