۷۶۴۳۱۳
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

اتاق بازرگانی: وابستگی به یارانه شرم‌آور است

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه خانواده‌هایی وجود دارند که اگر ۴۸ ساعت یارانه ۴۵ هزار تومانی آنها دیر شود زندگیشان به هم می‌ریزد این برای من صنعت‌گر مایه سر افکندگی است.

خبرگزاری ایلنا: مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: اینکه خانواده‌هایی وجود دارند که اگر ۴۸ ساعت یارانه ۴۵ هزار تومانی آنها دیر شود زندگیشان به هم می‌ریزد این برای من صنعت‌گر مایه سر افکندگی است.

احمد پورفلاح با اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور گفت: در حال حاضر مشکل ما فقط اقتصادی نیست بلکه اقتصاد سیاسی است یک سری از مشکلات امروز ما مستقیما به امور سیاسی گره خورده است.

مشاور عالی رئیس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: امروز در دنیا عملا اقتصاد امور سیاسی را جلو می‌برد سیاستمداران قبل از اتخاذ هر تصمیمی ابتدا نگاه می‌کنند چه چیزی به نفع اقتصاد کشورشان است و بعد آن را انجام می‌دهند وقتی ۸ تا ۱۰ درصد دارائی‌ها این کره خاکی در کشور ما است و یک درصد جمعیت دنیا را داریم بر چه اساس در هر چهاراه کودکانی وجود دارد که بخواهند فال یا دیگر خدمات ارائه دهند کودکانی که حتی دستشان به شیشه ماشین نمی‌رسد.

وی گفت: اینکه خانواده‌هایی وجود دارند که اگر ۴۸ ساعت یارانه ۴۵ هزار تومانی آنها دیر شود زندگیشان به هم می‌ریزد این برای من صنعت‌گر مایه سر افکندگی است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا تصریح کرد: برای برون رفت از این مشکلات نیازمند این هستیم که دولت در نگرش خود به اقتصاد تغییر اساسی دهد توزیع درست همه منابع کشور به سمت مراکز مورد نیاز یکی از همین کارها است ما باید بحث جیره‌بندی را کنار بگذاریم و به سمت بازار رقابتی و اقتصاد آزاد برویم.

پورفلاح گفت: نگاه دستوری و بخشنامه‌ای باید برچیده شود اینگونه کارها به جای اینکه کمکی بکند بیشتر باعث گیجی حاکمان و فعالان اقتصادی شده است که شاهد آن بخشنامه‌های متناقضی است که در سه ماه اخیر صادر شده است ما بخش خصوصی را سر درگم کردیم به طوری که الان هیچ‌کس نمی‌تواند چند ماه آینده را پیش بینی کند.

وی افزود: ما چندین‌بار شرایط سخت را پشت سر گذاشته‌ایم دولت و بخش خصوصی اگر در کنار هم باشند می‌توانند ضایعات تحریم را به حداقل برسانند، اعتقاد ما این است که ایرانی می‌تواند از این شرایط عبور کند و می‌توان اتفاقات خوبی را در شرایط بد صورت داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ببین برادر مثل اینکه شما در این کشور زندگی نمی کنی. اینجا الویت با آقازاده ها و اختلاسگران و عده و باند های خاصی است بعد از اون الویت با ملت دوست و همسایه است. تهش اگه چیزی موند سهم من و شماست

    • نااشنا

      برای تویی که ماهی سی تومن حقوق میگیری آره .برو سیستان اونوقت میفهمی که مردم با همین چهل و پنج تومن زندگی میکنند.

    • بدون نام

      آقای تدبیر وامید کلاهت رو بالاتر بزار .

    • بدون نام

      مسولین ازجنابعالی گرفته تاپایین وبالات درهررده وپست وسمتی که هستتداگرادعای مسلمانی وانسانیت وادم بودن دارندومی دانم که می دانندمردم چه زجری مبکشند چه بسیارندکه بخاطرنداری خودوبچه هاشون بی شام می خوابند. این مسولین پرمدعااگریک جو غیرت داشته باشند یاوضعیت رادرست میکنند یاکنارمیروند یامی میرندولی حب اجازه هیچکدام رابه انهانمی دهد

    • بدون نام

      خدا لعنتتون کنه ک شرافت مردم با چندر غاز پول مقایسه میکنید

    • س

      اگر یارانه واقتصاد دستوری رو بردارن که جایی برای رانت خواری واختلاس نمیمونه.

    • بدون نام

      مردم از نداری وابسته به یارانه شدن . البته کشورهای دیگه اینو حق مردم میدونن و سالهاست که به مردم میدن و قانونیه.ولی متاسفانه تو ایران اسمشو گذاشتن یارانه. یعنی صدقه.و هیچ تعقیری تو ۱۰ ساله نکرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج