۷۶۳۳۵۸
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

نگاهی به خارجی‌های الدحیل قطر

خارجی‌های الدحیل هر بازی گل می‌زنند اما از سه بازیکن خارجی پرسپولیس، دو نفر جایشان روی نیمکت است و رسن هم هنوز نشده آن بازیکنی که برانکو می‌خواهد.

ایران ورزشی: بهترین بازیکنان الدحیل، خارجی‌هایش هستند و از سه بازیکن خارجی پرسپولیس، دو نفر جایشان روی نیمکت است و بشار رسن هم هنوز آن بازیکن ایده‌آلی نشده که برانکو انتظار دارد. به لحاظ تجربه هم تفاوت پرسپولیس و الدحیل، مثل مهره‌هایشان است.

بدتر از همه اینکه الدحیل به راحتی سر کشیدن یک لیوان آب، گل می‌زند و پرسپولیسی‌ها به سختی. در این میان تنها فاکتوری که می‌توانیم به آن دل ببندیم، استحکام خط دفاعی پرسپولیس است که البته باید امیدوار باشیم مدافعان و دروازه‌بان این تیم اشتباه‌شان در آبادان را که به از دست رفتن رکورد کلین‌شیت‌هایشان منجر شد، تکرار نکنند.

این هم حتما از بدشانسی پرسپولیس است که هر سال باید با بهترین و سرحال‌ترین تیم غرب آسیا بازی کند. فصل پیش الهلال بود و حالا الدحیل که شکست‌ناپذیر خواندنش از سوی پرسپولیسی‌ها شاید جالب نباشد اما خب واقعیت این است که به راحتی به حریفانش امتیاز نمی‌دهد و عزم خود را جزم کرده برای لمس جام قهرمانی آسیا.

نگاهی به خارجی‌های الدحیل قطر

پرسپولیس هم البته هدفی جز این ندارد اما خب دستش به اندازه‌ی حریف قطری پر نیست. تیمی که آخرین بازی خود پیش از دیدار با پرسپولیس را برابر الریان برگزار کرد و باز هم نتوانست این تیم را شکست بدهد. الدحیل نخستین سوپرجام فوتبال قطر را همین چند هفته پیش به الریان باخته بود، از دومین رویارویی فصل با این تیم تنها یک امتیاز گرفت تا در پایان هفته سوم لیگ ستارگان قطر با ۷ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به السد، در رده دوم جدول جای بگیرد.

مهم اما این است که آنها در این سه هفته گل نخورده‌اند. پرسپولیس هم البته در چهار بازی اول گل نخورده بود اما مقابل صنعت‌نفت آبادان دوام بیاورد و مقاومت 380 دقیقه‌ای‌اش شکست. مثل تیم برانکو، الدحیل هم دو فصل اخیر را با قهرمانی به پایان رساند.

آنها فصل پیش با ۶۰ امتیاز از ۲۲ بازی قهرمان شد؛ با ۸۶ گل زده و ۲۷ گل خورده که ۲۶ گل از آن سهم العربی و آقای گلی‌اش بود و ۲۵ گل را هم مساکنی زد. آنها همچنین با ۲۷ خورده، بعد از السد دومین خط دفاع را در اختیار داشتند و البته ۷ کلین‌شیت را هم به نام خودشان ثبت کردند.

نگاهی به خارجی‌های الدحیل قطر

شرایط پرسپولیس هم چیزی جز این نبود البته. عددهایش پایین‌تر بود وگرنه پرسپولیس هم فصل گذشته را با قهرمانی، آقای گلی و بهترین خط دفاع به پایان رساند اما خب حالا بدون ستاره‌هایش باید با تیمی بازی کند که بهترین بازیکنان خارجی را در اختیار دارد.

نمونه‌اش لوکاس مندز برزیلی است. مدافع ۲۸ ساله‌ای که فصل پیش ۱۷ بازی برای الدحیل انجام داد و در سه بازی اخیر هم بازیکن ثابت تیم نبیل معلول بوده.

یوسف العربی مراکشی هم که سابقه یازی در لالیگا را دارد، سومین فصل حضور خود در الدحیل را تجربه می‌کند. العربی در ۴ فصل حضورش در لالیگا ۴۴ گل زد و در دو فصل اخیر هم در ۳۸ بازی لیگ قطر ۵۰ گل برای الدحیل به ثمر رسانده؛ میانگین ۱.۳۱ گل در هر بازی. العربی در هر سه بازی این فصل الدحیل هم گل زده و سه گله است.

دیگر بازیکنی که پرسپولیسی‌ها باید مراقبش باشند، نام‌تائه‌هی است که هشتمین فصل حضور خود در الدحیل را می‌گذراند. این هافبک کره‌ای که در هفت سال گذشته ۶۶ گل به ثمر رسانده، در هر سه بازی این فصل الدحیل هم به میدان رفته و دو گل زده است. از خوش‌شانسی پرسپولیس، یوسف المساکینی مصدوم است و غیبتش شاید از قدرت گلزنی الدحیل کم کند.

این مهاجم تونسی در ۱۰۳ بازی برای الدحیل در ۷ فصل گذشته، ۶۹ گل زده و فصل پیش را هم با ۲۵ گل تمام کرد اما قرار نیست جایش خالی بماند چرا که الدحیل یک برزیلی را جایگزین او کرده است. ادمیلسون جونیور ۲۴ ساله که در ۷۶ بازی برای استاندارد لیژ بلژیک در چهار فصل گذشته، ۱۸ گل زده بود و حالا در پایان هفته سوم لیگ قطر، دو گله است.

نگاهی به خارجی‌های الدحیل قطر

البته که خط دفاع پرسپولیس هم در لیگ برتر بهترین است و در 5 بازی، تنها یک گل خورده و می‌داند که برای صعود، مقابل الدحیل هم باید دروازه‌اش را بسته نگه دارد اما شرایط کلی دو تیم و ستاره‌هایشان با هم قابل قیاس نیستند.

الدحیل بهترن و باتجربه‌ترین بازیکنان خارجی را در اختیار دارد اما گادوین منشا در پرسپولیس نیمکت‌نشین است، بشار رسن هنوز ایده‌آل نیست و به لحاظ تجربه هم تفاوت بازیکنان پرسپولیس و الدحیل ما را به یاد آن مَثل قدیمی «تفاوت از زمین تا آسمان است» می‌اندازد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تحلیل آبکی و مزخرف

    • بدون نام

      دیگه چی داری بگی ؟ بابا خودتو کشتی .

    • مهران بهادری

      بد شانسی پرسپولیس؟؟؟؟؟پرسپولیس تو راحتترین گروه مقدماتی با تیمهایی که اصلا در حد لیگ ایرانم نبودن قرار داشت و باختش به الهلال بیشتر از قدرت الهلال در فصل قبل به سوتی ها و ضعف خودش و مربیش باخت امسالم رفت و برگشت به ادحیل میبازه با اینکه نصف تیم الدحیل مصدوم هستن و اینم از خوش شانسی های پرسپولیسه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خفه کیسه کش ۶تایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج